[320D 150 KM 2003] jaka osłona silnika ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 cze 10, 21:36
- BMW: 320 D E46 150 KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Krosno Odrzańskie
Witam,
Problem jest jak w temacie. Okazało się, że moje autko nie posiada osłony silnika a kombinuję, że przy tym tzw. "pakiecie" chłodniczym czy chłodzącym ( czyli jeden wiatrak w obudowie z żaluzją z tyłu chłodnic) brak jej to trochę lipa. Gdy zacząłem przeszukiwać internet to kompletnie zgłupiałem. Nawet na RealOEM nie ma czegoś takiego jak ja (chyba) powinienen mieć. Rzeczona osłona sprzedawana jest przez różnych sprzedawców z otworem doprowadzającym powietrze do wiatraka od dołu albo wręcz z wybrzuszeniem dokładnie zasłaniającym dopływ powietrza w dolnej części obudowy wentylatora. Według mnie to ten otwór w obudowie wentylatora od dołu powinien być zasłonięty, bo przecież w innym wypadku działanie żaluzji jest złudne. W obudowie, która nie ma otworu od dołu praca żaluzji się przydaje, bo przy zasłoniętych powietrze nie przepływa swobodnie przez obie chłodnice i silnik dogrzewa sie szybciej. Latem bardziej chłodzi, bo otwarte żaluzje pozwalają na przejscie powietrza "na wylot". W obu przypadkach eliminujemy zasysanie "lewego" powietrza od spodu auta pomijającego chłodnice. W przypadku dziury to traci wg. mnie sens. Niech ktoś mi to wytłumaczy inaczej albo potwierdzi, bo jestem za słaby do tego .
No i jaka ta osłana ma w końcu być ...
Problem jest jak w temacie. Okazało się, że moje autko nie posiada osłony silnika a kombinuję, że przy tym tzw. "pakiecie" chłodniczym czy chłodzącym ( czyli jeden wiatrak w obudowie z żaluzją z tyłu chłodnic) brak jej to trochę lipa. Gdy zacząłem przeszukiwać internet to kompletnie zgłupiałem. Nawet na RealOEM nie ma czegoś takiego jak ja (chyba) powinienen mieć. Rzeczona osłona sprzedawana jest przez różnych sprzedawców z otworem doprowadzającym powietrze do wiatraka od dołu albo wręcz z wybrzuszeniem dokładnie zasłaniającym dopływ powietrza w dolnej części obudowy wentylatora. Według mnie to ten otwór w obudowie wentylatora od dołu powinien być zasłonięty, bo przecież w innym wypadku działanie żaluzji jest złudne. W obudowie, która nie ma otworu od dołu praca żaluzji się przydaje, bo przy zasłoniętych powietrze nie przepływa swobodnie przez obie chłodnice i silnik dogrzewa sie szybciej. Latem bardziej chłodzi, bo otwarte żaluzje pozwalają na przejscie powietrza "na wylot". W obu przypadkach eliminujemy zasysanie "lewego" powietrza od spodu auta pomijającego chłodnice. W przypadku dziury to traci wg. mnie sens. Niech ktoś mi to wytłumaczy inaczej albo potwierdzi, bo jestem za słaby do tego .
No i jaka ta osłana ma w końcu być ...
- zdeniu
- Bywalec forum
- Posty: 462
- Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
- BMW: 320d M47N Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Słupsk
- Lokalizacja: Słupsk
a jakiej odpowiedzi oczekujesz
ja mam osłonę pod silnikiem jak i wielu innych a jak wygląda, zupełnie normalnie jak osłona
ja mam osłonę pod silnikiem jak i wielu innych a jak wygląda, zupełnie normalnie jak osłona
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 cze 10, 21:36
- BMW: 320 D E46 150 KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Krosno Odrzańskie
Mówię o tym, co napisałem w 1 poście, nie mogę po prostu znaleźć tego, jaki kształt ma mieć osłona silnika w moim modelu ( chodzi o to czy z wlotem w którym jest otwór czy nie - opisałem to w 1 poście). Wystarczy wejść np. na Allegro i jest kilkanaściue osłon o których sprzedawca pisze, ze pasuje do benzyny, diesla i to w różnych latach produkcji. A wyglądają różnie. Z podróbkami to w ogóle masakra. Po prostu albo sprzedawcy nie wiedzą co sprzedają albo zwyczajnie nabierają ludzi. Myślalem, że ktokolwiek, kto jeździ 150 KM dieslem wie o czym mówię, bo osłon jest wiele, zdeniu, i uwierz mi - są różne.zdeniu pisze:a jakiej odpowiedzi oczekujesz
ja mam osłonę pod silnikiem jak i wielu innych a jak wygląda, zupełnie normalnie jak osłona
Więc dalej czekam na kogoś mądrzejszego ode mnie .
Jedz do ASO niech w/g numeru VIN znajda ci pasujaca i podadza ci numer czesci jezeli nie chcesz brac w ASO
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 cze 10, 21:36
- BMW: 320 D E46 150 KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Krosno Odrzańskie
W ASO kupowałem kilka plastików ( m.in. kanał powietrza przedni, obudowę wentylatora z żaluzją) i okazało sie , że jest taniej niż cwaniaki na Allegro sprzedają. Myślę, że z podłogą ten numer się nie uda. Ale zdaje się, że innego wyjścia nie ma. Mam nadzieję, że w ASO mają inny program niż RealOEM, bo tam mi nie pokazuje takiej jakiej resztki zostały w moim podwoziu ( tylko do wzmocnienia).OSA BMW pisze:Jedz do ASO niech w/g numeru VIN znajda ci pasujaca i podadza ci numer czesci jezeli nie chcesz brac w ASO
Ale dzięki za chęci .
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 cze 10, 21:36
- BMW: 320 D E46 150 KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Krosno Odrzańskie
A nie masz cziter przypadkiem problemów z dogrzaniem silnika zimą przez to, że wentylator łapie od dolu "lewe" powietrze "cziter pisze:hey,
ja nie pomoge bo nei mam osłony pod silnikiem:(
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 cze 10, 21:36
- BMW: 320 D E46 150 KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Krosno Odrzańskie
No i mam za swoje. Pan w ASO pokazał mi dokladnie taka osłonę jak sam znalazłem na RealOEM, czyli nie pasującą do mojego podwozia. Wszędzie pokazuje mi długą osłonę, zakrywającą nawet płytę usztywnienia ( ma nawet klapkę do spustu oleju a ja ją mam przecież w płycie ). Moja osłona powinna być krótsza i mocowana jej tylną częścią do płyty usztywnienia. Hehe, to mam problem .
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 cze 10, 21:36
- BMW: 320 D E46 150 KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Krosno Odrzańskie
No i kupilem osłonę, okazało się, że zamiennik też może pasować. Tylko otwory przy zderzaku nie za bardzo pasowały ale to pikuś jeśli osłona w oryginale kosztuje 5 setek a podróbka 80. Teraz jest tylko pytanie z podobnych : jaki element powinien być pomiędzy osłoną silnika a przednim, małym nadkolem, bo pomiędzy nimi jest przerwa. W osłonie silnika są dwa otwory na wysokości tych małych nadkoli a w nadkolach po jednym podłużnym otworze. Wygląda na to, że powinien być jakiś element pomiędzy nimi a go nie ma . W końcówce podłużnicy mam za to na tej wysokości z wkręty z pozostałością plastiku, może to to... Jeśli ktoś jest w stanie podać mi numer katalogowy tego czegoś to byłbym wdzięczny. W REALoem nie bardzo coś takiego widać...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 623 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mosowniak
-
- 2 Odpowiedzi
- 1777 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 4027 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Smily
-
- 1 Odpowiedzi
- 2614 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 5 Odpowiedzi
- 13131 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 5 Odpowiedzi
- 2464 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krychap
-
- 15 Odpowiedzi
- 6331 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 2 Odpowiedzi
- 1484 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krychap
-
- 5 Odpowiedzi
- 2027 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wuodek