[320d 1999r] Zgasł podczas jazdy..

Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#31

Post autor: xlc »

Czyli trzeba ustawic kąt wtrysku a to z powodu zlego montazu lub wczesniejszgo demontazu pompy lub cos nie tak jest z przestawiaczem kąta wtrysku ale tego sie nie dowiesz jak nie oddasz pompy do jakiegos dobrego serwisu.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#32

Post autor: rahim711 »

Kąt wtrysku jest ustawiony więc odpada. Dziś zauważyłem, że z górki lepiej mu łapać moc jak po prostej .
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#33

Post autor: rahim711 »

Witam
https://www.youtube.com/watch?v=SQQPWlzB48s&feature=youtu.be
Powyższy link pokazuje jak auto się zachowuje podczas jazdy przy wciśniętym pedale gazu do końca. Bywa, że auto normalnie jedzie, ale częściej jak na video.
https://www.youtube.com/watch?v=j2lpD_5qd8g&feature=youtu.be
Powyższy link pokazuje prace silnika.

Auto ma założoną pompe wtryskową z rozbitka, nowe podkładki pod wtryski, nowy wtrysk sterujacy, paski, oleje, filtry, czyszczona odma, nowe przewody od przelewów.
Błędy jakie pokazała na komputerze:
-66 usterka wewnętrzna jednostki ECU
-8 układ świec żarowych
-72 sterowanie regulacją ilości
-101 sterowanie doładowaniem
-10 rozpoczęcie sterowania dostawą
Błędy pokazane są po jeździe po "naprawie"..
Zostały usunięte, nic nie pomogło, kolejne podpięcie dokonam po jakimś czasie jazdy.
Któryś mechanik z rzędu stwierdził, że trzeba ustawić "zapłon" bo silnik twardo chodzi i strasznie klekocze.
Do tego dziś przy temperaturze +1 stopnia auta nie mogłem odpalić. Po mękach 10 minut zagadał i dopóki nie zagrzał się silnik to nie chciał jechać już całkowicie. Zauważyłem również siwy dym z rury. Czekam na pomoc pilnie, dziękuję! :(
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#34

Post autor: trandolf »

Po błędach i starcie silnika widać, że zapłon jest źle ustawiony ( spalanie stukowe podczas odpalania) przez nieprawidłowy demontaż i montaż pompy. Da się to teoretycznie wyregulować bez zdejmowania pompy, ale jest to pracochłonne i wymaga komputera do podglądu ustawienia.
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#35

Post autor: rahim711 »

Wreszcie super informacja. A jaki koszt jest w serwisie diesla tego ustawienia? Bo każdy mówił, że to zapłon, bo jak zakręce go do 4 tys to idzie jak przecinak, mocy jest.
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#36

Post autor: trandolf »

Koszt to chyba indywidualna sprawa, bo powinno się to robić przez wyjęcie pompy i ustawienie za pomocą zegara, wtedy silnik na znaki i wkładanie pompy do auta. Są jednak "specjaliści" co potrafią metodą prób i błędów "wstrzelić" się w ten moment. Polega to na zdemontowaniu łapy napinacza paska wielorowkowego, odkręceniu pompy i uwolnieniu pompy od rozrządu za pomocą ściągacza do pomp. Pompa wtedy odczepia się od rozrządu i można milimetr po milimetrze przestawiać silnik, w twoim wypadku opóźniając zapłon. Po takiej operacji pompę zakręca się z powrotem i odpala auto w celu skontrolowania poprawności ustawienia za pomocą komputera. Można w ten sposób zniwelować także błędnie opóźniony zapłon wywołany rozciągającym się łańcuchem rozrządu w trakcie eksploatacji. Także Twoim zadaniem jest znalezienie magika, który już to wcześniej robił i wie co i jak, w przeciwnym wypadku pompa na zewnątrz i do ustawiania zegarem. Oczywiście potwierdź diagnozę za pomocą komputera, bo powodów braku mocy jest mnóstwo w 320d jak każdy wie.
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#37

Post autor: rahim711 »

Witam znowu, auto było w serwisie diesla i chodzi plynnie, miękko i ma moc, zaś znowu coś muli miejscami. Dostałem wydruk od nich i pokazało 2 błędy:
-błąd w EEPROM
-zawór ciśnienia doładowania-sygnał niezrozumiały (tak mam napisane na wydruku z serwisu diesla)
Zapewne mam do czynienia z drugim błędem. Wiecie na co zwrócić uwagę bo powoli się domyślam ale może coś macie lepszego. Dzięki, pozdrawiam :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”