[ 319 2000 r. ] duże spalanie, co do wymiany ?

pula1986
Posty: 3
Rejestracja: 6 kwie 10, 13:47
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: morąg

#1

Post autor: pula1986 »

Witam jestem tu nowy i mam do Was male pytanko. moze ktos sie juz z tym spotkal. Problem dotyczy bmw e46 2000r 1895cm benzyna a mianowicie auto na zimnym silniku sie lekko dławi a na rozgrzanym nie ma swojej elastyczności. Co najgorsze pali jak smok, podczas jazdy slychac tak jak by dostawal za duza dawke paliwa, slychac takie lekkie syczenie przy zmianie biegu. Wymienilem sonde lambde, chwilowo bylo ok... pomyslalem ze moze padla druga ale mechanik stwierdzil ze obie sondy sa ok wiec pomyslalem o przeplywomierzu, sprawdzilem takim sposoblem jak byl tutaj podany i niby wszytko ok. na komputerze pokazalo mi jak u wiekszosci blad 171 i jakis blad wlasnie odnosnie przeplowomierza ale moze to dlatego ze odlaczylem kostke, po wykasowaiu bledu jest niby juz ok. Swiece i przewody takze sa nowe. Moze ma ktos z Was jakis pomysl ??
dresik
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 7 kwie 10, 17:56
BMW: 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#2

Post autor: dresik »

Kolego miałem kiedyś ten silniczek w E36 compact (końcówka serii) Długo też miałem problemy z blędem 171 ale zwalali to wszyscy na LPG. Jak autko zaczęło kiepsko zapalać i na zimnym bardzo ciężko wkręcało się na obroty (biede miało przekroczyc 4k obr) zacząłem kombinować. I u mnie przeczyszczenie przepływki rozwiązało wszystkie problemy łącznie z błędem. Samochód sprzedałem ponad rok temu sąsiadowi i do dziś dnia śmiga bez problemu a zrobił prawie 25k km. Także Jeżeli chodzi o mój typ to obstawiam przepływomierz. Na początek postaraj się przeczyścić. Zdemontuj przepływkę i odpal na zimnym. Sprawdź czy samochód nie dostaje jakiegoś lewego powietrza, czy te wszystkie gumy sa całe. Powodzenia

Aaa jeszcze jak masz możliwość to pooglądaj sobie livedata.. Ja też podejrzewałem sondy (ale nie spiesz się z wymianą - są drogie i w dodatku dwie:D a używek nie warto kupować) ale po diagnozie "online" postanowiłem się skupić na czymś innym
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#3

Post autor: Greg 318 »

blad P0171 to blad skladu mieszaniki a nie przeplywomierza
sonda za katem nie ma nic do pracy silnika i zuzycia paliwa , jej wskazania nie zmieniaja skladu mieszanki
dresik
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 7 kwie 10, 17:56
BMW: 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#4

Post autor: dresik »

Greg 318 pisze:blad P0171 to blad skladu mieszaniki a nie przeplywomierza
sonda za katem nie ma nic do pracy silnika i zuzycia paliwa , jej wskazania nie zmieniaja skladu mieszanki
Jak rozumie zalecasz naprawę składu mieszanki, może trzeba ją podszlifować albo dokręcić?:-)

Otóż kolego skład mieszanki to m.in ilość powietrza dostarczona do spalania a to określa przepływomierz. Jak jest brudny, uszkodzony to może pokazywać np. stałą wartość (o ile jest to wartość w normie komp nie wykaże uszkodzenia przepływomierza). Jeżeli sonda nie ma nic do pracy silnika, składu mieszanki a co za tym idzie zużycia paliwa to po co wg. Ciebie jest?
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#5

Post autor: Greg 318 »

dresik pisze:
Greg 318 pisze:blad P0171 to blad skladu mieszaniki a nie przeplywomierza
sonda za katem nie ma nic do pracy silnika i zuzycia paliwa , jej wskazania nie zmieniaja skladu mieszanki
Jak rozumie zalecasz naprawę składu mieszanki, może trzeba ją podszlifować albo dokręcić?:-)

Otóż kolego skład mieszanki to m.in ilość powietrza dostarczona do spalania a to określa przepływomierz. Jak jest brudny, uszkodzony to może pokazywać np. stałą wartość (o ile jest to wartość w normie komp nie wykaże uszkodzenia przepływomierza). Jeżeli sonda nie ma nic do pracy silnika, składu mieszanki a co za tym idzie zużycia paliwa to po co wg. Ciebie jest?
Szkoda ze nie zrozumiales tego co napisalem.
blad 171 jest to blad skladu mieszanki co oznacza ze przyczyna moze byc przeplywomierz jak i pare innych rzeczy , na co chcialem zwrocic uwage.
napisalem o drugiej sondzie ktora odczytuje ilosc tlenu, ale nie ma to wplywu na prace silnika.
a sklad mieszanki kolego to dokladnie stosunek ilosci powietrza do paliwa
pula1986
Posty: 3
Rejestracja: 6 kwie 10, 13:47
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: morąg

#6

Post autor: pula1986 »

Wymieniłem przepływomierz na nowy i od razu przeczyściłem krokowy i jak na razie jest ok... Przy okazji znalazłem przyczynę ubytku płynu w chłodnicy, szybko złącze które łączyło chłodnice z wężem było już tak zniszczone ze przeciekało, wymieniłem i jest ok :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”