320d 150KM M47N Falujące Obroty

Goblin
Posty: 4
Rejestracja: 24 sty 10, 16:15
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: Goblin »

Witam,

Chciałbym dowiedzieć się jakie kroki powinienem powziąć aby zdiagnozować i wyeliminować problem falujących (pływających) obrotów.
320d 150KM M47N (automat)...

Po odpaleniu silnika (garaż) temperatura 11C jest powiedzmy ok (pomruk diesla standard, chłodny silnik) po wyjeździe z garażu zetknięcie z zimnym powietrzem (-5C) i przy dojeździe do skrzyżowania (silnik nie rozgrzany) falowanie (wskazówka pływa). Podaje link który znalazłem na YouTube mam dokładnie takie same objawy: http://www.youtube.com/watch?v=ImpAKw8Y8Nc&feature=related na filmie widać opcję "średnią" dzisiaj problem się nasilił falowanie było silniejsze...
Po przejechaniu 6 km dalej temat występuje - nie dogrzany silnik. Zauważyłem, że po osiągnięciu temperatury powyżej 80C pływanie ustaje. Wyłączenie silnika (schłodzenie) poniżej 80C - falowanie powraca. Towarzyszy temu specyficzny "rzęchot" kiedy wskazówka opada silnik rzęzi.

Proszę podsuńcie jakiś trop ... z forum wyczytałem, że może podgrzewacz wody on wywołuje taki symptom?

Dzięki - Pozdrawiam
ryba
Bywalec forum
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 09, 18:43
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: PKN

#2

Post autor: ryba »

sprawdz elektryczny podgrzewacz silnika
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#3

Post autor: romanikxxl »

Wyłącz climatronik zanim odpalisz i jak nie będzie falować to masz winowajcę-elektryczny podgrzewacz wody,który załączany jest poprzez climatronic przy temp.zewn. poniżej 15 st. :)
Romanikxxl
Goblin
Posty: 4
Rejestracja: 24 sty 10, 16:15
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: Goblin »

romanikxxl pisze:Wyłącz climatronik zanim odpalisz i jak nie będzie falować to masz winowajcę-elektryczny podgrzewacz wody,który załączany jest poprzez climatronic przy temp.zewn. poniżej 15 st. :)
Sprawdziłem i po wyłączeniu Climatronic dalej faluje. Temat pojawia się tylko zimą przy niskich temperaturach. Chłopaki w pracy podpowiadają: Sondy Lambdy, Silniki Krokowe, Lewe powietrze ... cuda... Macie inne pomysły? Podjadę niedługo na komputer ale raz byłem i nie wykryło mi nic. Dodam, że silnik po 8km przekracza 80C ale nie zamyka się na 90C nie mogę postawić wskaźnika w Pionie. (Dzisiejsze parametry: Temperatura garaż 9C - temp. pow. -4,5C - 8km trasy) - PEACE
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

Silnika krokowego nie masz! Pod kompa jak najbardziej podłącz i odczytaj parametry live data! Termostat główny do wymiany,jeżeli to automat to masz jeszcze termostat egr :) Sprawdź jeszcze ten podgrzewacz ,kiedy robi się ciepły?dotknij go i sprawdź.Powinien robić się ciepły jak uruchomisz ogrzewannie szyby przedniej lub ustawisz temp.wyższą niż 16st.
Romanikxxl
Goblin
Posty: 4
Rejestracja: 24 sty 10, 16:15
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#6

Post autor: Goblin »

Witam,

Mam rozwiązanie problemu falujących obrotów - tak naprawdę miałem dwa problemy.
1. Pierwszy Falujące obroty - jak przedstawia film,
2. Drugi - Niedogrzanie silnika,

Ad.1. Falujące obroty - komputer pokazał błąd wszystkich czterech świec, Diagnosta postawił na przekaźnik świec i się nie mylił. Oczywiście sprawdził świece przed wymianą przekaźnika. Dlatego komputer zgłaszał wszystkie 4 świece.

Ad.2. Niedogranie silnika - termostat główny był przyczyną tej usterki.

Podgrzewacz wody - OK
Termostat EGR - OK

Dzięki za pomysły i podpowiedzi - Pozdrawiam
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

:Bravo: :good:
Romanikxxl
marcusbmw
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
BMW: e 36 316 & 320 dA 03
Rok produkcji: 95
Państwo: D
Województwo: ---
Miasto: TV

#8

Post autor: marcusbmw »

Witam wszyskich .
Mam podobny problem wiec postanowilem sie podlaczyc pod ten temat .
Auto to BMW 320 DA 2003r ma prawie to samo lecz po wylaczeniu climatronika falowanie ustaje i obroty ida w gore .(komp wywala jedna swiece a przekaznik naprawiony przez jednego z kolegow z forum)Podgrzewacz po wlaczeniu auta za pare minut jest bd-goracy.
Wczasie jazda na wlaczonym tempomacie i wlaczeniu climatronika wskazowka ekonomizera i obroty idzie w gore(niezaleznie od tem) co zatym idzie zwieksza sie zuzycie paliwa-(czy klima niezaleznie od tem .zalacza sie aut. po wlaczeniu climatronika -bo wszystko na to wskazuje)
Obroty faluja niezaleznie od tem silnika:
Skrecanie czy parkowanie z najazdem na kraweznik objawia sie prawie przygasnieciem-obroty do 400 auta a z tylu chmura dymu czarnego.
Obroty spadaja po wlaczeniu swiatel.
Spalanie 10 l+
Wszystko wyglada jakby silnik niebyl w stanie tego wszystkiego uciagnac -jeden tip moze kolo pasowe???
Na kompie wychodzi niedoladowanie MYSLE TURBO autko dymi przewody doladowania szczelne ,podcisnienie wymienione jeszcze chlodnica do sprawdzenia.
Zmiana biegow a nastepnie lekkie gazowanie i popuszczanie obroty schodza bardzo nisko
http://www.youtube.com/watch?v=byFsD89JlJ4&context=C398c882ADOEgsToPDskKPuYAfqvVsplQrvc4zo739
a tak chodzi turbo
http://www.youtube.com/watch?v=Sa16IlNwqj4&context=C33c54e9ADOEgsToPDskKKw6LvjI3j86Sl2GbPkt1k
Pozdrawiam.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#9

Post autor: romanikxxl »

marcusbmw pisze:Witam wszyskich .
Mam podobny problem wiec postanowilem sie podlaczyc pod ten temat .
Auto to BMW 320 DA 2003r ma prawie to samo lecz po wylaczeniu climatronika falowanie ustaje i obroty ida w gore .(komp wywala jedna swiece a przekaznik naprawiony przez jednego z kolegow z forum)Podgrzewacz po wlaczeniu auta za pare minut jest bd-goracy.
Wczasie jazda na wlaczonym tempomacie i wlaczeniu climatronika wskazowka ekonomizera i obroty idzie w gore(niezaleznie od tem) co zatym idzie zwieksza sie zuzycie paliwa-(czy klima niezaleznie od tem .zalacza sie aut. po wlaczeniu climatronika -bo wszystko na to wskazuje)
Obroty faluja niezaleznie od tem silnika:
Skrecanie czy parkowanie z najazdem na kraweznik objawia sie prawie przygasnieciem-obroty do 400 auta a z tylu chmura dymu czarnego.
Obroty spadaja po wlaczeniu swiatel.
Spalanie 10 l+
Wszystko wyglada jakby silnik niebyl w stanie tego wszystkiego uciagnac -jeden tip moze kolo pasowe???
Na kompie wychodzi niedoladowanie MYSLE TURBO autko dymi przewody doladowania szczelne ,podcisnienie wymienione jeszcze chlodnica do sprawdzenia.
Zmiana biegow a nastepnie lekkie gazowanie i popuszczanie obroty schodza bardzo nisko
http://www.youtube.com/watch?v=byFsD89JlJ4&context=C398c882ADOEgsToPDskKPuYAfqvVsplQrvc4zo739
a tak chodzi turbo
http://www.youtube.com/watch?v=Sa16IlNwqj4&context=C33c54e9ADOEgsToPDskKKw6LvjI3j86Sl2GbPkt1k
Pozdrawiam.
Sprawdź czy kompresor klimy pracuje,strasznie rzęzi coś pod maską :shock: .Może się sprężarka zatarła i obciąża silnik.
Sprawdź EGR,turbina też już kuleje albo już zdechła %)
Jakie błędy wywala na kompie,jak parametry live data?
Romanikxxl
marcusbmw
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
BMW: e 36 316 & 320 dA 03
Rok produkcji: 95
Państwo: D
Województwo: ---
Miasto: TV

#10

Post autor: marcusbmw »

Kolektor byl juz trzy razy demontowany klapki itp. agr czyszczony ,po parudziesiaciu km wyglada wszystko jak przed czyszczeniem .
Jak pisalem wyzej blad swiecy na 4 -tym cylindrze -tale wywala komp.
Pozatym niedoladowanie chyba w granicch 940 .
Niestety niemam jeszcze mozliwosci podlaczenia pod komp (brak interfejsu)robil to znany kol. z innego forum.
Turbinka gwizdze na zimnym juz prawie od kupna auta -10,000
Na filmiku nagralo sie troche innych dzwiekow a pod maska rczej spokuj kompresor sie niezaciera.
Dzieki i pozdrawiam.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”