320d 150km Problemy z odpalaniem

scigon
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 5 kwie 12, 21:11
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zory

#1

Post autor: scigon »

Witam panowie ,
od paru dni mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód raz zapali od strzału a raz muszę bardzo długo kręcić , czasem nawet na 3-4 podejścia. Najgorsze jest to że puki co nie potrafię zauważyć żadnej regały. Dzieje się to zarówno rano jak odpalam zimny samochód w garażu oraz gdy zostawię go na parkingu na około godzinki (czyli jeszcze ciepły) . Później gdy już odpali , odpala każdy następny raz od strzału . Mechanik podpiął komputer i wykazało mu zbyt niskie ciśnienie na listwie w zapamiętanych błędach. Jednak sprawdzając bieżące parametry mówił , że są ok . Wymieniłem filtr paliwowy i nic to nie pomogło. Gdzieś na necie wyczytałem , że może to być padnięty czujnik wałka rozrządu jednak pisali tam że odczuwalny jest spadek mocy , ja jednak nic takiego nie odczułem . Macie może jakiś pomysł co to może być lub mieliście podobny przypadek ?
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#2

Post autor: Mariusz_E46 »

Niskie ciśnienie to nie czujnik wałka. Jak odpalasz posłuchaj czy działa pompa progowa. Jak jej nie słychać to kopa w próg i zaskoczy. Poza tym, nie dzieje ci się tak jak masz mało paliwa ?
scigon
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 5 kwie 12, 21:11
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zory

#3

Post autor: scigon »

Paliwa mam 3/4 baku(na dzień dzisiejszy) jeżdżę od fulla do rezerwy i nie zauważyłem różnicy w częstotliwości pojawiania się problemu. Chociaż pierwszy raz problem pojawił się gdy było mało paliwa. Czujnik wałka wyczytałem gdzieś na necie w tematach "ciężko odpala" reszta objawów wydała mi się bardzo zbliżona dlatego o nim też wspomniałem.
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#4

Post autor: Mariusz_E46 »

Czujnik wałka najczęściej odzywa sie jak silnik jest ciepły. Z pompą progową czasem potrafią dziać się cuda, co ciekawe jak już odpali to będzie działał normalnie. Pompę słychać zawsze po przekręceniu kluczyka. Jak jej nie usłyszysz to masz jasność że się zacina. Jak ją słychać i nadal masz problem z odpaleniem to po przekręceniu kluczyka poczekaj aż się wyłączy i wtedy spróbuj.


Nie kopci po odpaleniu ? Pracuje równo, bez szarpania ?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Może być rozrusznik do regeneracji. Ulozyskowanie pada i się nieraz klinuje. Jak wolno kreci to tez nie odpadli. To diesel..... Przyuwaz z jaka prędkością kręci silnikiem jesli nie odpadla Jeżeli dużo wolniej, a to będzie slychac wtedy masz winowajce.....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
scigon
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 5 kwie 12, 21:11
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zory

#6

Post autor: scigon »

Rozrusznik kręci całkiem normalnie , pompa bardziej prawdopodobna , z racji tego ,że problem nie jest cykliczny tylko bardziej na zasadzie "focha" poobserwuje jak zachowuje się ta pompa progowa. Mechanik mówi ,że może też to być zawór zwrotny na listwie wtryskowej i cofające się paliwo. Co myślicie na ten temat ?

Co do kopcenia i szarpania nie zauważyłem nic niepokojącego , tzn wg mnie jest w normie
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#7

Post autor: Mariusz_E46 »

scigon pisze: Mechanik mówi ,że może też to być zawór zwrotny na listwie wtryskowej i cofające się paliwo. Co myślicie na ten temat ?
To też zauważysz na pracy pompy. Jak będzie długo pracować zanim nabije ciśnienie. U mnie po całej nocy trwa to około 20s do momentu całkowitego wyłączenia.
scigon
Bywalec forum
Posty: 174
Rejestracja: 5 kwie 12, 21:11
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zory

#8

Post autor: scigon »

Panowie , problem najprawdopodobniej już opanowany . Wymieniony został czujnik ciśnienia na listwie. Od 2 tygodni nie pojawiły się żadne niepokojące objawy. Wygląda na to, że czujnik błędnie odczytywał ciśnienie i nie włączał pompy paliwa kiedy była taka faktyczna potrzeba. Dzięki za pomoc mam nadzieje że będzie już to chodzić :D
Piotras_Tychy
Bywalec forum
Posty: 123
Rejestracja: 25 mar 12, 9:55
BMW: E46 2003
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TYCHY

#9

Post autor: Piotras_Tychy »

Witam mam taki temat po przekreceniu kluczyka w pozycji zapłonu i próbie odpalenia silnik kręci nie pali jak zostawię włączony zapłon to tak jak by sam się włącza i wyłącza i mroga kontrolka oleju wcześniej udało się zapalić za 3/4razem lub po odpaleniu sam gasł teraz dymek idzie a nie pali.Jak odpali To chodzi normalnie Nie mogę też połączyć się z inpa TAKI BŁAD group file:D_0012,d_MOTOR IFH-0018:INITIALIZATION ERROR. https://youtu.be/RRpajcpPFlc
maciekz94
Bywalec forum
Posty: 345
Rejestracja: 17 lis 14, 16:45
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Szczytno

#10

Post autor: maciekz94 »

Wcześniej mogłeś się połączyć z inpą? Jak się uda odpalić to jedź do kogoś i zczytaj błędy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”