320 diesel wymiana oleju
-
- Bywalec forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2 sty 15, 16:02
- BMW: e46 M52B20
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Żary
- Lokalizacja: Żary (lubuskie)
jak robisz trasy oraz ze względu na taką porę roku jaka mamy i temperatury na dworze kupuj 5w40 od razu zalecam sobie zrobić płukankę silnika a najlepiej kupić olej innej marki tańszy 5w40 wlać odpalić silnik i później wylać i wlać dobry olej robię tak cały czas olej nowy będzie bardziej czysty
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sty 18, 16:15
- BMW: e46 2.0d m47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa/Chorzów
Odgrzeje kotleta.
Temat mi zabił ćwieka bo kupiłem bawarkę z m47 230tyś przebiegu i jest zalana 10w40 castrolem.Generalnie silnik jest suchy,podobno była wymieniana uszczelka podstawy filtra.
No i tak przeglądam forum patrzę i widzę że te motory powinny chodzić na pełnym syntetyku.Szczerze to żeby nie robić zbędnego ryzyka zostawił bym taki jak jest no ale..taki nie powinien być.
Znalazłem w sieci taki artykuł w którym nibyjest napisane że te oleje na ciepło zbytnio nie różnią się gęstością
http://blog.bestdrive.pl/10054-czy-warto-przejsc-z-polsyntetyka-na-olej-syntetyczny
ale i tak nie wiem co o tym myśleć.Jest na forum ktoś kto przeskoczył z 10w40 na5w40 i się to nie udało?
Temat mi zabił ćwieka bo kupiłem bawarkę z m47 230tyś przebiegu i jest zalana 10w40 castrolem.Generalnie silnik jest suchy,podobno była wymieniana uszczelka podstawy filtra.
No i tak przeglądam forum patrzę i widzę że te motory powinny chodzić na pełnym syntetyku.Szczerze to żeby nie robić zbędnego ryzyka zostawił bym taki jak jest no ale..taki nie powinien być.
Znalazłem w sieci taki artykuł w którym nibyjest napisane że te oleje na ciepło zbytnio nie różnią się gęstością
http://blog.bestdrive.pl/10054-czy-warto-przejsc-z-polsyntetyka-na-olej-syntetyczny
ale i tak nie wiem co o tym myśleć.Jest na forum ktoś kto przeskoczył z 10w40 na5w40 i się to nie udało?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zdecydowanie zmieniaj na 5w40 bez obaw.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sty 18, 16:15
- BMW: e46 2.0d m47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa/Chorzów
Tak ja wiem że powinien chodzić na takim na jakim zaleca producent.Niestety widzicie kupno auta w polsce a i po woli nie tylko w polsce zawsze wiąże się z ryzykiem że pojazd miał styczność z kimś mądrzejszym od książki.Niby auto jest świeżo po wymianie,jakoś do końca lutego muszę przelatać i wymienię na taki jak powinien być.Nie boję się rozszczelnienia na uszczelkach bo to jest wszystko do ogarnięcia bardziej zastanawia mnie jak to zniosą popychacze i co z kompresją chociaż nie chce mi się wieżyć w takie bajki że gęstość oleju ma aż taki wpływ na kompresję tak jak mówią legendy, przecież olej chyba nie wpływa na grubość pierścieni tłokowych, a skoro 10w40 po rozgrzaniu ma podobną lub taką samą gęstość jak 5w40 to grubość filtra olejowego też nie powinna być większa.
Skoro w takim razie nikt narazie nie przejechał się na takiej zmianie to tak zrobię. Dzięki za odpowiedź
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Skoro w takim razie nikt narazie nie przejechał się na takiej zmianie to tak zrobię. Dzięki za odpowiedź
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec forum
- Posty: 185
- Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
- BMW: E46 330d+
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PH96418
Zmieniaj na 5w40.
10W40 potrzebuje więcej czasu na dotarcie do wszystkich wymagających smarowania miejsc w silniku przy niskich temperaturach.
Na Twoim miejscu przed wymianą oleju przepłukałbym silnik płukanką na bazie ropy naftowej a potem zalał 5W40.
10W40 potrzebuje więcej czasu na dotarcie do wszystkich wymagających smarowania miejsc w silniku przy niskich temperaturach.
Na Twoim miejscu przed wymianą oleju przepłukałbym silnik płukanką na bazie ropy naftowej a potem zalał 5W40.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 5179 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 8 Odpowiedzi
- 3303 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Siumkaj
-
- 5 Odpowiedzi
- 4672 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maateusz
-
- 4 Odpowiedzi
- 2378 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: misterbanan2
-
- 1 Odpowiedzi
- 3596 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 9 Odpowiedzi
- 5771 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: cezary1808
-
- 3 Odpowiedzi
- 835 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukitnik
-
- 7 Odpowiedzi
- 3412 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 1 Odpowiedzi
- 1904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medoff
-
- 14 Odpowiedzi
- 8776 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost