[ 320d 136 KM ] wiatrak się kręci bez przerwy

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
mateusz88
Posty: 2
Rejestracja: 1 maja 10, 12:17
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WROCŁAW

#1

Post autor: mateusz88 »

Coś sie stało z moja 320d . Wiatrak chłodnicy kręci sie caly czas na pełnych obrotach. Nawet na zgaszonym silniku. Temperature silnika pookazuje ok. Po jeździe było na polowie wskaźnika, za godzine juz duzo mniej, no a później na samym dole . Tak ze to raczej nie czujnik temperatury, co to moze być? Narazie zdjalem ten plastikowy dolot powietrza i wypiąłem z lewej strony ta kostke żeby nie chodził 24h na dobe. No i przestal dzialac ale jak tylko ją włączam to odrazu sie załącza.
Tymon
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 14 kwie 10, 10:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krak

#2

Post autor: Tymon »

Może czujnik wiatraka?
Tomek1983asd

#3

Post autor: Tomek1983asd »

.
Ostatnio zmieniony 4 sty 21, 13:08 przez Tomek1983asd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#4

Post autor: Greg 318 »

nic z tego nie rozumiem ?
wentylator wlacza sterownik albo przekaznik
Tomek1983asd

#5

Post autor: Tomek1983asd »

.
Ostatnio zmieniony 4 sty 21, 13:07 przez Tomek1983asd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#6

Post autor: Greg 318 »

Tomek1983asd pisze:
Albo masz zwarcie w układzie sterowania pracą wentylatora, czyli prawdopodobnie zwykłym przekaźniku który podaje na niego napięcie. (nie wiem co tam dokładnie jest bo nie zaglądałem nigdy, a z materiałów które posiadam domniemam że będzie to zwykły przekaźnik, którego cewka będzie zasilana ze sterownika silnika, a styk zwierny będzie załączał plusa na silnik wentylatora.

A doczytałem że na zgaszonym silniku też :) tzn. że jeśli sprawdzisz to co pisałem wcześniej to przekaźnik jest zwarty (do wymiany) albo zwarcie w podstawce przekaźnika, jeśli oczywiście masz prawidłowy sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego.

nadal nie wiem o jaki przekaznik Ci chodzi
sterowanie idzie z centralki silnika
i dalej jest masa -brazowy i plus niebiesko - czerwony zasilanie +30 po bezpieczniku 50A
poza tym wszystko wskazuje na sterownik jak pisales
Tomek1983asd

#7

Post autor: Tomek1983asd »

sprawdź jakie masz napięcie na przewodzie sterującym tym ze sterownika względem masy na zimnym silniku. Będzie tam stałe napięcie a sterownik poprzez zmienny współczynnik wypełnienia impulsu będzie sterował sterownikiem (modułem) pracy wentylatora. Przyczyn ciągłej pracy może być kilka, może być przerwa na tym cienkim czarno-zielonym przewodzie pomiędzy ster silnika a ster wentylatora ( w takim przypadku raczej powinien wysterować wentylator, oczywiście na uruchomionym silniku) albo zwarcie na przewodach, albo po prostu uszkodzony ten ster (moduł) pracy wentylatora.

Koryguje to co pisałem wyżej ;P
Ostatnio zmieniony 8 cze 10, 23:08 przez Tomek1983asd, łącznie zmieniany 2 razy.
Jefferson21
Posty: 5
Rejestracja: 26 mar 10, 19:45
BMW: 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#8

Post autor: Jefferson21 »

Jak to czytam to włos na głowie się jeży.
Przede wszystkim nie masz żadnego przekaźnika wentylatora tylko moduł sterujący. Zobacz sobie na obudowie wentylatora. Wchodzą do niego trzy kable wychodzi jeden. I to ten moduł masz uszkodzony. Wiem bo ostatnio u siebie miałem taką sama usterkę znany temat. Rozwiązania masz dwa.
1- Szukaj modułu o takich samych oznaczeniach jak na twoim. (wymiana 1h)
2- kup cały wentylator wraz z obudową (wymiana 10 min)
Mam dwa moduły do diesla 4 102 282 i 6 904 768 jak coś to pisz
Tomek1983asd

#9

Post autor: Tomek1983asd »

no ba nawet bardzo

udajesz mądrego bo u siebie miałeś taki przypadek, Ja podałem mu sposób sprawdzenia. Era wymień i zobacz co się stanie już dawno minęła.
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#10

Post autor: Greg 318 »

Tomek1983asd pisze:no ba nawet bardzo

udajesz mądrego bo u siebie miałeś taki przypadek, Ja podałem mu sposób sprawdzenia. Era wymień i zobacz co się stanie już dawno minęła.
to czy sie "miało taki przypadek" potocznie nazywa sie doswiadczeniem , aTobie widocznie jego brakuje.

Sposob sprawdzenia byl dobry , ale ze schematu wyraznie widac jak idzie zasilanie na modoł, na co ja równiez zwracalem Ci uwage.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”