[320Ci 2000r.] Zbyt duże spalanie, brak mocy

Ghaven
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 19, 12:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg

[320Ci 2000r.] Zbyt duże spalanie, brak mocy

Post autor: Ghaven »

Hej, jestem nowym użytkownikiem forum i zupełnie zieloną osobą jeśli chodzi o mechanike, więc postanowiłem tutaj poszukać rozwiązania.
Borykam się z problemem ogromnego spalania (zwłaszcza w jeździe miejskiej), które dochodzi do poziomu 18-20l/100km przy spokojnej jeździe, bez przekraczania 3tyś obrotów. Dodatkowo, samochód zależnie od humoru potrafi się ślimaczyć, a potrafi dostać nagłego boosta i elegancko ruszyć. Wcześniej komputer wywalał błąd check engine, po wymianie sondy za katalizatorem błąd zniknął, samochód przestał przeskakiwać obroty (wcześniej kręcił do 2, potem przeskakiwał już na ponad 3), lecz problem spalania i ciągłego ubytku mocy pozostał. Czasami przy ruszaniu słychać takie 'syknięcie' po strony kierowcy. Skrzynia automatyczna, jeśli to ma znaczenie. Samochód ostatnio podłączany do kompa pokazywał wypadanie zapłonu bodajże na 3-4-5 cylindrze, nie wiem jak sprawa wygląda po wymianie sondy. Podeślę wszystkie screeny jakie posiadam, może ktoś będzie w stanie je odczytać. Spec który mi pomagał stawiał na sondy + lewy dolot powietrza (czy jakoś tak). Gdzie szukać rozwiązania, co może być przyczyną tak horrendalnego spalania?

https://imgur.com/a/S9MzxO9 - screeny z pierwszego odczytu błędów, jeszcze długo przed wymianą sondy.

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

Post autor: adi3d »

Daj screeny z live data
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9863
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Nieszczelny dolot + brak sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu = brak mocy i wysokie spalanie. Sprawdź czy jest napięcie na wtyczce czujnika - po prawej stronie silnika (strona pasażera) i przy samym wentylatorze. Dodatkowo zrób test dymowy albo sprawdzaj po kolei elementy dolotu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”