[320Ci 2001] Czerwona kontrolka Oleju na rozgrzanym silniku przy niskich obrotach.

Wendigosek
Posty: 7
Rejestracja: 4 lis 18, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Zambrów

#1

Post autor: Wendigosek »

Witam, od zakupu auta, do tej pory mialem uszkodzony czujnik poziomu oleju i po odpaleniu auta, zawsze po paru sekundach zapalala sie zolta kontrolka oleju.
Wymienilem czujnik poziomu oleju, przy okazji olej i filtr oleju i problem znikl, a pojawilo się cos takiego:
Na rozgrzanym silniku, na biegu jalowym, lub na niskich obrotak (Okolo 1000) na chwile pojawia się czerwona kontrolka, a potem gaśnie.
W trasie wszystko dobrze, dzieje sie tak tylko jak ruszam z miejsca czy cos, po prostu jak obroty spadaja, to na moment się zapala
Olej Valvoline 5w30 wymieniony 3 dni temu, Czunik poziomu oleju wsadzilem "niby" oryginalny. (Hella)
Silnik 2.2 170km + LPG (BRC), na gazie jak i na benzynie jest to samo.

Czy jest to cos niebezpiecznego? Co może być przyczyną?
Na dole filmik jak to wygląda:
Ostatnio zmieniony 12 kwie 19, 11:43 przez Wendigosek, łącznie zmieniany 1 raz.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

Po zapaleniu takiej kontrolki ostatnia rzeczą jaką bym robił jest dalsza jazda i gazowanie na postoju..
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#3

Post autor: Flaczek »

Czerwona kontrolka to nie poziom oleju, tylko ciśnienie. Albo zatkany smog albo pompa. Nie jeździj tak bo narobisz szkód, jeśli już coś w dupę nie dostało.
Do mechanika na sprawdzenie ciśnienia.
Wendigosek
Posty: 7
Rejestracja: 4 lis 18, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Zambrów

#4

Post autor: Wendigosek »

Zanim oddam do mechanika, jeszcze jedna sprawa.
Czy jest możliwe, że filtr oleju został w jakiś sposób źle założony lub słabej firmy i to jest powodem ciśnienia? Nigdy nie miałem problemu z tą kontrolka, a po wymianie oleju i filtrów od razu takie coś, więc...
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#5

Post autor: medoff »

Dużo się mówi że jest w obudowie filtra zaworek odpowiedzialny za ciśnienie właśnie
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Filtr oleju oczywiście może mieć znaczenie. Jak szybko na zimnym gaśnie kontrolka ciśnienia po odpaleniu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#7

Post autor: Flaczek »

medoff pisze: 12 kwie 19, 17:56 Dużo się mówi że jest w obudowie filtra zaworek odpowiedzialny za ciśnienie właśnie
No trochę inaczej to działa.
W podstawie jest zaworek, który po zgaszeniu silnika poprzez brak ciśnienia się zamyka i nie pozwala spłynąć olejowi do miski, dzięki temu po odpaleniu są cenne ułamki sekund lepszego smarowania góry silnika.
Zaworek podczas pracy nie ma żadnego znaczenia, bo ciśnienie powoduje jego ciągłe otwarcie.
Więc to nie to.
Wendigosek
Posty: 7
Rejestracja: 4 lis 18, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Zambrów

#8

Post autor: Wendigosek »

maniek21112 pisze: 12 kwie 19, 19:44 Filtr oleju oczywiście może mieć znaczenie. Jak szybko na zimnym gaśnie kontrolka ciśnienia po odpaleniu?
Po odpaleniu jak zgasna wszystkie kontrolki, to czerwona od oleju świeci się jeszcze 3 sekundy i też gaśnie. Na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

To długo, więc warto się nim zainteresować.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Wendigosek
Posty: 7
Rejestracja: 4 lis 18, 14:48
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Zambrów

#10

Post autor: Wendigosek »

Rozmawiałam ze znajomym z innego miasta, po opisaniu objawów stwierdził, że jeżeli ciśnienie oleju w porządku to prawdopodobnie winna uszczelka podstawy filtra oleju lub zawór sterujący pompy oleju. Ktoś coś podpowie, żeby nie dać się naciągnąć na wymianę całej pompy oleju?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”