320d 150KM M47N Falujące Obroty
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 sty 10, 16:15
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Witam,
Chciałbym dowiedzieć się jakie kroki powinienem powziąć aby zdiagnozować i wyeliminować problem falujących (pływających) obrotów.
320d 150KM M47N (automat)...
Po odpaleniu silnika (garaż) temperatura 11C jest powiedzmy ok (pomruk diesla standard, chłodny silnik) po wyjeździe z garażu zetknięcie z zimnym powietrzem (-5C) i przy dojeździe do skrzyżowania (silnik nie rozgrzany) falowanie (wskazówka pływa). Podaje link który znalazłem na YouTube mam dokładnie takie same objawy: http://www.youtube.com/watch?v=ImpAKw8Y8Nc&feature=related na filmie widać opcję "średnią" dzisiaj problem się nasilił falowanie było silniejsze...
Po przejechaniu 6 km dalej temat występuje - nie dogrzany silnik. Zauważyłem, że po osiągnięciu temperatury powyżej 80C pływanie ustaje. Wyłączenie silnika (schłodzenie) poniżej 80C - falowanie powraca. Towarzyszy temu specyficzny "rzęchot" kiedy wskazówka opada silnik rzęzi.
Proszę podsuńcie jakiś trop ... z forum wyczytałem, że może podgrzewacz wody on wywołuje taki symptom?
Dzięki - Pozdrawiam
Chciałbym dowiedzieć się jakie kroki powinienem powziąć aby zdiagnozować i wyeliminować problem falujących (pływających) obrotów.
320d 150KM M47N (automat)...
Po odpaleniu silnika (garaż) temperatura 11C jest powiedzmy ok (pomruk diesla standard, chłodny silnik) po wyjeździe z garażu zetknięcie z zimnym powietrzem (-5C) i przy dojeździe do skrzyżowania (silnik nie rozgrzany) falowanie (wskazówka pływa). Podaje link który znalazłem na YouTube mam dokładnie takie same objawy: http://www.youtube.com/watch?v=ImpAKw8Y8Nc&feature=related na filmie widać opcję "średnią" dzisiaj problem się nasilił falowanie było silniejsze...
Po przejechaniu 6 km dalej temat występuje - nie dogrzany silnik. Zauważyłem, że po osiągnięciu temperatury powyżej 80C pływanie ustaje. Wyłączenie silnika (schłodzenie) poniżej 80C - falowanie powraca. Towarzyszy temu specyficzny "rzęchot" kiedy wskazówka opada silnik rzęzi.
Proszę podsuńcie jakiś trop ... z forum wyczytałem, że może podgrzewacz wody on wywołuje taki symptom?
Dzięki - Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Wyłącz climatronik zanim odpalisz i jak nie będzie falować to masz winowajcę-elektryczny podgrzewacz wody,który załączany jest poprzez climatronic przy temp.zewn. poniżej 15 st.
Romanikxxl
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 sty 10, 16:15
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Sprawdziłem i po wyłączeniu Climatronic dalej faluje. Temat pojawia się tylko zimą przy niskich temperaturach. Chłopaki w pracy podpowiadają: Sondy Lambdy, Silniki Krokowe, Lewe powietrze ... cuda... Macie inne pomysły? Podjadę niedługo na komputer ale raz byłem i nie wykryło mi nic. Dodam, że silnik po 8km przekracza 80C ale nie zamyka się na 90C nie mogę postawić wskaźnika w Pionie. (Dzisiejsze parametry: Temperatura garaż 9C - temp. pow. -4,5C - 8km trasy) - PEACEromanikxxl pisze:Wyłącz climatronik zanim odpalisz i jak nie będzie falować to masz winowajcę-elektryczny podgrzewacz wody,który załączany jest poprzez climatronic przy temp.zewn. poniżej 15 st.
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Silnika krokowego nie masz! Pod kompa jak najbardziej podłącz i odczytaj parametry live data! Termostat główny do wymiany,jeżeli to automat to masz jeszcze termostat egr Sprawdź jeszcze ten podgrzewacz ,kiedy robi się ciepły?dotknij go i sprawdź.Powinien robić się ciepły jak uruchomisz ogrzewannie szyby przedniej lub ustawisz temp.wyższą niż 16st.
Romanikxxl
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 sty 10, 16:15
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Witam,
Mam rozwiązanie problemu falujących obrotów - tak naprawdę miałem dwa problemy.
1. Pierwszy Falujące obroty - jak przedstawia film,
2. Drugi - Niedogrzanie silnika,
Ad.1. Falujące obroty - komputer pokazał błąd wszystkich czterech świec, Diagnosta postawił na przekaźnik świec i się nie mylił. Oczywiście sprawdził świece przed wymianą przekaźnika. Dlatego komputer zgłaszał wszystkie 4 świece.
Ad.2. Niedogranie silnika - termostat główny był przyczyną tej usterki.
Podgrzewacz wody - OK
Termostat EGR - OK
Dzięki za pomysły i podpowiedzi - Pozdrawiam
Mam rozwiązanie problemu falujących obrotów - tak naprawdę miałem dwa problemy.
1. Pierwszy Falujące obroty - jak przedstawia film,
2. Drugi - Niedogrzanie silnika,
Ad.1. Falujące obroty - komputer pokazał błąd wszystkich czterech świec, Diagnosta postawił na przekaźnik świec i się nie mylił. Oczywiście sprawdził świece przed wymianą przekaźnika. Dlatego komputer zgłaszał wszystkie 4 świece.
Ad.2. Niedogranie silnika - termostat główny był przyczyną tej usterki.
Podgrzewacz wody - OK
Termostat EGR - OK
Dzięki za pomysły i podpowiedzi - Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
- BMW: e 36 316 & 320 dA 03
- Rok produkcji: 95
- Państwo: D
- Województwo: ---
- Miasto: TV
Witam wszyskich .
Mam podobny problem wiec postanowilem sie podlaczyc pod ten temat .
Auto to BMW 320 DA 2003r ma prawie to samo lecz po wylaczeniu climatronika falowanie ustaje i obroty ida w gore .(komp wywala jedna swiece a przekaznik naprawiony przez jednego z kolegow z forum)Podgrzewacz po wlaczeniu auta za pare minut jest bd-goracy.
Wczasie jazda na wlaczonym tempomacie i wlaczeniu climatronika wskazowka ekonomizera i obroty idzie w gore(niezaleznie od tem) co zatym idzie zwieksza sie zuzycie paliwa-(czy klima niezaleznie od tem .zalacza sie aut. po wlaczeniu climatronika -bo wszystko na to wskazuje)
Obroty faluja niezaleznie od tem silnika:
Skrecanie czy parkowanie z najazdem na kraweznik objawia sie prawie przygasnieciem-obroty do 400 auta a z tylu chmura dymu czarnego.
Obroty spadaja po wlaczeniu swiatel.
Spalanie 10 l+
Wszystko wyglada jakby silnik niebyl w stanie tego wszystkiego uciagnac -jeden tip moze kolo pasowe???
Na kompie wychodzi niedoladowanie MYSLE TURBO autko dymi przewody doladowania szczelne ,podcisnienie wymienione jeszcze chlodnica do sprawdzenia.
Zmiana biegow a nastepnie lekkie gazowanie i popuszczanie obroty schodza bardzo nisko
http://www.youtube.com/watch?v=byFsD89JlJ4&context=C398c882ADOEgsToPDskKPuYAfqvVsplQrvc4zo739
a tak chodzi turbo
http://www.youtube.com/watch?v=Sa16IlNwqj4&context=C33c54e9ADOEgsToPDskKKw6LvjI3j86Sl2GbPkt1k
Pozdrawiam.
Mam podobny problem wiec postanowilem sie podlaczyc pod ten temat .
Auto to BMW 320 DA 2003r ma prawie to samo lecz po wylaczeniu climatronika falowanie ustaje i obroty ida w gore .(komp wywala jedna swiece a przekaznik naprawiony przez jednego z kolegow z forum)Podgrzewacz po wlaczeniu auta za pare minut jest bd-goracy.
Wczasie jazda na wlaczonym tempomacie i wlaczeniu climatronika wskazowka ekonomizera i obroty idzie w gore(niezaleznie od tem) co zatym idzie zwieksza sie zuzycie paliwa-(czy klima niezaleznie od tem .zalacza sie aut. po wlaczeniu climatronika -bo wszystko na to wskazuje)
Obroty faluja niezaleznie od tem silnika:
Skrecanie czy parkowanie z najazdem na kraweznik objawia sie prawie przygasnieciem-obroty do 400 auta a z tylu chmura dymu czarnego.
Obroty spadaja po wlaczeniu swiatel.
Spalanie 10 l+
Wszystko wyglada jakby silnik niebyl w stanie tego wszystkiego uciagnac -jeden tip moze kolo pasowe???
Na kompie wychodzi niedoladowanie MYSLE TURBO autko dymi przewody doladowania szczelne ,podcisnienie wymienione jeszcze chlodnica do sprawdzenia.
Zmiana biegow a nastepnie lekkie gazowanie i popuszczanie obroty schodza bardzo nisko
http://www.youtube.com/watch?v=byFsD89JlJ4&context=C398c882ADOEgsToPDskKPuYAfqvVsplQrvc4zo739
a tak chodzi turbo
http://www.youtube.com/watch?v=Sa16IlNwqj4&context=C33c54e9ADOEgsToPDskKKw6LvjI3j86Sl2GbPkt1k
Pozdrawiam.
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Sprawdź czy kompresor klimy pracuje,strasznie rzęzi coś pod maską .Może się sprężarka zatarła i obciąża silnik.marcusbmw pisze:Witam wszyskich .
Mam podobny problem wiec postanowilem sie podlaczyc pod ten temat .
Auto to BMW 320 DA 2003r ma prawie to samo lecz po wylaczeniu climatronika falowanie ustaje i obroty ida w gore .(komp wywala jedna swiece a przekaznik naprawiony przez jednego z kolegow z forum)Podgrzewacz po wlaczeniu auta za pare minut jest bd-goracy.
Wczasie jazda na wlaczonym tempomacie i wlaczeniu climatronika wskazowka ekonomizera i obroty idzie w gore(niezaleznie od tem) co zatym idzie zwieksza sie zuzycie paliwa-(czy klima niezaleznie od tem .zalacza sie aut. po wlaczeniu climatronika -bo wszystko na to wskazuje)
Obroty faluja niezaleznie od tem silnika:
Skrecanie czy parkowanie z najazdem na kraweznik objawia sie prawie przygasnieciem-obroty do 400 auta a z tylu chmura dymu czarnego.
Obroty spadaja po wlaczeniu swiatel.
Spalanie 10 l+
Wszystko wyglada jakby silnik niebyl w stanie tego wszystkiego uciagnac -jeden tip moze kolo pasowe???
Na kompie wychodzi niedoladowanie MYSLE TURBO autko dymi przewody doladowania szczelne ,podcisnienie wymienione jeszcze chlodnica do sprawdzenia.
Zmiana biegow a nastepnie lekkie gazowanie i popuszczanie obroty schodza bardzo nisko
http://www.youtube.com/watch?v=byFsD89JlJ4&context=C398c882ADOEgsToPDskKPuYAfqvVsplQrvc4zo739
a tak chodzi turbo
http://www.youtube.com/watch?v=Sa16IlNwqj4&context=C33c54e9ADOEgsToPDskKKw6LvjI3j86Sl2GbPkt1k
Pozdrawiam.
Sprawdź EGR,turbina też już kuleje albo już zdechła
Jakie błędy wywala na kompie,jak parametry live data?
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
- BMW: e 36 316 & 320 dA 03
- Rok produkcji: 95
- Państwo: D
- Województwo: ---
- Miasto: TV
Kolektor byl juz trzy razy demontowany klapki itp. agr czyszczony ,po parudziesiaciu km wyglada wszystko jak przed czyszczeniem .
Jak pisalem wyzej blad swiecy na 4 -tym cylindrze -tale wywala komp.
Pozatym niedoladowanie chyba w granicch 940 .
Niestety niemam jeszcze mozliwosci podlaczenia pod komp (brak interfejsu)robil to znany kol. z innego forum.
Turbinka gwizdze na zimnym juz prawie od kupna auta -10,000
Na filmiku nagralo sie troche innych dzwiekow a pod maska rczej spokuj kompresor sie niezaciera.
Dzieki i pozdrawiam.
Jak pisalem wyzej blad swiecy na 4 -tym cylindrze -tale wywala komp.
Pozatym niedoladowanie chyba w granicch 940 .
Niestety niemam jeszcze mozliwosci podlaczenia pod komp (brak interfejsu)robil to znany kol. z innego forum.
Turbinka gwizdze na zimnym juz prawie od kupna auta -10,000
Na filmiku nagralo sie troche innych dzwiekow a pod maska rczej spokuj kompresor sie niezaciera.
Dzieki i pozdrawiam.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2623 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikor84
-
- 1 Odpowiedzi
- 755 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 4896 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maciekz94
-
- 6 Odpowiedzi
- 3346 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 0 Odpowiedzi
- 1911 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pitevoo
-
- 1 Odpowiedzi
- 658 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 3784 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 9 Odpowiedzi
- 2543 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: chati27
-
- 4 Odpowiedzi
- 1257 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1498 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx