320d 136km 1999 ekonomizer staje w miejscu
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 kwie 21, 12:18
- BMW: BMW e46 320d 136hp
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: białystok
Witam. Jestem nowym członkiem forum, lecz korzystam z niego od pewnego czasu i bardzo sobie chwalę wasze posty ponieważ dzięki nim mój samochód trochę ożył. Dlaczego trochę? A więc zacznę od początku... Kupiłem bawarkę rok temu jako pierwszy samochód, myślałem że pracuje normalnie dopóki nie wsiadłem do innego diselka z podobną mocą, fakt tamten był trochę nowszy niż mój ale różnica mocy i przyśpieszenia była nieporównywalna. A więc zacząłem szukać, i okazało się że mój sprzęt ma pewne wady które występują w tych silnikach a mianowicie: elektrozaworki turbo i egr oraz przepływka. Elektrozaworki zostały przezemnie wyczyszczone w pierwszej kolejności lecz nie dało to praktycznie żadnej zmiany(wymieniłem też wężyki podciśnienia), a więc postanowiłem zainteresować się przepływką. Gdzieś znalazłem temat o czyszczeniu przepływki, ale było tak samo negatywnych opinii jak i pozytywnych więc to ominąłem. Następnie znalazłem coś na temat dziury w przepływce, byłem do tego sceptycznie nastawiony ale opinie nie były już tak podzielone jak w przypadku czyszczenia, więc zdecydowałem się na ten akt desperacji i zrobiłem dziurkę wiertłem 5mm i rzeczywiście... samochód ożył. Od 1-3 biegu no jest bajka, lecz zaczynają się problemy na 4 oraz 5, niby nie jest źle, napewno lepiej niż było przedtem, ale ekonomizer w samochodzie zawiesza mi się na 4 biegu na 14l, natomiast na 5 na 11l. I tutaj jest moje pytanie, co z tym fantem zrobić? Słyszałem o adaptacjach przepływki, wgrywaniem nowego softu itp. Czy poprostu poświęcić troszkę pieniędzy i kupić nowy przepływomierz? Może ktoś z was napotkał się z podobnym problemem lub gdzieś o nim czytał lub może mnie pokierwać do odpowiedniego tematu? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Proponuję najpierw sprawdzić błędy, zapisać i skasować, następnie wyjechać w trasę z podglądem na parametry, wtedy ingerować w to gdzie leży problem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Dziurki w przepływce to zdawały egzamin w tdi ale w BMW to tak nie bardzo. Najlepiej wymiana, oryginał używka albo nowy, nie bawić się raczej w tanie zamienniki. No i przede wszystkim to co pisze maniek, bez tego możesz pół auta wymienić w ciemno i dalej problem będzie. Z własnego doświadczenia już wiem że najlepiej kabelek i laptop i diagnoza samemu, bo pierwszy lepszy mechanik to zaczyna rzucać cenami jak na licytacji, od 500 wzwyż.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 5505 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: crazy9065
-
- 0 Odpowiedzi
- 663 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maniiek
-
- 4 Odpowiedzi
- 2904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 3506 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 5 Odpowiedzi
- 1478 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 1 Odpowiedzi
- 1705 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 14 Odpowiedzi
- 4959 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 6 Odpowiedzi
- 3213 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 7 Odpowiedzi
- 3260 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawid_97
-
- 0 Odpowiedzi
- 1759 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: import