320d 136km 1999 ekonomizer staje w miejscu

michal9809
Posty: 1
Rejestracja: 28 kwie 21, 12:18
BMW: BMW e46 320d 136hp
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: białystok

#1

Post autor: michal9809 »

Witam. Jestem nowym członkiem forum, lecz korzystam z niego od pewnego czasu i bardzo sobie chwalę wasze posty ponieważ dzięki nim mój samochód trochę ożył. Dlaczego trochę? A więc zacznę od początku... Kupiłem bawarkę rok temu jako pierwszy samochód, myślałem że pracuje normalnie dopóki nie wsiadłem do innego diselka z podobną mocą, fakt tamten był trochę nowszy niż mój ale różnica mocy i przyśpieszenia była nieporównywalna. A więc zacząłem szukać, i okazało się że mój sprzęt ma pewne wady które występują w tych silnikach a mianowicie: elektrozaworki turbo i egr oraz przepływka. Elektrozaworki zostały przezemnie wyczyszczone w pierwszej kolejności lecz nie dało to praktycznie żadnej zmiany(wymieniłem też wężyki podciśnienia), a więc postanowiłem zainteresować się przepływką. Gdzieś znalazłem temat o czyszczeniu przepływki, ale było tak samo negatywnych opinii jak i pozytywnych więc to ominąłem. Następnie znalazłem coś na temat dziury w przepływce, byłem do tego sceptycznie nastawiony ale opinie nie były już tak podzielone jak w przypadku czyszczenia, więc zdecydowałem się na ten akt desperacji i zrobiłem dziurkę wiertłem 5mm i rzeczywiście... samochód ożył. Od 1-3 biegu no jest bajka, lecz zaczynają się problemy na 4 oraz 5, niby nie jest źle, napewno lepiej niż było przedtem, ale ekonomizer w samochodzie zawiesza mi się na 4 biegu na 14l, natomiast na 5 na 11l. I tutaj jest moje pytanie, co z tym fantem zrobić? Słyszałem o adaptacjach przepływki, wgrywaniem nowego softu itp. Czy poprostu poświęcić troszkę pieniędzy i kupić nowy przepływomierz? Może ktoś z was napotkał się z podobnym problemem lub gdzieś o nim czytał lub może mnie pokierwać do odpowiedniego tematu? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Proponuję najpierw sprawdzić błędy, zapisać i skasować, następnie wyjechać w trasę z podglądem na parametry, wtedy ingerować w to gdzie leży problem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 78
Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie

#3

Post autor: BartekCzarodziej »

Dziurki w przepływce to zdawały egzamin w tdi ale w BMW to tak nie bardzo. Najlepiej wymiana, oryginał używka albo nowy, nie bawić się raczej w tanie zamienniki. No i przede wszystkim to co pisze maniek, bez tego możesz pół auta wymienić w ciemno i dalej problem będzie. Z własnego doświadczenia już wiem że najlepiej kabelek i laptop i diagnoza samemu, bo pierwszy lepszy mechanik to zaczyna rzucać cenami jak na licytacji, od 500 wzwyż.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”