320Ci (M54B22) 2001 (przedlift) - dobór tłumika

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
MaarekS
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 5 gru 18, 21:11
BMW: e46 320CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Rzeszów i Warszawa

#1

Post autor: MaarekS »

Cześć,

Muszę wymienić tłumik końcowy w swoim 320Ci (M54B22) 2001 (przedlift) i mam kilka pytań:
1. Realoem pokazuje dwa numery części:
- 18107504173
- 18107521045 - dla samochodów z S716A - czyli mojego.
I teraz pytanie - czy te dwa tłumiki się czymś w ogóle różnią? Z tego co mi się wydaje, to ten drugi ma po prostu poszerzone końcówki (albo nakładki, nie umiem po swoim poznać przez rdzę).
2. Czy mogę zamontować tłumik z innej wersji silnika?
3. Czy bardziej się opłaca szukać zdrowej używki / zamiennika czy jakiś "customowy"? Nie zależy mi na jakimś głośnym buczeniu ani osiągach, bardziej mnie interesuje jakiś przyjemny pomruk (zdaję sobie sprawę, że to tylko 2.2). Żadnych modyfikacji układu wydechowego nie mam zrobionych i nie wiem czy chcę się bawić w jakieś przeloty czy coś bo pewnie niewiele mi to da, a na cały układ na zamówienie jeszcze mnie nie stać.
4. Co macie do polecenia?

Dzięki i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#2

Post autor: tomx »

Z podstawowych, tanich opcji POLMO Ostrów. Z lepszych customowych (<500 PLN) np. ULTER, Schiedmann (jak masz 2,5k PLN na sam wydech końcowy :witam:), Remus też chyba kiedyś robił do E46, musiałbyś do nich napisać czy mają sam końcowy w dobrej cenie. Ewentualnie kupno POLMO i udanie się do zakładu gdzie "poprawią" jego brzmienie. Ja kupowałem POLMO do 2.2 i jest OK, brzmi właściwie jak seria.
MaarekS
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 5 gru 18, 21:11
BMW: e46 320CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Rzeszów i Warszawa

#3

Post autor: MaarekS »

Cześć,

Kupiłem Polmo - nie jest najgorzej. Kiedyś uzbieram może na coś lepszego.
https://www.polmostrow.pl/katalog-osobowe.php?os=osobowe&marka=BMW&model=3_E46&wersja=2.2&Menu=fromMenu

I tak o wiele ciszej i przyjemniej niż w przypadku poprzedniego:)

Co masz na myśli przez "poprawę"?
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: tomx »

Są zakłady zajmujące się poprawą, przystosowaniem tłumika by był głośniejszy, bardziej sportowy. Takie rzeczy robią często na seryjnych układach, np. w Mustangach itp. Najczęściej polega to nad wycięciem tzw. rurek tłumiących w tłumiku końcowym i poprowadzenie ich "prościej". Po rozpruciu takiego polmo są tam pewnie ze 3 lub 4 układy rurek poświęcone tłumieniu dźwięku. Po zredukowaniu ich do 1 lub 2 otrzymasz teoretycznie lepszy dźwięk - to już zakład decyduje co zrobić żeby było lepiej.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”