[320d 1999 M47] problem z paleniem,pompka paliwa?
-
- Bywalec forum
- Posty: 841
- Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
- BMW: 320d m47
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Tychy
Życzę, żebyś z pompą robić nie musiał, bo to droga zabawa a i nie zrobi tego porządnie byle kto. Może faktycznie ta z baku coś namieszała. Daj znać potem co i jak.
-
- Specjalista
- Posty: 313
- Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
- BMW: E46 320D 2001 M47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
Ja Ci powiem tak:
Sprawdź w teście nr 6.0 licznika jaki masz poziom paliwa w lewej i prawej komorze baku. W baku są dwie pompki, jedna przelewająca do drugiej połowy i druga pchająca do filtra. Są też dwa pływaki, to, że pokazuje Ci na wskaźniku prawie pół świadczyć może o tym, że tylko w jednej połowie jest paliwo, jak nie będzie paliwa po prawej stronie, to auto zgaśnie, bo na powietrzu nie pojedzie . Tu masz opis testu nr 6:
6.0 - poziom paliwa lewego i prawego czujnika
np 101201 to 10,1l dla lewego i 20,1l dla prawego
Jeśli potwierdzisz uszkodzenie pompki po lewej stronie, to ją wymień i ciesz się sprawnym autem
Sprawdź w teście nr 6.0 licznika jaki masz poziom paliwa w lewej i prawej komorze baku. W baku są dwie pompki, jedna przelewająca do drugiej połowy i druga pchająca do filtra. Są też dwa pływaki, to, że pokazuje Ci na wskaźniku prawie pół świadczyć może o tym, że tylko w jednej połowie jest paliwo, jak nie będzie paliwa po prawej stronie, to auto zgaśnie, bo na powietrzu nie pojedzie . Tu masz opis testu nr 6:
6.0 - poziom paliwa lewego i prawego czujnika
np 101201 to 10,1l dla lewego i 20,1l dla prawego
Jeśli potwierdzisz uszkodzenie pompki po lewej stronie, to ją wymień i ciesz się sprawnym autem
-
- Bywalec forum
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rawicz/Rzeszów
Auto stało i po nocy ani jednego pecherzyka,odpalił jak widac(zamieszczam filmik).
http://www.youtube.com/watch?v=SiKnxvc2feI&feature=youtu.be
Zrobiłem ten test liczników i pokazuje tak;
http://postimg.org/image/71pccs7ib/
No wiec w jednej komorze nie ma niby paliwa nic.
Zdemontowałem ten otwór do drugiego zbiornika no i tam nie ma zadnej pompki,jest prawie wszystko co w pierwszym zbiorniku,czyli kosz od pompki tyle,ze o wiele mniejszy,wskaźnik paliwa identyczny jak w tym pierwszym no i 2 rurki czarne.
Mialem jeszcze ze 2l ropy w karnistrze to zalałem to z góry przez ten otwór do tego zbiornika bez pompki i przekrecilem stacyjke,pompka popracowała,zrobiłem kolejny test liczników i to co tam wlałem przepompowało mi do lewej komory,zamiast 18 jest ponad 20l.
Czy to nie jest czasem tak,ze one są mniej/wiecej 40L i 20L, jak ten co ma pompke ma za duzo to pcha to do drugiego?
Jedyny sposób moim zdaniem to zalać do pełna i jak zatrzyma mi sie na ok 40 litrach tzn,ze nie przepompowuje a jak wejdzie te 65 litrów(chyba taki mamy zbiornik) to znaczy,ze wszystko ok(?).
Wydaje mi sie,ze powoli mozna wykluczac pompe wtryskową.
http://www.youtube.com/watch?v=SiKnxvc2feI&feature=youtu.be
Zrobiłem ten test liczników i pokazuje tak;
http://postimg.org/image/71pccs7ib/
No wiec w jednej komorze nie ma niby paliwa nic.
Zdemontowałem ten otwór do drugiego zbiornika no i tam nie ma zadnej pompki,jest prawie wszystko co w pierwszym zbiorniku,czyli kosz od pompki tyle,ze o wiele mniejszy,wskaźnik paliwa identyczny jak w tym pierwszym no i 2 rurki czarne.
Mialem jeszcze ze 2l ropy w karnistrze to zalałem to z góry przez ten otwór do tego zbiornika bez pompki i przekrecilem stacyjke,pompka popracowała,zrobiłem kolejny test liczników i to co tam wlałem przepompowało mi do lewej komory,zamiast 18 jest ponad 20l.
Czy to nie jest czasem tak,ze one są mniej/wiecej 40L i 20L, jak ten co ma pompke ma za duzo to pcha to do drugiego?
Jedyny sposób moim zdaniem to zalać do pełna i jak zatrzyma mi sie na ok 40 litrach tzn,ze nie przepompowuje a jak wejdzie te 65 litrów(chyba taki mamy zbiornik) to znaczy,ze wszystko ok(?).
Wydaje mi sie,ze powoli mozna wykluczac pompe wtryskową.
-
- Specjalista
- Posty: 313
- Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
- BMW: E46 320D 2001 M47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
No to teraz już wszystko jasne jak to jest w baku e46 320d .
Nie rozbierałem nigdy baku, ale przeglądając fora, niejednokrotnie natykałem się na problem nieodpalania auta, gdy było poniżej połowy zbiornika, co jest zrozumiałe, jeśli bak jest przedzielony na pół, a połączony tylko górą. Więc oczywiste było dla mnie, że musi tam być jakaś pompka. I tak też jest w innych BMW, chociażby w e39 (gdzieś w internecie na forum użytkownik zrobił fotorelację z rozbierania baku). Dlatego byłem przekonany, że i u nas w E46 też zastosowano to rozwiązanie. Ale skoro Ty rozebrałeś i mówisz, że nic tam nie ma takiego, a tym bardziej, że lewa połowa jest pusta, tak jak być powinno, to już całkiem zaprzeczało prawom fizyki, więc powertowałem w internecie i na stronie realoem znalazłem brakujące ogniwo element nr 3
Jest to "Pompa ssąca strumieniowa" wysysająca paliwo z lewej części baku wykorzystując strumień paliwa wytworzony przez pompkę. W takim wypadku zrozumiały jest brak elektrycznej pompki paliwa w tej części baku Pytanie zostaje tylko jedno, czy wykorzystywany jest strumień powrotu paliwa, czy strumień na przewodzie zasilającym. Jeśli strumień na przewodzie zasilającym, to uszkodzenie tej "pompki" powodować może wlewanie paliwa do komory lewej, zamiast wysysanie z niej paliwa. To tłumaczyło by bąble powietrza widoczne na jednym z filmów z napełniania obudowy filtra paliwa. Jeśli na powrocie, to spowodowałoby to napełnienie komory lewej, a pozostawienie pustej komory prawej w której jest pompka pchająca paliwo do silnika.
Jeśli objawy ustąpiły to bardzo dobrze, ale jeśli powrócą obserwuj test nr 6 może naprowadzi, czy powodem jest brak paliwa w części gdzie jest pompa, czy paliwo jest, a tylko pompa go nie przepycha.
Nie rozbierałem nigdy baku, ale przeglądając fora, niejednokrotnie natykałem się na problem nieodpalania auta, gdy było poniżej połowy zbiornika, co jest zrozumiałe, jeśli bak jest przedzielony na pół, a połączony tylko górą. Więc oczywiste było dla mnie, że musi tam być jakaś pompka. I tak też jest w innych BMW, chociażby w e39 (gdzieś w internecie na forum użytkownik zrobił fotorelację z rozbierania baku). Dlatego byłem przekonany, że i u nas w E46 też zastosowano to rozwiązanie. Ale skoro Ty rozebrałeś i mówisz, że nic tam nie ma takiego, a tym bardziej, że lewa połowa jest pusta, tak jak być powinno, to już całkiem zaprzeczało prawom fizyki, więc powertowałem w internecie i na stronie realoem znalazłem brakujące ogniwo element nr 3
Jest to "Pompa ssąca strumieniowa" wysysająca paliwo z lewej części baku wykorzystując strumień paliwa wytworzony przez pompkę. W takim wypadku zrozumiały jest brak elektrycznej pompki paliwa w tej części baku Pytanie zostaje tylko jedno, czy wykorzystywany jest strumień powrotu paliwa, czy strumień na przewodzie zasilającym. Jeśli strumień na przewodzie zasilającym, to uszkodzenie tej "pompki" powodować może wlewanie paliwa do komory lewej, zamiast wysysanie z niej paliwa. To tłumaczyło by bąble powietrza widoczne na jednym z filmów z napełniania obudowy filtra paliwa. Jeśli na powrocie, to spowodowałoby to napełnienie komory lewej, a pozostawienie pustej komory prawej w której jest pompka pchająca paliwo do silnika.
Jeśli objawy ustąpiły to bardzo dobrze, ale jeśli powrócą obserwuj test nr 6 może naprowadzi, czy powodem jest brak paliwa w części gdzie jest pompa, czy paliwo jest, a tylko pompa go nie przepycha.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Temat zrobił się ciekawy:
Kiedyś miałem taki przypadek u klienta.
E46 silnik PB
Do baku wchodziło zawsze ok 60l.
Problem:
Po zaświeceniu rezerwy, auto przejeżdżało może 5 km i gasło, brak paliwa, chodź stan w baku (mały bo mały) ale był.
Pompka nie przelewała z jednej komory do drugiej.
Niestety nie dano mi naprawić usterki ponieważ, właściciel jak już się dowiedział ode mnie co trzeba zrobić to stwierdził że zabiera auto...
Tym samym zapłacił prawie nic, a przyczynę poznał.
Moim zdaniem winowajcą był el nr 3
Kiedyś miałem taki przypadek u klienta.
E46 silnik PB
Do baku wchodziło zawsze ok 60l.
Problem:
Po zaświeceniu rezerwy, auto przejeżdżało może 5 km i gasło, brak paliwa, chodź stan w baku (mały bo mały) ale był.
Pompka nie przelewała z jednej komory do drugiej.
Niestety nie dano mi naprawić usterki ponieważ, właściciel jak już się dowiedział ode mnie co trzeba zrobić to stwierdził że zabiera auto...
Tym samym zapłacił prawie nic, a przyczynę poznał.
Moim zdaniem winowajcą był el nr 3
-
- Bywalec forum
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rawicz/Rzeszów
Wydaje się być wszystko jasne i skończyło się na wymanie filtra paliwa.
Może się przycieła,może było za mało paliwa a ze to bylo po kilku dniach stania (temp. max do - 8'C) i mozliwe ze bylo letnie to zgestnialo i tej resztki nie chcialo zassac.
Dla spokojnej głowy wymieniłbym ten element nr 3 ale wpisując w przeglądarkę pompa ssaco strumieniowa ciezko czegokolwiek sie doszukać.
Jedynie na bmwstore;
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6755880-pompa-ssaca-strumieniowa/i47634/sN
Tylko po co komu cały kosz i reszta,wystarczy element zamieszczony przez MARC,ma ktos do tego dostęp?
Może się przycieła,może było za mało paliwa a ze to bylo po kilku dniach stania (temp. max do - 8'C) i mozliwe ze bylo letnie to zgestnialo i tej resztki nie chcialo zassac.
Dla spokojnej głowy wymieniłbym ten element nr 3 ale wpisując w przeglądarkę pompa ssaco strumieniowa ciezko czegokolwiek sie doszukać.
Jedynie na bmwstore;
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6755880-pompa-ssaca-strumieniowa/i47634/sN
Tylko po co komu cały kosz i reszta,wystarczy element zamieszczony przez MARC,ma ktos do tego dostęp?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
To co pokazujesz to jest cena za SAM element nr 3, a nie za całość.deniuu pisze:Wydaje się być wszystko jasne i skończyło się na wymanie filtra paliwa.
Może się przycieła,może było za mało paliwa a ze to bylo po kilku dniach stania (temp. max do - 8'C) i mozliwe ze bylo letnie to zgestnialo i tej resztki nie chcialo zassac.
Dla spokojnej głowy wymieniłbym ten element nr 3 ale wpisując w przeglądarkę pompa ssaco strumieniowa ciezko czegokolwiek sie doszukać.
Jedynie na bmwstore;
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6755880-pompa-ssaca-strumieniowa/i47634/sN
Tylko po co komu cały kosz i reszta,wystarczy element zamieszczony przez MARC,ma ktos do tego dostęp?
Rysunek pokazany jest całości ale tym się nie sugeruj.
-
- Bywalec forum
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rawicz/Rzeszów
A spójrzcie jeszcze tutaj znalazłem na jednym z forów poglądowe zdjęcia,identycznie wszystko wygląda jak w mojej z jednym małym szczegółem.
Tak ona wygląda w warunkach rzeczywistych;
http://s213.photobucket.com/user/zipcanada/media/DSCN6509.jpg.html
Rzut z góry zbiornika z pompka paliwa;
http://s213.photobucket.com/user/zipcanada/media/DSCN6513.jpg.html
i wlasnie tutaj,ja nie mam tego białego elementu w który wmontowany jest przewód paliwowy z drugiego zbiornika,u mnie ten przewód o jak dobrze spojrzałem to bylo go widać w powietrzu ale bardziej wewnątrz baku.
o właśnie to białe coś;
http://i213.photobucket.com/albums/cc319/zipcanada/DSCN6511.jpg
juz porawione.
Tak ona wygląda w warunkach rzeczywistych;
http://s213.photobucket.com/user/zipcanada/media/DSCN6509.jpg.html
Rzut z góry zbiornika z pompka paliwa;
http://s213.photobucket.com/user/zipcanada/media/DSCN6513.jpg.html
i wlasnie tutaj,ja nie mam tego białego elementu w który wmontowany jest przewód paliwowy z drugiego zbiornika,u mnie ten przewód o jak dobrze spojrzałem to bylo go widać w powietrzu ale bardziej wewnątrz baku.
o właśnie to białe coś;
http://i213.photobucket.com/albums/cc319/zipcanada/DSCN6511.jpg
juz porawione.
Ostatnio zmieniony 11 gru 13, 18:58 przez deniuu, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rawicz/Rzeszów
Autem przejechałem 30km po mieście,mam 30 litrów w zbiorniku i wydaje sie byc ok,co jakis czas slysze jakies bulgotanie ale nic sie nie dzieje.
Jutro robie dłuższą trasę i w związku z tym mógłbym kogoś prosić o zrobienie testu 6.0 u siebie i podanie tutaj wyniku?
Obawiam się,że nie wszystko powinno być w jednym zbiorniku a mi tak pokazuje(chociaż na jakimś tam forum wyczytałem,ze to prawidłowe),to rozwiałoby moje wątpliwości i ze spokojną głową, wygodnie bym sobie siedział w swojej bawarce
Jutro robie dłuższą trasę i w związku z tym mógłbym kogoś prosić o zrobienie testu 6.0 u siebie i podanie tutaj wyniku?
Obawiam się,że nie wszystko powinno być w jednym zbiorniku a mi tak pokazuje(chociaż na jakimś tam forum wyczytałem,ze to prawidłowe),to rozwiałoby moje wątpliwości i ze spokojną głową, wygodnie bym sobie siedział w swojej bawarce
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 5505 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: crazy9065
-
- 3 Odpowiedzi
- 1319 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 44 Odpowiedzi
- 15479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomkoff
-
- 5 Odpowiedzi
- 4900 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 582 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: akuku597
-
- 14 Odpowiedzi
- 4959 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 31 Odpowiedzi
- 12469 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 16 Odpowiedzi
- 1300 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 4 Odpowiedzi
- 705 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chęsjo
-
- 1 Odpowiedzi
- 975 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112