[ 320d 136KM ] dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
Witam
Posiadam BMW od paru miesięcy i jestem fanem tego samochodu - moja wersja to E46, 2000r, 2.0 Diesel, Touring, 136KM.
Miałem problem z samochodem:
- dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
- nie chciał się zbierać szczególnie na trzecim biegu
- problemy przy wyprzedzaniu
- czasem przy puszczeniu gazu i ponownym naciśnięciu pedału gazu, brakło mu wogóle mocy
Poczytałem tu i tam i posłuchałem najmądrzejszych:
Przeglądnąłem wszystko ale co najważniejsze i to pomogło na 100% to - WYKRĘCIŁEM CAŁY EGR I ZOBACZYŁEM W ŚRODKU PEŁNO SYFU. WYMYŁEM EGR W ROPIE I PSIKAŁEM WD40, WYDRAPAŁEM BRUD KTÓRY SIĘ NA NIM OSADZIŁ - WYDOSTAJĄCY SIĘ Z KOLEKTORA, WYCZYŚCIŁEM GO NA CACY, NASMAROWAŁEM JESZCZE RAZ WD40 I ZAMONTOWAŁEM DO SAMOCHODU - TO BYŁO TO.
Samochód odzyskał nową młodość - teraz moja BMWiczka wciska mnie w fotel - nie słuchajcie głupich postów na ten temat tylko wyczyśćcie sobie EGR - ta część zawsze się zabrudza ponieważ brud wychodzi z kolektora wydechowego ze spalinami - brud powoduje nieprawidłową pracę EGR.
Jeżeli komuś pomoże ten post to napiszcie
pozdrawiam
Posiadam BMW od paru miesięcy i jestem fanem tego samochodu - moja wersja to E46, 2000r, 2.0 Diesel, Touring, 136KM.
Miałem problem z samochodem:
- dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
- nie chciał się zbierać szczególnie na trzecim biegu
- problemy przy wyprzedzaniu
- czasem przy puszczeniu gazu i ponownym naciśnięciu pedału gazu, brakło mu wogóle mocy
Poczytałem tu i tam i posłuchałem najmądrzejszych:
Przeglądnąłem wszystko ale co najważniejsze i to pomogło na 100% to - WYKRĘCIŁEM CAŁY EGR I ZOBACZYŁEM W ŚRODKU PEŁNO SYFU. WYMYŁEM EGR W ROPIE I PSIKAŁEM WD40, WYDRAPAŁEM BRUD KTÓRY SIĘ NA NIM OSADZIŁ - WYDOSTAJĄCY SIĘ Z KOLEKTORA, WYCZYŚCIŁEM GO NA CACY, NASMAROWAŁEM JESZCZE RAZ WD40 I ZAMONTOWAŁEM DO SAMOCHODU - TO BYŁO TO.
Samochód odzyskał nową młodość - teraz moja BMWiczka wciska mnie w fotel - nie słuchajcie głupich postów na ten temat tylko wyczyśćcie sobie EGR - ta część zawsze się zabrudza ponieważ brud wychodzi z kolektora wydechowego ze spalinami - brud powoduje nieprawidłową pracę EGR.
Jeżeli komuś pomoże ten post to napiszcie
pozdrawiam
Przede wszystkim ich lokalizacja.
Dwa elektrozawory do sterowania podcisnieniem siłownika na turbinie oraz membramy podcisnieniowej na zaworze AGR.
Elektrozawór od turbiny mieści się po tej samej stronie co turbina, bardziej z przodu silnika, a dokładniej na mocowaniu tuż nadsprężarką klimy.
Elektrozaworek zaś od zaworu AGR mieści się na odcinku pomiędzy samym zaworem a korpusem filtra oleju - gdzieś na mocowaniu w okolicach rurki bagnetu poziomu oleju silnikowego (dokładnie nie pamiętam)
W obu przypadkach wystarczy się kierować wężykiem podcisnieniowym dokąd biegnie i zawsze się znajdzie.
Po dotarciu do elektrozaworów wystarczy je odkręcić i wyjąć. Mając je już w ręku widzimy niewielki element do którego jest wpinana wtyczka a po drugiej stronie są 2 wyjścia na wężyki podciśnieniowe. Po drugiej stronie tych wyjść jest widoczne czarne plastikowe pudełeczko w kształcie prostopadłościanu i to jest własnie ten filterek.
Filterek ten jest wciskany na wyjście trzecie elektrozaworu i wystarczy podważyć go śrubokrętem aby zeskoczył.
Mając w ręku już sam filterek widać że jest on złożony z dwóch elementów na cztery zatrzaski. Niełatwo jest go rozebrać bez przypadkowego wyłamania chocby jednego z nich, ale to nie jest problem.
Gdy już pokrywka pozwoli się zdjąc resztę będzie wiadomo co robić - czyszczenie i składanie wszystkiego z powrotem.
Dwa elektrozawory do sterowania podcisnieniem siłownika na turbinie oraz membramy podcisnieniowej na zaworze AGR.
Elektrozawór od turbiny mieści się po tej samej stronie co turbina, bardziej z przodu silnika, a dokładniej na mocowaniu tuż nadsprężarką klimy.
Elektrozaworek zaś od zaworu AGR mieści się na odcinku pomiędzy samym zaworem a korpusem filtra oleju - gdzieś na mocowaniu w okolicach rurki bagnetu poziomu oleju silnikowego (dokładnie nie pamiętam)
W obu przypadkach wystarczy się kierować wężykiem podcisnieniowym dokąd biegnie i zawsze się znajdzie.
Po dotarciu do elektrozaworów wystarczy je odkręcić i wyjąć. Mając je już w ręku widzimy niewielki element do którego jest wpinana wtyczka a po drugiej stronie są 2 wyjścia na wężyki podciśnieniowe. Po drugiej stronie tych wyjść jest widoczne czarne plastikowe pudełeczko w kształcie prostopadłościanu i to jest własnie ten filterek.
Filterek ten jest wciskany na wyjście trzecie elektrozaworu i wystarczy podważyć go śrubokrętem aby zeskoczył.
Mając w ręku już sam filterek widać że jest on złożony z dwóch elementów na cztery zatrzaski. Niełatwo jest go rozebrać bez przypadkowego wyłamania chocby jednego z nich, ale to nie jest problem.
Gdy już pokrywka pozwoli się zdjąc resztę będzie wiadomo co robić - czyszczenie i składanie wszystkiego z powrotem.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 1936 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mateq223
-
- 28 Odpowiedzi
- 13322 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: black500
-
- 9 Odpowiedzi
- 3901 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xanx
-
- 2 Odpowiedzi
- 1249 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bobby0711
-
- 3 Odpowiedzi
- 805 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 6227 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GraKo
-
- 9 Odpowiedzi
- 3973 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 6 Odpowiedzi
- 3272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1442 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 29 Odpowiedzi
- 6928 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11