[ 320d 1999 r. ] Zgasła nagle i nie chce już odpalić
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 maja 09, 9:23
- BMW: BMW E46 320D
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Jestem posiadaczem BMW E46 320D 136ps rocznik 1999. Byłem z autka bardzo zadowolony aż do czasu kiedy jechaliśmy i nagle zgasła. Od tego czasu nie odpala. Mechanicy podejrzewają wiele rzeczy, ale tak naprawde rozkładają ręce mówiąc że to nowoczesny diesel. Wśród wielu mechaników pada podejrzenie na pompe?????? Jeden z nich wymienił pompe elektryczną, tą pod tylnym siedzeniem, ale nie dało rezultatu. Czy to może być główna pompa wtryskowa ?????? Jeżeli ktoś spotkał się z takim zdarzeniem lub doznał go na własnej skórze to niech odpisze .
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 paź 09, 1:01
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Trawniki
Jeśli chodzi o pompę wtryskową miałem awarię przy 232000km. U mnie auto poprostu zgasło i już silnik nie zaskoczył.
Podejrzewałem różne rzeczy, ale niestety padło na VP. Remontowałem pompę u Włocha w Skrobowie (woj. lubelskie).
Już w trakcie pierwszej rozmowy fachowcy stwierdzili padnięty sterownik na pompie, ponoć w BMW wytrzymuje trochę ponad 200 000km.
Moja rada jest taka, jeśli jest to sterownik pompy to najlepiej zrobić remont na stole probierczym, a nie jak oferują niektórzy tylko podmienić elektronikę,
różnica w cenie ok 300PLN ale jest gwarancja, że pompa jest sprawna mechanicznie.
Podejrzewałem różne rzeczy, ale niestety padło na VP. Remontowałem pompę u Włocha w Skrobowie (woj. lubelskie).
Już w trakcie pierwszej rozmowy fachowcy stwierdzili padnięty sterownik na pompie, ponoć w BMW wytrzymuje trochę ponad 200 000km.
Moja rada jest taka, jeśli jest to sterownik pompy to najlepiej zrobić remont na stole probierczym, a nie jak oferują niektórzy tylko podmienić elektronikę,
różnica w cenie ok 300PLN ale jest gwarancja, że pompa jest sprawna mechanicznie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 lis 09, 10:44
- BMW: 320D
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Mińsk Mazowiecki
Witam,
w mojej 320d 136 KM było to samo, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcą. Sterowniki wytrzymują około 200000 i wyłączają się. Mam pytanko, czy ktoś nie spotkał się z takim rozwiązaniem, żeby zamontować w miejsce naszej pompy VP44 z mechanicznym sterowaniem a elektronikę w.. w pi..u
w mojej 320d 136 KM było to samo, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcą. Sterowniki wytrzymują około 200000 i wyłączają się. Mam pytanko, czy ktoś nie spotkał się z takim rozwiązaniem, żeby zamontować w miejsce naszej pompy VP44 z mechanicznym sterowaniem a elektronikę w.. w pi..u
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 maja 09, 21:26
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Przepraszam , odgrzewam temat sprzed miesiąca .monthereus pisze:Witam,
w mojej 320d 136 KM było to samo, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcą. Sterowniki wytrzymują około 200000 i wyłączają się. Mam pytanko, czy ktoś nie spotkał się z takim rozwiązaniem, żeby zamontować w miejsce naszej pompy VP44 z mechanicznym sterowaniem a elektronikę w.. w pi..u
Uszkodzenie układu sterowania pompy w modelu 320d jest dość często występującą awarią. Złośliwi mechanicy twierdzą że prędzej czy później naprawa pompy i jej sterowania czeka każdego użytkownika tego modelu. Poza tym czytając forum widać wyraźnie że prawidłowa diagnoza i naprawa stanowi kłopot wielu mechanikom , a tym samym często jest bardzo kosztowna .
Zazwyczaj pierwsza diagnoza to uszkodzony moduł elektroniczny ,a właściwie stopień sterujący (tranzystor mocy). Diagnoza co prawda słuszna , natomiast stanowi ona skutek , którego przyczyną jest nieprawidłowo działający (zacierający się) elektrozawór umieszczony w obudowie pompy .
Wymiana , lub naprawa samego modułu skutkuje kolejną awarią ... i tak w kółko!
W przypadku tego typu awarii naprawę należy zlecać tylko wyspecjalizowanym w naprawie urządzeń wtryskowych serwisom .
Pozdrawiam Serdecznie
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Witam.Wiem ze odgrzewam stary temat ale mam podobny problem.
Dzisiaj podczas jazdy zgaslo mi auto i nie chce odpalic! ( dolkadniej ruszylem na swiatlach zmienilem bieg na 2 dodalem troszke gazu i silnik zgasl ) Nie zaswiecily sie zadne kontrolki,rozrusznik kreci ale silnik nie odpala.Dodam tylko ze pompa wtryskowa po regeneracji(zrobilem na niej ok 3000km),wszystkie filtry wymienione (filtr paliwa wymieniony razem z pompa vp44),pompa paliwowa w baku tez jest wymieniona.Czy macie jeszcze jakies podejrzenia poza pompa wtryskowa?
Dzisiaj podczas jazdy zgaslo mi auto i nie chce odpalic! ( dolkadniej ruszylem na swiatlach zmienilem bieg na 2 dodalem troszke gazu i silnik zgasl ) Nie zaswiecily sie zadne kontrolki,rozrusznik kreci ale silnik nie odpala.Dodam tylko ze pompa wtryskowa po regeneracji(zrobilem na niej ok 3000km),wszystkie filtry wymienione (filtr paliwa wymieniony razem z pompa vp44),pompa paliwowa w baku tez jest wymieniona.Czy macie jeszcze jakies podejrzenia poza pompa wtryskowa?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 lut 11, 23:11
- BMW: 320
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kozienice
Witajcie jestem nowym użytkownikiem forum mam od niedawna bmw e46 136k . ma problem od dwóch dni czasami nie chce palić rozrusznik kręci rano pali bez problemu robie krutkie odcinki po mieście zdażyło mi się ze wieczorem już nie odpalił i dziśaj już częściej sie to zdaża .wcześniej jeżdziłem cały czas na rezerwie i palił bez problemy choc czasami załapach dopiero za 4 obrotem rozrusznika od trzech dni jeżdze z pełnym bakiem jak dowiedziałem sie ze nie można wyjeżdzać paliwa do konca bo pompa jest wrażliwa. podłanczałem go pod komputer nie ma żadnych usterek .chciałbym się upewnić czy to napewno jest pompa do wymiany i czy o się znajduje w baku czy w progu bo słyszałem różne wersje .
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Witam ponownie.Nie potrafilem sie dogadac z mechanikiem zeby przyjechal do mnie sprawdzic auto wiec poczekalem az znajomi przysla mi interfejs z polski i doczekalem sie oczywiscie nie obylo sie bez problemow przy instalacji INPY pod VISTA ale udalo sie dzisiaj moglem sprawdzic bledy ...a to oto co udalo mi sie znalezc :
nr 5 needle motion sensor
nr15 power on reset
...(numeru nie pamietam ) Glow device
"glow device"z tego co wnioskuje moze odnosic sie do jakiejs swiecy zarowej (a to raczej nie jest powod dlaczego auto zgaslo) dodam tylko ze auto zawsze odpalalo bez problemow.
"power on reset" hmm
"needle motion sensor" czyli jesli dobrze sie orientuje czujnik wzniosu iglicy..zawsze mozecie mnie poprawic
Teraz moje pytanie...czy z powodu wtrysku sterujacego mogl zgasnac silnik i czy moze on byc powodem problemow z ponownym odpaleniem auta?
Jesli tak...to jak sprawdzic ten wtrysk?znalazlem jakies info odnosnie opornosci 120ohm ale niewiele mi to mowi...tzn co mam sprawdzic miernikiem
nr 5 needle motion sensor
nr15 power on reset
...(numeru nie pamietam ) Glow device
"glow device"z tego co wnioskuje moze odnosic sie do jakiejs swiecy zarowej (a to raczej nie jest powod dlaczego auto zgaslo) dodam tylko ze auto zawsze odpalalo bez problemow.
"power on reset" hmm
"needle motion sensor" czyli jesli dobrze sie orientuje czujnik wzniosu iglicy..zawsze mozecie mnie poprawic
Teraz moje pytanie...czy z powodu wtrysku sterujacego mogl zgasnac silnik i czy moze on byc powodem problemow z ponownym odpaleniem auta?
Jesli tak...to jak sprawdzic ten wtrysk?znalazlem jakies info odnosnie opornosci 120ohm ale niewiele mi to mowi...tzn co mam sprawdzic miernikiem
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 cze 10, 10:42
- BMW: e-46 series 3
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Witam.
Kolego jak wymontujesz wtrysk sterujący to jest on zakończony wtyczką w ktorym są 2 piny. Jesli podłaczysz miernik i ustawisz na omy to pokaże Ci jaki opór ma wtrysk.
U mnie elektronika wtrysku padła całkowicie, ale samochód palił tyle że nie miał mocy. Założyłem teraz uzywany wtrysk który ma 99 omów i jest oki.
Kolego jak wymontujesz wtrysk sterujący to jest on zakończony wtyczką w ktorym są 2 piny. Jesli podłaczysz miernik i ustawisz na omy to pokaże Ci jaki opór ma wtrysk.
U mnie elektronika wtrysku padła całkowicie, ale samochód palił tyle że nie miał mocy. Założyłem teraz uzywany wtrysk który ma 99 omów i jest oki.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1025
- Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
- BMW: Volvo S60 2.5T AWD
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...
Moze to ci pomoże
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=23&t=3710
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=23&t=3710
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Dzisiaj sprawdzalem wtrysk sterujacy...94 ohmy czyli raczej jest dobry.Macie moze jakas propozycje co ewentualnie mozna sprawdzic ? czy moze lepiej dogadac sie z mechanikiem albo z gory zalozyc ze VP44 znowu padla po przejechaniu 3tys km(pomimo wymiany sterownika oraz czesci mech) i zawezc auto na lawecie do PL?Tutaj w NL niestety nie ma znawcow diesli,mechanicy znaja sie tylko na benzyniakach bo 90% aut w holandii to benzyniaki.
Mam jeszcze pytanie odnosnie Immo...czy jest taka mozliwosc ze immo wylaczyloby silnik podczas jazdy?
Mam jeszcze pytanie odnosnie Immo...czy jest taka mozliwosc ze immo wylaczyloby silnik podczas jazdy?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1986 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marecki87
-
- 0 Odpowiedzi
- 941 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bloku92
-
- 6 Odpowiedzi
- 1235 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 3556 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94
-
- 9 Odpowiedzi
- 4534 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Buger
-
- 3 Odpowiedzi
- 1339 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 1 Odpowiedzi
- 2002 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 27 Odpowiedzi
- 9928 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 14 Odpowiedzi
- 8575 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 15 Odpowiedzi
- 3424 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawko81