[320Ci] Wystrzał i nagły wyciek całego oleju oraz płynu chłodzącego

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
terminator333
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 22, 22:30
BMW: 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: terminator333 »

Cześć,

Wróciłem dzisiaj z urlopu gdzie robiłem długą trasę (łącznie >3k km) i wszystko było ok, do czasu gdy parkowałem samochód. Wjechałem do garażu i praktycznie już zatrzymywałem auto, gdy usłyszałem taki huk, myślałem że najechałem na jakieś kartonowe pudełko czy coś. Pod samochodem momentalnie zrobił się wielki wyciek - mieszanka płynu chłodzącego i oleju silnikowego. Sprawdziłem bagnetem i oleju zostało bardzo mało a w zbiorniczku wyrównawczym jest sucho. Podczas całej podróży nie było żadnych problemów, wskazówka temperatury wzorowo stała cały czas.

Miałem kiedyś przygodę, że wystrzelił mi górny wąż od płynu chłodzącego, ale teraz nie mam pojęcia o co może chodzić - spojrzałem na węże od chłodzenia i wyglądają ok, niestety pod samochód zajrzę dopiero jak przewiozę auto lawetą do mechanika, a bardzo niepokoi mnie ten olej. Dodam że przed podróżą robiłem serwis z wymianą oleju i filtrów.

motor 2.2 m54b22 170km

Czy ktoś wie o co może chodzić?

z góry dzięki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#2

Post autor: GUMMISS »

Jedno co mi przychodzi do głowy to "kopyto" wylazło bokiem......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#3

Post autor: blitzkrieg »

Może podstawa filtra oleju?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

albo upg, silnik zaczal pompowac cisnienie do ukladu chlodzenia razem z olejem
no i w koncu jakis element nie wytryzmal
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10350
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Automat? Może wisko rozpadło się i dostał wymiennik ciepła automatycznej skrzyni, było u mnie takie auto. Tylko raczej byłoby to widoczne po otwarciu maski. To, że po trasie w m54 ubyło oleju silnikowego nie musi świadczyć o tym, że wyciekł :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

ale slad oleju na podłodze raczej o tym swiadczy :D
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10350
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Tylko, że to nie musi być olej silnikowy, chyba, że byłeś u kolegi i potwierdzasz, że to silnikowy :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
terminator333
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 22, 22:30
BMW: 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: terminator333 »

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jestem już po naprawie awarii, więc do sedna:
Za całe zamieszanie odpowiedzialna była awaria pompy wody. W następstwie zrobił się wyciek w zbiorniczku wyrównawczym i w konsekwencji go rozsadziło. Dalej nagrzany olej zrobił ciśnienie takie, że wysadziło oring miarki i tamtędy wypchnęło olej.

Na szczęście uszczelka jest ok - robiony był test CO2 i nic nie wyszło.
Także nowa pompa wody, zbiorniczek wyrównawczy, oring na miarce i autko śmiga :)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

%)

dzieki za podzielenie sie zakonczeniem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”