[ 320d 136 KM ] wiatrak się kręci bez przerwy
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 maja 10, 12:17
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WROCŁAW
Coś sie stało z moja 320d . Wiatrak chłodnicy kręci sie caly czas na pełnych obrotach. Nawet na zgaszonym silniku. Temperature silnika pookazuje ok. Po jeździe było na polowie wskaźnika, za godzine juz duzo mniej, no a później na samym dole . Tak ze to raczej nie czujnik temperatury, co to moze być? Narazie zdjalem ten plastikowy dolot powietrza i wypiąłem z lewej strony ta kostke żeby nie chodził 24h na dobe. No i przestal dzialac ale jak tylko ją włączam to odrazu sie załącza.
.
Ostatnio zmieniony 4 sty 21, 13:08 przez Tomek1983asd, łącznie zmieniany 1 raz.
.
Ostatnio zmieniony 4 sty 21, 13:07 przez Tomek1983asd, łącznie zmieniany 1 raz.
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
Tomek1983asd pisze:
Albo masz zwarcie w układzie sterowania pracą wentylatora, czyli prawdopodobnie zwykłym przekaźniku który podaje na niego napięcie. (nie wiem co tam dokładnie jest bo nie zaglądałem nigdy, a z materiałów które posiadam domniemam że będzie to zwykły przekaźnik, którego cewka będzie zasilana ze sterownika silnika, a styk zwierny będzie załączał plusa na silnik wentylatora.
A doczytałem że na zgaszonym silniku też tzn. że jeśli sprawdzisz to co pisałem wcześniej to przekaźnik jest zwarty (do wymiany) albo zwarcie w podstawce przekaźnika, jeśli oczywiście masz prawidłowy sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
nadal nie wiem o jaki przekaznik Ci chodzi
sterowanie idzie z centralki silnika
i dalej jest masa -brazowy i plus niebiesko - czerwony zasilanie +30 po bezpieczniku 50A
poza tym wszystko wskazuje na sterownik jak pisales
sprawdź jakie masz napięcie na przewodzie sterującym tym ze sterownika względem masy na zimnym silniku. Będzie tam stałe napięcie a sterownik poprzez zmienny współczynnik wypełnienia impulsu będzie sterował sterownikiem (modułem) pracy wentylatora. Przyczyn ciągłej pracy może być kilka, może być przerwa na tym cienkim czarno-zielonym przewodzie pomiędzy ster silnika a ster wentylatora ( w takim przypadku raczej powinien wysterować wentylator, oczywiście na uruchomionym silniku) albo zwarcie na przewodach, albo po prostu uszkodzony ten ster (moduł) pracy wentylatora.
Koryguje to co pisałem wyżej ;P
Koryguje to co pisałem wyżej ;P
Ostatnio zmieniony 8 cze 10, 23:08 przez Tomek1983asd, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 mar 10, 19:45
- BMW: 323i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Jak to czytam to włos na głowie się jeży.
Przede wszystkim nie masz żadnego przekaźnika wentylatora tylko moduł sterujący. Zobacz sobie na obudowie wentylatora. Wchodzą do niego trzy kable wychodzi jeden. I to ten moduł masz uszkodzony. Wiem bo ostatnio u siebie miałem taką sama usterkę znany temat. Rozwiązania masz dwa.
1- Szukaj modułu o takich samych oznaczeniach jak na twoim. (wymiana 1h)
2- kup cały wentylator wraz z obudową (wymiana 10 min)
Mam dwa moduły do diesla 4 102 282 i 6 904 768 jak coś to pisz
Przede wszystkim nie masz żadnego przekaźnika wentylatora tylko moduł sterujący. Zobacz sobie na obudowie wentylatora. Wchodzą do niego trzy kable wychodzi jeden. I to ten moduł masz uszkodzony. Wiem bo ostatnio u siebie miałem taką sama usterkę znany temat. Rozwiązania masz dwa.
1- Szukaj modułu o takich samych oznaczeniach jak na twoim. (wymiana 1h)
2- kup cały wentylator wraz z obudową (wymiana 10 min)
Mam dwa moduły do diesla 4 102 282 i 6 904 768 jak coś to pisz
no ba nawet bardzo
udajesz mądrego bo u siebie miałeś taki przypadek, Ja podałem mu sposób sprawdzenia. Era wymień i zobacz co się stanie już dawno minęła.
udajesz mądrego bo u siebie miałeś taki przypadek, Ja podałem mu sposób sprawdzenia. Era wymień i zobacz co się stanie już dawno minęła.
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
to czy sie "miało taki przypadek" potocznie nazywa sie doswiadczeniem , aTobie widocznie jego brakuje.Tomek1983asd pisze:no ba nawet bardzo
udajesz mądrego bo u siebie miałeś taki przypadek, Ja podałem mu sposób sprawdzenia. Era wymień i zobacz co się stanie już dawno minęła.
Sposob sprawdzenia byl dobry , ale ze schematu wyraznie widac jak idzie zasilanie na modoł, na co ja równiez zwracalem Ci uwage.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 25 Odpowiedzi
- 12075 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 3 Odpowiedzi
- 3726 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 21 Odpowiedzi
- 4529 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 3540 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 3 Odpowiedzi
- 1527 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: trzmiel
-
- 3 Odpowiedzi
- 1176 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 33440 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: EmilE4620d150km
-
- 4 Odpowiedzi
- 3055 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 1 Odpowiedzi
- 2510 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sir_sokol
-
- 2 Odpowiedzi
- 796 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: weman