[320Ci/323Ci 1999r.] Czasem choinka na zegarach, czasem wszystko sprawne - uszkodzony DME?

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Gomez30
Posty: 3
Rejestracja: 9 kwie 23, 14:45
BMW: E46 320Ci [swap 323Ci]
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bełchatów
VIN: JK06215/EX31806
Płeć:

#1

Post autor: Gomez30 »

Witam, to mój pierwszy post na forum. Mam nadzieję, że wstrzeliłem się dobrze z działem. :siema:

Na wstępie parę informacji na temat auta:
Jestem posiadaczem tego samochodu od jakichś 4 lat.
Oryginalnie E46 Coupe 320i M52 1999 rok (VIN:JK06215). Za kadencji poprzedniego właściciela był wrzucony silnik M52B25 podwójny vanos, też z e46 Coupe anglik (VIN:EX31806).

A teraz mój problem:
Od dłuższego czasu był problem z trakcją i ABS.
Inpa pokazywała prawy tylny czujnik. Wymieniony z rok temu. Nic za wiele to nie pomogło. Czasami wszystko ładnie działa, tempomat bez zarzutu, żadnych błędów. Nieraz ASC+ABS+ręczny wywali podczas jazdy, czasami już z momentem odpalenia silnika te same błędy. Innym razem jak ręką odjął, wszystko sprawne, żadnych błędów.
Zdarzało się też, że podczas lekkiego hamowania czuć było delikatne wibracje na pedale, jakby ABS się załączył (gdzie nie było konieczności, żeby on zadziałał), po czym wywalało właśnie trzy słynne kontrolki. Przy tych kontrolkach sporadycznie nie działa tempomat. Podczas jazdy auto też trochę bardziej szarpało przy zmianie biegów, jak i przy ruszaniu.
INPA wskazuje na tylny czujnik prawy i lewy i błąd o braku możliwości regulacji obrotów silnika.

Od tygodnia zaczęło wywalać jeszcze tryb awaryjny.
Czasem od razu po odpaleniu EML+ASC, a czasem podczas jazdy. Towarzyszyła temu nierówna praca silnika, szarpanie całym autem, obroty silnika do 2 tysięcy i upośledzona jazda może z 20 km/h. Zwykle zgaszenie auta i jakieś kombinacje z "pompowaniem" pedału gazu pomagało, że za chwilę silnik odpalił bez problemów i już można było ciągnąć aż do odcinki. Jedynie obroty silnika na biegu jałowym były podwyższone (około 1300 RPM) i w dół schodziły bardzo ospale. Po jakimś czasie się normowały i wszystko jak ręką odjął.
Naczytałem się oczywiście po forach o przepustnicy itd. Zdążyłem już nawet zaopatrzyć się w używkę (jeszcze nie podmieniałem).
Zaznaczę, że rok temu wyjmowałem i czyściłem przepustnicę, disę i krokowego, chociaż nic z tych rzeczy nie było jakoś specjalnie zabrudzone.

INPA z MS42 pokazuje błędy jak:
Czujnik wałka rozrządu
Błędy od wszystkich sond lambda
Jakiś błąd od przepustnicy, odnośnie potencjometrów

Ręce mi już opadają, przeszukałem oczywiście pół internetu i zacząłem się zastanawiać właśnie czy to może DME świruje i to jego wina. Najbardziej dziwne jest dla mnie to że wszystko żyje swoim życiem. Raz jest sprawne, a raz nie.

Dochodzą też inne dziwne rzeczy:

Podczas jazdy czasami zapala się kontrolka od płynu chłodniczego, po czym sama gaśnie po jakimś czasie.

Czasem auto nie chce się zamknąć z pilota i muszę przekręcić zamek, ale na otwieranie reaguje, bo podświetla światło w kabinie, i bagażnik z pilota też działa.

Zabawa z PDC. Czasem wszystko działa, innym razem długi, ciągły sygnał przy wrzuceniu wstecznego i brak czujników.

Czujnik temperatury powietrza. Raz działa normalnie, po czym -40*C.

Napinacz pasa bezpieczeństwa pasażera. Też raz błąd, raz nie.

Wczoraj wykasowałem inpą wszystkie błędy, jak na razie wszystko działa, auto hula aż miło. Kręci do odcinki, nic nie szarpie, obroty normalnie działają. Tempomat, ABS. No magicznie samo się naprawiło...

W razie co posiadam zdjęcia z błędami z INPY

Pozdrawiam i liczę na jakąś pomoc :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wpisałeś listę niesprawnych elementów, wystarczy usunąć usterki i nie trzeba będzie co jakiś czas kasować błędów. Jakiej firmy założyłeś czujnik abs?
Czujnik położenia wałka rozrządu tylko oryginał, sondy bosch (tylko żeby nie okazało się, że to błędy złego składu mieszanki spowodowane lewym powietrzem albo pompą paliwa, dlatego wkleja się screen'y z inpa). W przepustnicy nie chodzi o czyszczenie klapki, tylko rozebranie jej. Czujniki pdc tylko oryginalne w razie czego (analiza błędów). Centralny zapewne moduł komfortu (przekaźniki), sprawdź czy gdy jest problem przycisk na tunelu środkowym tak samo nie działa. Co do kontrolki płynu zmieniałeś zbiornik? Jak tak to jaka firma?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Gomez30
Posty: 3
Rejestracja: 9 kwie 23, 14:45
BMW: E46 320Ci [swap 323Ci]
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bełchatów
VIN: JK06215/EX31806
Płeć:

#3

Post autor: Gomez30 »

Dziękuję za odpowiedź, nie pamiętam już co to był za czujnik, ale prawdopodobnie Delphi.
Co do przepustnicy to pewnie zajrzeć pod czarną obudowę, gdzie znajdują się te potencjometry? Czytałem żeby tam poczyścić jakimś wd-40 czy czymś.
Z PDC mam problem, bo nie mogę się połączyć inpą. Chyba, że z tym modułem trzeba się łączyć przez obd2, bo ja na razie tylko z obd1 pod maską korzystałem.
Co do zbiorniczka, to zmieniany nie był.
Odnośnie centralnego to przycisk na tunelu działa, bo przez ncs zrobiłem, żeby się auto ryglowało po przekroczeniu jakiejś tam prędkości. Więc przed wysiadaniem z auta wciskam go, po czym z pilota nie chce się zamknąć. Ale tak się dzieje sporadycznie.
Czy to normalne w takim razie, że czujniki psują się w ten sposób, że świrują jak u mnie? Kiedyś jak jeszcze byłem posiadaczem Opla i zepsuł się czujnik wałka rozrządu, to zepsuł się raz a porządnie, a nie "sam naprawiał" za chwilę.

Link do zdjęć z inpy:
https://drive.google.com/drive/folders/1m_hDrv0CtiXFgtibI_uc4vJ2HLo3bzdx

EDIT:
Odnośnie sond zapomniałem jeszcze wspomnieć, że mam instalację gazową. Domyślam się, że może to też mieć związek z tymi błędami
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Czujnik abs ate, tak przepustnica do otworzenia, z pdc połączenie pod maską, czujniki położenia wałka rozrządu z zamiennika są nieobliczalne.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”