[ 320d 136KM ] dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
[ 320d 136KM ] dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
Posiadam BMW od paru miesięcy i jestem fanem tego samochodu - moja wersja to E46, 2000r, 2.0 Diesel, Touring, 136KM.
Miałem problem z samochodem:
- dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
- nie chciał się zbierać szczególnie na trzecim biegu
- problemy przy wyprzedzaniu
- czasem przy puszczeniu gazu i ponownym naciśnięciu pedału gazu, brakło mu wogóle mocy
Poczytałem tu i tam i posłuchałem najmądrzejszych:
Przeglądnąłem wszystko ale co najważniejsze i to pomogło na 100% to - WYKRĘCIŁEM CAŁY EGR I ZOBACZYŁEM W ŚRODKU PEŁNO SYFU. WYMYŁEM EGR W ROPIE I PSIKAŁEM WD40, WYDRAPAŁEM BRUD KTÓRY SIĘ NA NIM OSADZIŁ - WYDOSTAJĄCY SIĘ Z KOLEKTORA, WYCZYŚCIŁEM GO NA CACY, NASMAROWAŁEM JESZCZE RAZ WD40 I ZAMONTOWAŁEM DO SAMOCHODU - TO BYŁO TO.
Samochód odzyskał nową młodość - teraz moja BMWiczka wciska mnie w fotel - nie słuchajcie głupich postów na ten temat tylko wyczyśćcie sobie EGR - ta część zawsze się zabrudza ponieważ brud wychodzi z kolektora wydechowego ze spalinami - brud powoduje nieprawidłową pracę EGR.
Jeżeli komuś pomoże ten post to napiszcie
pozdrawiam
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 16/10/09, 13:09
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Krasnystaw
- Kontakt:
Re: E46 2,0 136KM, dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19/12/09, 12:24
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Kontakt:
Re: [ 320d 136KM ] dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
Pozdrawiam
Re: [ 320d 136KM ] dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
Dwa elektrozawory do sterowania podcisnieniem siłownika na turbinie oraz membramy podcisnieniowej na zaworze AGR.
Elektrozawór od turbiny mieści się po tej samej stronie co turbina, bardziej z przodu silnika, a dokładniej na mocowaniu tuż nadsprężarką klimy.
Elektrozaworek zaś od zaworu AGR mieści się na odcinku pomiędzy samym zaworem a korpusem filtra oleju - gdzieś na mocowaniu w okolicach rurki bagnetu poziomu oleju silnikowego (dokładnie nie pamiętam)
W obu przypadkach wystarczy się kierować wężykiem podcisnieniowym dokąd biegnie i zawsze się znajdzie.
Po dotarciu do elektrozaworów wystarczy je odkręcić i wyjąć. Mając je już w ręku widzimy niewielki element do którego jest wpinana wtyczka a po drugiej stronie są 2 wyjścia na wężyki podciśnieniowe. Po drugiej stronie tych wyjść jest widoczne czarne plastikowe pudełeczko w kształcie prostopadłościanu i to jest własnie ten filterek.
Filterek ten jest wciskany na wyjście trzecie elektrozaworu i wystarczy podważyć go śrubokrętem aby zeskoczył.
Mając w ręku już sam filterek widać że jest on złożony z dwóch elementów na cztery zatrzaski. Niełatwo jest go rozebrać bez przypadkowego wyłamania chocby jednego z nich, ale to nie jest problem.
Gdy już pokrywka pozwoli się zdjąc resztę będzie wiadomo co robić - czyszczenie i składanie wszystkiego z powrotem.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 9 Odpowiedzi
- 690 Odsłony
-
Ostatni post autor: Mateq223
29/11/20, 0:34
-
- 28 Odpowiedzi
- 3405 Odsłony
-
Ostatni post autor: black500
26/10/19, 23:22
-
- 9 Odpowiedzi
- 1262 Odsłony
-
Ostatni post autor: xanx
28/08/18, 0:16
-
- 2 Odpowiedzi
- 530 Odsłony
-
Ostatni post autor: bobby0711
28/03/19, 21:18
-
- 5 Odpowiedzi
- 3091 Odsłony
-
Ostatni post autor: GraKo
19/01/16, 19:01
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości