[320d 1999r] Zgasł podczas jazdy..

rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#1

Post autor: rahim711 »

Witam
Otóż tak, jechałem swoją BMW E46 1999r 320d 2.0 136km. Przy pełnym gazie jechalem 180 i prędkość rosła, auto nagle zgasło(paliwa na 40 km komputer pokazywał). Przy próbie odpalenia poprzez kręcenie nic nie pomogło jak i zaciąg innym autem. Dolałem paliwa za 40zl, komputer pokazywał paliwa na ponad 100km i nadal nie odpaliła. Przy wielkich próbach zapalała na plak i gasła. Znajomy mnie wziął na hol i auto odpaliłem. Obroty miała 500-600, zero reakcji na dodanie gazu, silnikiem trzepało. Później już ciężko było ją odpalić. Mechanik znajomy podłaczył ją pod komputer i pokazała kilka błedów m.in. DDE(EEPROM i konfiguracja), sterownik pompy wtryskowej, moduł świec żarowych, wtrysk sterujący.
Mówił, że musi naładować akumulator bo jest słaby. Po naładowaniu został tylko błąd modułu świec, DDE(EEPROM i konfiguracja) oraz wtrysk sterujący. Kazał Mi kupić wtrysk sterujący więc go nabyłem (wyciągnięty z jeżdżącego auta), błąd został usunięty od wtrysku sterującego i nie wrócił. Auto nadal ma problem wyżej opisany. Mechanik przyjrzał się głębiej i ciekło z weżyków od przelewu, wymienił je, wtryski które wyciągnął były wszystkie u góry brudne z nagaru. Auto odpaliło dalej 500-600 obroty i reakcje na gaz prawdopodobnie miał znikomą. Zauważył opiłki w przewodach paliwowych jak i filtrze paliwa. Domyślenia padają na pompe wtryskową, choć drugi mechanik mówił, że w nich siadaly tylko sterowniki i jest nie możliwe uszkodzenie mechaniczne tej pompy (niby jest bardzo wytrzymała). Przy rozbiórce zauważono zerwane 3 z 8 śrub mocujących kolektor i zerwaną jedną świece (luźna). Twierdzi, że to niema wpływ na silnik. Chce dać wtryski do sprawdzenia i pompe, zaś drugi mechanik mówi, żeby wymienić filtr paliwa i palić. Co o tym sadzicie? PILNA POMOC :(
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#2

Post autor: Frost »

Wg mnie to pompa wtryskowa. Ale cokolwiek na ten temat będziesz wiedział dopiero jak pompa będzie na stole. Może padła, bo zaciągnęła powietrza.
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#3

Post autor: rahim711 »

Jest możliwość sprawdzenia pompy wtryskowej samemu? Pod komputerem ewentualnie jej prace ? Auto pali, pompa była po regeneracji bo widać, że śruby były zaznaczane na żółto ale nie wiem czy też mechanicznie, możliwe, że tylko sterownik.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

W CR można fizycznie sprawdzić ile daję poszczególne wtryski, tu masz tylko odczyt z INPA a to pokazuje ile pompa powinna dawać, Jeśli były opiłki w paliwie z przelewów to nie przybyły z kosmosu tylko pochodzą z pompy niestety..... :bad:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#5

Post autor: rahim711 »

Czyli pompe mogę sprawdzić sam lub na warsztacie? Czy tylko specjalny zakład?
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#6

Post autor: Frost »

Samemu nic nie sprawdzisz raczej. Musisz to dać komuś kumatemu do sprawdzenia. Ja dałem do serwisu Boscha. Niestety operacja droga. Bo sami też nie wiedzą póki tego nie rozbiorą co tam siedzi. Czy sterownik da się programować, czy tłoczysko do wymiany, uszczelnienia podstawa, ale mógł korpus pęknąć/rozszczelnić się, wtedy zabawa z pompą krąży wokół 3 z przodu.
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#7

Post autor: rahim711 »

Jutro prawdopodobnie będą sprawdzone wtryski..
OSA BMW

#8

Post autor: OSA BMW »

Jeździsz autem i doprowadzasz do stanu ze na kompie !! Masz jeszcze 40 km!!!!!!!!
Co za zaufanie jak matce chyba i sie dziwisz ze pompa mogła walić na suchym baku?
Brak mi slow :ROFL: :ROFL:
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#9

Post autor: Frost »

Dlatego właśnie w tym aucie jest zrobiona taka duża rezerwa bo aż 8 litrów, żeby właśnie nie zaciągnąć powietrza i syfu z dna baku. Nie zaleca się jeżdżenia na rezerwie z tym silnikiem. Info od zaufanego mechanika z serwisu Boscha, który powiedział, że właśnie takie zaniedbanie powoduje najczęściej padnięcie tej pompy.
rahim711
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 kwie 14, 17:21
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kamienna

#10

Post autor: rahim711 »

Witam, jeżeli mam prawdopodobnie uszkodzoną pompe wtryskową to mam możliwość sprawdzenia wtrysów?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”