320d 136km - dziwne spalanie, przymula go

szolus
Posty: 7
Rejestracja: 2 lut 17, 14:27
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: szolus »

Cześć.
Dwa miesiące mam już ten samochód. Nie działa mi przycisk BC jak to zwykle bywa w E46 a nie mam natchnienia zabrać się za niego więc spalanie jako takie widzę na ekonomizerze pod obrotomierzem. Przykładowo jadąc rozgrzanym autem gdzieś 95km/h spalanie ma około 9 litrów, gdy przykładowo przyśpieszę do 120 to gdzieś 7.5 pokazuje. Zaś jadąc ni to rozgrzanym ni to zimnym przy 60 na 4 biegu spala 14 litrów. Nie wiem czy te auto ma tyle palić choć patrząc na diesla to raczej nie, może benzyna - ale to też zależne od pedału gazu raczej. Spalanie w kilometrach i litrach nie jest miarodajne przy zimie, krótkich, długich i innych trasach. Też tak macie, czy coś tu nie pasuje? Chociaż tankując za 50 przejade te 120km - to i tak raczej 10 litrów wchodzi przy tych cenach za 50.
Drugim problemem jest czasem przymulanie na drugim biegu. Przykładowo dojeżdżam do skrzyżowania widzę jedzie jakieś auto ale chcę żwawiej ruszyć przed nim ( nie, żadne wymuszanie :twisted: ) to zamula go, wciskasz pedał w podłoge i dopiero chwila i się wkręca. Z jego przyśpieszaniem też nie jest kolorowo - nie znam się na mechanice zbytnio ale co tu można wymienić przeczyścić?
Z góry dzięki za przeczytanie wypocin. :witam:
N___________
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: N___________ »

Ten sam silnik mam, optymalne spalanie jest przy mniej więcej 2tys. Obrotów czyli np na 4 biegu 2 tys obrotów jedziesz 80km/h I ekonomizer powinien pokazywać około 5-6 l przy 120 na piątym biegu bliżej 6l. A jak Ci pokazuje ekonomizer na 4 biegu przy gazie w podłogę?
Jak auto jest zimne będzie palić więcej.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
szolus
Posty: 7
Rejestracja: 2 lut 17, 14:27
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#3

Post autor: szolus »

N___________ pisze:Ten sam silnik mam, optymalne spalanie jest przy mniej więcej 2tys. Obrotów czyli np na 4 biegu 2 tys obrotów jedziesz 80km/h I ekonomizer powinien pokazywać około 5-6 l przy 120 na piątym biegu bliżej 6l. A jak Ci pokazuje ekonomizer na 4 biegu przy gazie w podłogę?
Jak auto jest zimne będzie palić więcej.
Jak zimne to wiadomo, ale właśnie mnie zastanawia jak niektórzy robią wskaźnik 4 litrów jak lecą 140 po autostradzie. W takim razie ten ekonomizer dobrze mi wskazuje mniej więcej? Sprawdzę sobie te 2 tysiące obrotów w sobotę jadę troszkę kilometrów. Co do 4 biegu to jadąc te 60 to raczej jest końcówka 20 litrów, ale może być też 18 nie jestem pewny dam znać jutro. :Search:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

Sprawdź spalanie po baku. Ten silnik to temat rzeka. Ewentualnie naprawy nie są tanie. Poczytaj o ścieżce odzyskiwania mocy w dieslu. Wymień podciśnienia. Wyczyść egr, kolektor, elektrozaworki. Zrób test przepływomierza. Sprawdź luz na turbinie. Profilaktycznie przeczyść mapsensor. Sprawdź szczelność układu zasilania. Wymień filtry i odmę... To tak na początek.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
szolus
Posty: 7
Rejestracja: 2 lut 17, 14:27
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#5

Post autor: szolus »

zibi_j1 pisze:Sprawdź spalanie po baku. Ten silnik to temat rzeka. Ewentualnie naprawy nie są tanie. Poczytaj o ścieżce odzyskiwania mocy w dieslu. Wymień podciśnienia. Wyczyść egr, kolektor, elektrozaworki. Zrób test przepływomierza. Sprawdź luz na turbinie. Profilaktycznie przeczyść mapsensor. Sprawdź szczelność układu zasilania. Wymień filtry i odmę... To tak na początek.
Spalanie ostatnio po litrach i przejechanych kilometrach w mieście wyszło jakieś 8.5 litra - co moim zdaniem i tak nie jest kolorowo, choć może miasto...
Filtry zostały wszystkie wymienione tak samo oleje. Czarna magia z tym wszystkim, ale trzeba zacząć coś robić z nim - dzięki. A jeszcze, jak przy klimie obroty się podnoszą i opadają to wina elektrycznego podgrzewania cieczy?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Klima nic do niego nie ma. Przy obecnych temperaturach nie powinna wogule startować jeśli po załączeniu sprężarki coś dzieje się z silnikiem to znaczy że stawia za duży opór - jeat zatarta
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
szolus
Posty: 7
Rejestracja: 2 lut 17, 14:27
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#7

Post autor: szolus »

zibi_j1 pisze:Klima nic do niego nie ma. Przy obecnych temperaturach nie powinna wogule startować jeśli po załączeniu sprężarki coś dzieje się z silnikiem to znaczy że stawia za duży opór - jeat zatarta
Znaczy to nie ta śnieżynka (manual) tylko włącze nawiew.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”