[320D 2.0 2000r]Brak mocy na niskich obrotach
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 paź 10, 9:23
- BMW: wlasnie kupuje
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Legnica
Witam
Posiadam BMW e46 2.0 2000r Disel i mam problem z moca. Tzn na poczatku auto rozpedzalo sie tylko do 100km/h i wiecej nie szlo wiec wymienilem przeplywomierz. Auto od razu dostalo moc . Problem pojawia sie gdy auto pracuje na niskich obrotach. Tzn gdy wrzuce 1 a potem 2 to moge wciskac pedal w podloge a ono ledwo sie zbiera dopiero gdy przekroczy okolo 40 km/h zalaczy turbine i przysppieszy. I analogicznie do pozostalych biegow gdy wrzuce 3 na 40km/h to wciskam pedal w podloge i auto ledwo sie rozpedza dopiero gdy dojdzie do 60km/h to wtedy sie zalacza turbina i rusza. Dodam ze przeczyscilem filter na elektrowiazce i filtr w odmie. Na komputerze nie pokazuje zadnych bledow. Juz naprawde nie wiem co to jest :/ Ma ktos jakis pomysl? Zawor EGR jutro bede czyscil ale mysle ze on jest w porzadku...
Posiadam BMW e46 2.0 2000r Disel i mam problem z moca. Tzn na poczatku auto rozpedzalo sie tylko do 100km/h i wiecej nie szlo wiec wymienilem przeplywomierz. Auto od razu dostalo moc . Problem pojawia sie gdy auto pracuje na niskich obrotach. Tzn gdy wrzuce 1 a potem 2 to moge wciskac pedal w podloge a ono ledwo sie zbiera dopiero gdy przekroczy okolo 40 km/h zalaczy turbine i przysppieszy. I analogicznie do pozostalych biegow gdy wrzuce 3 na 40km/h to wciskam pedal w podloge i auto ledwo sie rozpedza dopiero gdy dojdzie do 60km/h to wtedy sie zalacza turbina i rusza. Dodam ze przeczyscilem filter na elektrowiazce i filtr w odmie. Na komputerze nie pokazuje zadnych bledow. Juz naprawde nie wiem co to jest :/ Ma ktos jakis pomysl? Zawor EGR jutro bede czyscil ale mysle ze on jest w porzadku...
Ostatnio zmieniony 1 mar 13, 23:07 przez abruzzii, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Po pierwsze to dostosuj swój post do wymagań postawionych w regulaminie który masz tutaj : http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=2&t=802
Przeczyść EGR, odłącz od niego wężyk podciśnienia i zaślep ten wężyk.
Z tyłu kolektora, od strony ściany grodziowej jest boost sensor, czyli czujnik ciśnienia doładowania, jeżeli jest zabrudzony to jego odczyty są zaburzone przez co auto ma "muła". Przy okazji czyszczenia EGR wyczyść również ten czujnik. Wystarczy zdjąć kostkę i odkręcić jedną śrubkę na klucz 10.
Musisz również dokładnie przejrzeć cały układ podciśnieniowy. Na forum, w dziale Zrób to sam znajdziesz schemat podłaczenia układu podciśnieniowego, sprawdź czy wszystko jest należycie podłączone. Możliwe, że któryś wężyk spadł, może być ułamany plastikowy króciec od zbiorniczka kompensacyjnego który znajduje się za zbiornikiem płynu spryskiwaczy, pod obudową dolotu powietrza do filtra. Sprawdź przy pomocy drugiej osoby czy cięgno od gruszki turbo przy dodawaniu gazu reaguje. Powinno się chować i wysuwać. Warto je przesmarować raz na jakiś czas. Jest to niezmiernie istotne, ponieważ steruje zmienną geometrią łopatek turbosprężaki dzięki czemu nie brakuje mocy już od najniższych obrotów.
Przeczyść EGR, odłącz od niego wężyk podciśnienia i zaślep ten wężyk.
Z tyłu kolektora, od strony ściany grodziowej jest boost sensor, czyli czujnik ciśnienia doładowania, jeżeli jest zabrudzony to jego odczyty są zaburzone przez co auto ma "muła". Przy okazji czyszczenia EGR wyczyść również ten czujnik. Wystarczy zdjąć kostkę i odkręcić jedną śrubkę na klucz 10.
Musisz również dokładnie przejrzeć cały układ podciśnieniowy. Na forum, w dziale Zrób to sam znajdziesz schemat podłaczenia układu podciśnieniowego, sprawdź czy wszystko jest należycie podłączone. Możliwe, że któryś wężyk spadł, może być ułamany plastikowy króciec od zbiorniczka kompensacyjnego który znajduje się za zbiornikiem płynu spryskiwaczy, pod obudową dolotu powietrza do filtra. Sprawdź przy pomocy drugiej osoby czy cięgno od gruszki turbo przy dodawaniu gazu reaguje. Powinno się chować i wysuwać. Warto je przesmarować raz na jakiś czas. Jest to niezmiernie istotne, ponieważ steruje zmienną geometrią łopatek turbosprężaki dzięki czemu nie brakuje mocy już od najniższych obrotów.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Nie ma sprawy, koniecznie zdaj relacje po zabiegach.
P.S. Auto już kupiłeś więc wypadałoby zaktualizować dane w profilu.
P.S. Auto już kupiłeś więc wypadałoby zaktualizować dane w profilu.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 paź 10, 9:23
- BMW: wlasnie kupuje
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Legnica
Wyjalem zawor EGR i go wyczyscilem. Ten trzpien na srodku jak uzyje sily to sie rusza wiec chyba wszystko ok z tym zaworem. Dalej auto jest zamulone jak dziala do 2000 tys obrotow:/ Oba te te plasticzki kwadratowe na elektrowiazkach zdjalem ale nie znalazlem tam zadnych filterkow . Co mam jeszce zrobic?
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Do 2000 obr. diesel zawsze bedzie troszkte mulowaty.Jesli chodzi o elektrozawory to musza pod tymi plast. oslonami byc filterki.Jesli nie masz filterka pod ta oslona to syf moze dostawac sie do zaworka i wplywac negatywnie na jego prace .
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Cały prostokącik to filterek, włóż go do benzyny i wtedy Twym oczom ukarze się siateczka dookoła dziury na króciec, teraz wygląda jak plastik bo jest zasyfiona
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
A boost sensora zapewne nie wyczyściłeś.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 paź 10, 9:23
- BMW: wlasnie kupuje
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Legnica
Powiedz czy ten boot sensor to jest to urzadzenie od ktorego wezyk niebieski laczy sie zaworem EGR? takie male urzadzonko podobne do tego z filterkami od elektrozaworów? Ide jeszcze raz wykrecic tamten zawor od elektrozaworow i sprawdzic to co pisal gumis11:)
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Nie, nie, nie.
Boost sensor to czujnik do którego przyłaczona jest jedna kostka. Znajduje się on z tyłu kolektora dolotowego. Żeby się do niego dostać musisz zdemontować filtr kabinowy i rynienkę od niego. Tak wygląda :
Wiem, że kiepskie zdjęcie, ale tak na szybko nic lepszego nie znalazłem...
Przykręcony jest jedną śrubą na klucz 10.
Boost sensor to czujnik do którego przyłaczona jest jedna kostka. Znajduje się on z tyłu kolektora dolotowego. Żeby się do niego dostać musisz zdemontować filtr kabinowy i rynienkę od niego. Tak wygląda :
Wiem, że kiepskie zdjęcie, ale tak na szybko nic lepszego nie znalazłem...
Przykręcony jest jedną śrubą na klucz 10.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1327 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 3096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SmartCheetah
-
- 3 Odpowiedzi
- 2825 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 787 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pietja321
-
- 2 Odpowiedzi
- 2014 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Muadib
-
- 0 Odpowiedzi
- 844 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jack18
-
- 10 Odpowiedzi
- 9055 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1261 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 6 Odpowiedzi
- 3346 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 6 Odpowiedzi
- 4363 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: micbil96