[ 320d 1999 r. ] Brak mocy przy obrotach 1500-2000, siwy dym

tom111tom
Posty: 7
Rejestracja: 15 paź 09, 20:12
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Szewce

#1

Post autor: tom111tom »

Witam moje BMW E46 1999r 320D 136 koni przy obrotach 1500-2000 czasami nie ma mocy i kopci na siwo. Co to może być?
Z góry wielkie dzięki!
WepSter
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 12 gru 09, 15:40
BMW: E 46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#2

Post autor: WepSter »

sprawdz filtr powietrza i odpowietrznik walu korbowego i przeczysc katalizator :beer:
OSA BMW

#3

Post autor: OSA BMW »

Sprawdz przeplywomiez
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#4

Post autor: Greg 318 »

A ja bym dodal jeszcze zawor egr
tom111tom
Posty: 7
Rejestracja: 15 paź 09, 20:12
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Szewce

#5

Post autor: tom111tom »

Dzięki jak zelżeje mróz to to wszystko sprawdzę i napisze jakie dało to efekty.
Pascalt

#6

Post autor: Pascalt »

tom111tom pisze:Witam moje BMW E46 1999r 320D 136 koni przy obrotach 1500-2000 czasami nie ma mocy i kopci na siwo. Co to może być?
Z góry wielkie dzięki!

Przepływomierz RACZEJ bym wykluczył skoro kopci na siwo. W pierwszej kolejności zbadaj zapach tego siwego dymu - czy to aby nie para wodna, co mogłoby wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź, czy na bagnecie nie ma oczek (z płynu chłodzącego w oleju) i czy nie ubywa cieczy chłodzącej. Są to typowe objawy dla przepalonej uszczelki pod głowicą. W dalszej kolejności wyjąłbym przepływomierz i sprawdził, czy jest jakakolwiek poprawa. Sprawdź to, będziemy myśleć co dalej...
tom111tom
Posty: 7
Rejestracja: 15 paź 09, 20:12
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Szewce

#7

Post autor: tom111tom »

Wymieniłem wszystkie filtry,wyczyściłem egr,sprawdziłem odme, nic się nie zmieniło :(
Płynu chłodniczego mi nie ubywa.
Może opisze jeszcze raz obiawy:
przy obrotach 1500 do 2000 i jechaniu przez jakiś czas w okolicy tych obrotów na trzecim biegu silnik jakby przerywał i z wydechu leci siwy dym, po dodaniu więcej gazu i przekroczeniu 2000 obrotów wszystko jest ok. Dodam ze te objawy występują tylko czasami.
Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale na biegu jałowym mam 800 obrotów a niekiedy jest tak że obroty podwyższają się do 900 po jakimś czasie wracają do 800.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#8

Post autor: Greg 318 »

To moze sprawdz jeszcze cisnienie sprezania i wtryskiwacze
OSA BMW

#9

Post autor: OSA BMW »

tom111tom pisze:Wymieniłem wszystkie filtry,wyczyściłem egr,sprawdziłem odme, nic się nie zmieniło :(
Płynu chłodniczego mi nie ubywa.
Może opisze jeszcze raz obiawy:
przy obrotach 1500 do 2000 i jechaniu przez jakiś czas w okolicy tych obrotów na trzecim biegu silnik jakby przerywał i z wydechu leci siwy dym, po dodaniu więcej gazu i przekroczeniu 2000 obrotów wszystko jest ok. Dodam ze te objawy występują tylko czasami.
Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale na biegu jałowym mam 800 obrotów a niekiedy jest tak że obroty podwyższają się do 900 po jakimś czasie wracają do 800.
Jak sprawdziles odme?
sprawdz egr tak jak nizej opisalem
Dwa elektrozawory do sterowania podcisnieniem siłownika na turbinie oraz membramy podcisnieniowej na zaworze AGR.

Elektrozawór od turbiny mieści się po tej samej stronie co turbina, bardziej z przodu silnika, a dokładniej na mocowaniu tuż nadsprężarką klimy.
Elektrozaworek zaś od zaworu AGR mieści się na odcinku pomiędzy samym zaworem a korpusem filtra oleju - gdzieś na mocowaniu w okolicach rurki bagnetu poziomu oleju silnikowego (dokładnie nie pamiętam)
W obu przypadkach wystarczy się kierować wężykiem podcisnieniowym dokąd biegnie i zawsze się znajdzie.

Po dotarciu do elektrozaworów wystarczy je odkręcić i wyjąć. Mając je już w ręku widzimy niewielki element do którego jest wpinana wtyczka a po drugiej stronie są 2 wyjścia na wężyki podciśnieniowe. Po drugiej stronie tych wyjść jest widoczne czarne plastikowe pudełeczko w kształcie prostopadłościanu i to jest własnie ten filterek.
Filterek ten jest wciskany na wyjście trzecie elektrozaworu i wystarczy podważyć go śrubokrętem aby zeskoczył.
Mając w ręku już sam filterek widać że jest on złożony z dwóch elementów na cztery zatrzaski. Niełatwo jest go rozebrać bez przypadkowego wyłamania chocby jednego z nich, ale to nie jest problem.
Gdy już pokrywka pozwoli się zdjąc resztę będzie wiadomo co robić - czyszczenie i składanie wszystkiego z powrotem.
kry_kry
Posty: 1
Rejestracja: 5 mar 10, 13:51
BMW: E46 M47
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: mazowieckie

#10

Post autor: kry_kry »

Koledzy wiem że ytrata mocy opisywana w temacie była poruszana bardzo dawno temu ale jesli ktoś by patrzył teraz to u mnie byo to zawór sterowania turbina, kosztuje ok 200zł noi robotka... poprawa jest o wiele lepsza bo ciągnie z samego dołu..... Mechanikowi z komputerem powinien wyskoczyć bład oto tego zaworu..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”