320d 150KM wymiana tulei wahacza

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
pasek TDI
Posty: 9
Rejestracja: 31 sty 10, 16:06
BMW: E46 Touring M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: pasek TDI »

Koledzy da się wymienić tuleje bez ściągania wahacza? czy też musze go zdemontować z auta i dopiero dobrać się do tulei?
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Sczeze mowiac najlepiej wymienic komplecik tzn wachacz nie odrazu z ASO,ale jakis zamiennik w dobrej cenie
pasek TDI
Posty: 9
Rejestracja: 31 sty 10, 16:06
BMW: E46 Touring M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: pasek TDI »

orientujesz sie może czy dużo rzeźby jest przy wymianie wahacza? sama tuleja po jego wyciągnięciu to już pikuś będzie myśle. W temacie samej wymiany, spotkałem sie z informacją że bodajże wahacz firmy Meyle ma wymienne końcówki, zatem kolejne wymiany (a takowe zapewne nastąpią) ograniczyłyby się do wymiany samych końcówek. Może ktoś podzieliłby się jakąś opinią w tym teamcie...
junior503
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 3 paź 09, 11:31
BMW: E46 318i Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Konstancin-Jeziorna

#4

Post autor: junior503 »

W e46 sworznie wachaczy są niewymienne, ale w warsztatach rozfrezowaują otwór w wachaczu tak żeby pasował sworzeń wymienny (koszt około 200zł za)
A co do tuleji to trzeba zdjąć wachacz.
było e46 318i
OSA BMW

#5

Post autor: OSA BMW »

junior503 pisze:W e46 sworznie wachaczy są niewymienne, ale w warsztatach rozfrezowaują otwór w wachaczu tak żeby pasował sworzeń wymienny (koszt około 200zł za)
A co do tuleji to trzeba zdjąć wachacz.
czyli rzezba
pasek TDI
Posty: 9
Rejestracja: 31 sty 10, 16:06
BMW: E46 Touring M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#6

Post autor: pasek TDI »

dzięki za informacje, nie będę dwa razy roboty robił, znaczy trzeba wymienić odrazu tuleje i wahacze żeby temat na jakiś czas zamknąć.
OSA BMW

#7

Post autor: OSA BMW »

pasek TDI pisze:dzięki za informacje, nie będę dwa razy roboty robił, znaczy trzeba wymienić odrazu tuleje i wahacze żeby temat na jakiś czas zamknąć.
Rozsadne podejscie do sprawy :)
cinek_328
Bywalec forum
Posty: 253
Rejestracja: 16 lut 10, 19:08
BMW: jest e46 330d był e46 328Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#8

Post autor: cinek_328 »

ja w weekend wymieniłem w swojej :) dałem radę sam :D
e46interiaeu
Posty: 1
Rejestracja: 9 mar 10, 15:08
BMW: 320 D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: bydgoszcz

#9

Post autor: e46interiaeu »

Witam serdecznie Wszystkich forumowiczów. Jestem "nowy" ale w temacie zawieszenia w BMW e46 jestem już dosyć "doświadczony". Mam 320 D z 2000 roku. Rocznie pokonuje po polskich drogach około 30 tyś kilomentów. Trzy lata temu wymieniłem KOMPLET : wahacze, tuleje i swożnie. Wszystko zakupiłem w ASO. Proszę się nie smiać. Teraz to i ja wiem, że już tego nie zrobie. Jak się okazuje mogłem dać tamte wahacze do "zregenerowania" czyli nabicia weń swożni i tulei. Te tuleje, które są na zewnątrz metalowe a w środku gumowe trzeba kupić jednak nowe. Ich sie nie regeneruje. Mój sąsiad tak zrobił jak opisałem i oszczędził 1500 złotych. Jak robiłem rozpoznanie w tym roku bo juz mam niezłe stuki i puki to fachowcy, których z powodu "nieporozumień" wyrzucił z pracy dealer BMW z mojej okolicy sami rozpoczęli "serwisowanie" naszej marki. Ich rada: kupić kompletne wahacze firmy Meye w specyfikacji HD czyli "wzmocnione". Dlaczego akurat te?? Bo mozna w nich wymieniać w przyszłości swożnie i tuleje. Nie trzeba nic rozfrezowywać i takie tam "kowalskie" metody. Cena za strone to około 450 - 500 złotych. Można jeszce kupic firmy Lemforder. Jak Macie troche więcej pieniązków to firmu Swag. I tak bedzie taniej niz w ASO.
Serdecznie Was pozdrawaim.
OSA BMW

#10

Post autor: OSA BMW »

e46interiaeu pisze:kupić kompletne wahacze firmy Meye w specyfikacji HD czyli "wzmocnione". Dlaczego akurat te?? Bo mozna w nich wymieniać w przyszłości swożnie i tuleje. Nie trzeba nic rozfrezowywać i takie tam "kowalskie" metody. Cena za strone to około 450 - 500 złotych. Można jeszce kupic firmy Lemforder. Jak Macie troche więcej pieniązków to firmu Swag. I tak bedzie taniej niz w ASO.
Serdecznie Was pozdrawaim.
Z ta wypowiedzia sie wpelni zgodze,ale regeneracja oryginalow -rzezba
Zreszta na czym polege regeneracja wymiana podzespolow takich jak tuleje czy swoznie(prasa albo super imadlo) a nie rozwiercanie tluczenie mlotami na goraco pod palnikiem
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”