320d 150KM M47N Falujące Obroty

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#21

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jak masz lutownicę, czas, nerwy, chęci i zdrowe ręce to nic :P
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Maateusz
Bywalec forum
Posty: 379
Rejestracja: 9 sie 16, 21:28
BMW: 325
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SPS
VIN: PB61378

#22

Post autor: Maateusz »

Auto od soboty nie zapalało. Dopiero dziś się udało po zagrzaniu.... Jutro odstawiam do mechanika i ma sprawdzić czy świece czy sterownik.

Edit: Wszystko jasne.
Sterownik padnięty, 1 świeca nie grzała wgl., jedna powodowała skoki napięcia.
marek520
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 4 sty 15, 18:53
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Brodnica
VIN: PP32529

#23

Post autor: marek520 »

Dobrodziej_1983 pisze:Jak masz lutownicę, czas, nerwy, chęci i zdrowe ręce to nic :P
Możesz mi podpowiedzieć jak to naprawić. U mnie też cztery błędy na każdym cylindrze.

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#24

Post autor: Dobrodziej_1983 »

No jasne :)

Musisz rozciąć obudowę bo jest klejona. Jak już otworzysz to zobaczysz kilka rzędów podwójnych drucików zlutowanych od płytki sterującej do płytki pinów. Łączenia ulegają przepaleniu i puszczają luty albo pękają pręciki. Trzeba dać mocniejsze pojedyncze przewody i je kolejno wlutować.
Całość jest zalana żelem zabezpieczającym i trzeba go usunąć tak, żeby nie uszkodzić płytki. Łatwo nie idzie, trzeba się pomęczyć. Potem sklejasz i zapominasz że masz sterownik :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
marek520
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 4 sty 15, 18:53
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Brodnica
VIN: PP32529

#25

Post autor: marek520 »

No i fajnie ;-)

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka
Maateusz
Bywalec forum
Posty: 379
Rejestracja: 9 sie 16, 21:28
BMW: 325
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SPS
VIN: PB61378

#26

Post autor: Maateusz »

Dobrodziej_1983 pisze:No jasne :)

Musisz rozciąć obudowę bo jest klejona. Jak już otworzysz to zobaczysz kilka rzędów podwójnych drucików zlutowanych od płytki sterującej do płytki pinów. Łączenia ulegają przepaleniu i puszczają luty albo pękają pręciki. Trzeba dać mocniejsze pojedyncze przewody i je kolejno wlutować.
Całość jest zalana żelem zabezpieczającym i trzeba go usunąć tak, żeby nie uszkodzić płytki. Łatwo nie idzie, trzeba się pomęczyć. Potem sklejasz i zapominasz że masz sterownik :)
Tylko na jak długo to pomaga ? Gadalem z kilkoma mechanikami i większość mówiła że to świece go pałą i takie ratowanie na długo nie starcza.

@Marek i tak radze pierw przemierzyć świece bo mogą być uszkodzone.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#27

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dożywotnio.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Czarodziej
Posty: 1
Rejestracja: 3 lut 17, 17:55
BMW: e46 320d touring
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#28

Post autor: Czarodziej »

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak jadę i dodam gazu i odpuszczę pedał to obroty lekko się cofają i wracają do tego samego punktu. Wydaje mi się, że silnik trochę ciężej wkręca się na obroty. Czy ktoś wie co to może być? Czy ten typ tak ma i się nie przejmować?
marek520
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 4 sty 15, 18:53
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Brodnica
VIN: PP32529

#29

Post autor: marek520 »

Czy można jeździć z wymontowanym sterownikiem? I jak bym nie ogarnął sam to do kogo podesłać do naprawy?

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#30

Post autor: Dobrodziej_1983 »

marek520 pisze:Czy można jeździć z wymontowanym sterownikiem? I jak bym nie ogarnął sam to do kogo podesłać do naprawy?

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka
Odłączysz, to auto będzie jechać.. Jednak to bardzo nie zdrowo i nie powinno się tak robić. Na forum możesz napisać do kolegi trandolf, jeśli znajdzie czas to może Ci to ogarnie. Jeżeli nie, to na allegro możesz kupić regenerowany za 80zł+kw i wysyłasz mu swój stary sterownik.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”