[ 320d 1999 r. ] Zgasła nagle i nie chce już odpalić

tommaj111
Posty: 2
Rejestracja: 22 maja 09, 9:23
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: tommaj111 »

Jestem posiadaczem BMW E46 320D 136ps rocznik 1999. Byłem z autka bardzo zadowolony aż do czasu kiedy jechaliśmy i nagle zgasła. Od tego czasu nie odpala. Mechanicy podejrzewają wiele rzeczy, ale tak naprawde rozkładają ręce mówiąc że to nowoczesny diesel. Wśród wielu mechaników pada podejrzenie na pompe?????? Jeden z nich wymienił pompe elektryczną, tą pod tylnym siedzeniem, ale nie dało rezultatu. Czy to może być główna pompa wtryskowa ?????? Jeżeli ktoś spotkał się z takim zdarzeniem lub doznał go na własnej skórze to niech odpisze :( .
dawidziak
Posty: 3
Rejestracja: 6 paź 09, 1:01
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Trawniki

#2

Post autor: dawidziak »

Jeśli chodzi o pompę wtryskową miałem awarię przy 232000km. U mnie auto poprostu zgasło i już silnik nie zaskoczył.
Podejrzewałem różne rzeczy, ale niestety padło na VP. Remontowałem pompę u Włocha w Skrobowie (woj. lubelskie).
Już w trakcie pierwszej rozmowy fachowcy stwierdzili padnięty sterownik na pompie, ponoć w BMW wytrzymuje trochę ponad 200 000km.
Moja rada jest taka, jeśli jest to sterownik pompy to najlepiej zrobić remont na stole probierczym, a nie jak oferują niektórzy tylko podmienić elektronikę,
różnica w cenie ok 300PLN ale jest gwarancja, że pompa jest sprawna mechanicznie.
monthereus
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 09, 10:44
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mińsk Mazowiecki

#3

Post autor: monthereus »

Witam,
w mojej 320d 136 KM było to samo, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcą. Sterowniki wytrzymują około 200000 i wyłączają się. Mam pytanko, czy ktoś nie spotkał się z takim rozwiązaniem, żeby zamontować w miejsce naszej pompy VP44 z mechanicznym sterowaniem a elektronikę w.. w pi..u :crazy:
roberts150
Posty: 4
Rejestracja: 9 maja 09, 21:26
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#4

Post autor: roberts150 »

monthereus pisze:Witam,
w mojej 320d 136 KM było to samo, zgadzam się w całej rozciągłości z przedmówcą. Sterowniki wytrzymują około 200000 i wyłączają się. Mam pytanko, czy ktoś nie spotkał się z takim rozwiązaniem, żeby zamontować w miejsce naszej pompy VP44 z mechanicznym sterowaniem a elektronikę w.. w pi..u :crazy:
Przepraszam , odgrzewam temat sprzed miesiąca .
Uszkodzenie układu sterowania pompy w modelu 320d jest dość często występującą awarią. Złośliwi mechanicy twierdzą że prędzej czy później naprawa pompy i jej sterowania czeka każdego użytkownika tego modelu. Poza tym czytając forum widać wyraźnie że prawidłowa diagnoza i naprawa stanowi kłopot wielu mechanikom , a tym samym często jest bardzo kosztowna .
Zazwyczaj pierwsza diagnoza to uszkodzony moduł elektroniczny ,a właściwie stopień sterujący (tranzystor mocy). Diagnoza co prawda słuszna , natomiast stanowi ona skutek , którego przyczyną jest nieprawidłowo działający (zacierający się) elektrozawór umieszczony w obudowie pompy .
Wymiana , lub naprawa samego modułu skutkuje kolejną awarią ... i tak w kółko!
W przypadku tego typu awarii naprawę należy zlecać tylko wyspecjalizowanym w naprawie urządzeń wtryskowych serwisom .
Pozdrawiam Serdecznie
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#5

Post autor: xlc »

Witam.Wiem ze odgrzewam stary temat ale mam podobny problem.
Dzisiaj podczas jazdy zgaslo mi auto i nie chce odpalic! ( dolkadniej ruszylem na swiatlach zmienilem bieg na 2 dodalem troszke gazu i silnik zgasl ) :cry: Nie zaswiecily sie zadne kontrolki,rozrusznik kreci ale silnik nie odpala.Dodam tylko ze pompa wtryskowa po regeneracji(zrobilem na niej ok 3000km),wszystkie filtry wymienione (filtr paliwa wymieniony razem z pompa vp44),pompa paliwowa w baku tez jest wymieniona.Czy macie jeszcze jakies podejrzenia poza pompa wtryskowa?
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
witek46
Posty: 1
Rejestracja: 8 lut 11, 23:11
BMW: 320
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kozienice

#6

Post autor: witek46 »

Witajcie jestem nowym użytkownikiem forum mam od niedawna bmw e46 136k . ma problem od dwóch dni czasami nie chce palić rozrusznik kręci rano pali bez problemu robie krutkie odcinki po mieście zdażyło mi się ze wieczorem już nie odpalił i dziśaj już częściej sie to zdaża .wcześniej jeżdziłem cały czas na rezerwie i palił bez problemy choc czasami załapach dopiero za 4 obrotem rozrusznika od trzech dni jeżdze z pełnym bakiem jak dowiedziałem sie ze nie można wyjeżdzać paliwa do konca bo pompa jest wrażliwa. podłanczałem go pod komputer nie ma żadnych usterek .chciałbym się upewnić czy to napewno jest pompa do wymiany i czy o się znajduje w baku czy w progu bo słyszałem różne wersje .
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#7

Post autor: xlc »

Witam ponownie.Nie potrafilem sie dogadac z mechanikiem zeby przyjechal do mnie sprawdzic auto wiec poczekalem az znajomi przysla mi interfejs z polski i doczekalem sie :) oczywiscie nie obylo sie bez problemow przy instalacji INPY pod VISTA ale udalo sie dzisiaj moglem sprawdzic bledy ...a to oto co udalo mi sie znalezc :
nr 5 needle motion sensor
nr15 power on reset
...(numeru nie pamietam ) Glow device

"glow device"z tego co wnioskuje moze odnosic sie do jakiejs swiecy zarowej (a to raczej nie jest powod dlaczego auto zgaslo) dodam tylko ze auto zawsze odpalalo bez problemow.
"power on reset" hmm :unknown:
"needle motion sensor" czyli jesli dobrze sie orientuje czujnik wzniosu iglicy..zawsze mozecie mnie poprawic :oops:
Teraz moje pytanie...czy z powodu wtrysku sterujacego mogl zgasnac silnik i czy moze on byc powodem problemow z ponownym odpaleniem auta? :unknown:
Jesli tak...to jak sprawdzic ten wtrysk?znalazlem jakies info odnosnie opornosci 120ohm ale niewiele mi to mowi...tzn co mam sprawdzic miernikiem :unknown:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
lesiuhaker
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 10, 10:42
BMW: e-46 series 3
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#8

Post autor: lesiuhaker »

Witam.
Kolego jak wymontujesz wtrysk sterujący to jest on zakończony wtyczką w ktorym są 2 piny. Jesli podłaczysz miernik i ustawisz na omy to pokaże Ci jaki opór ma wtrysk.
U mnie elektronika wtrysku padła całkowicie, ale samochód palił tyle że nie miał mocy. Założyłem teraz uzywany wtrysk który ma 99 omów i jest oki.
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#9

Post autor: Persil »

Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#10

Post autor: xlc »

Dzisiaj sprawdzalem wtrysk sterujacy...94 ohmy czyli raczej jest dobry.Macie moze jakas propozycje co ewentualnie mozna sprawdzic ? czy moze lepiej dogadac sie z mechanikiem albo z gory zalozyc ze VP44 znowu padla po przejechaniu 3tys km(pomimo wymiany sterownika oraz czesci mech) i zawezc auto na lawecie do PL?Tutaj w NL niestety nie ma znawcow diesli,mechanicy znaja sie tylko na benzyniakach bo 90% aut w holandii to benzyniaki.
Mam jeszcze pytanie odnosnie Immo...czy jest taka mozliwosc ze immo wylaczyloby silnik podczas jazdy?
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”