[318i] Wypadanie zapłonu

isolato

#31

Post autor: isolato »

kamil17932 pisze:Ale ja nie wiem co kolega drąży tutaj temat. Przepływka jest walnieta i tyle. pozatym co sprawdzasz jakie mg daje jak ją odepniesz i parametry tez bedą sie zmieniały po przegazowaniu. Przepływomierz sprawdza sie w analogach 2 jakie daje napiecie V!!!
i jakie ma dawać napięcie sprawna przepływka?
jakie napięcie na jałowym biegu, a jakie przy pełnym obciążeniu?
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#32

Post autor: kamil17932 »

Przy pełnym obciążeniu ma dawac do 4.3V a na biegu jałowym 1.6v 1.7V
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#33

Post autor: kamil17932 »

poza tym widzę po twoich logach że adaptacja krotko terminowa jest zła i bardzo Ci zalewa go.
Zobacz nastepna sprawa , dodałes gazu i w load masz 81 a o jest zapotrzebowanie powietrza , a przepływka mierzy 31.
https://zapodaj.net/c7601c777eb93.png.html
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#34

Post autor: kruszka »

W takim razie co byś mi polecił?
Pozostaje jedynie wymiana przepływki?
isolato

#35

Post autor: isolato »

Kamil, napięcie dla przepływomierza jest ok, które podałeś, ale nigdy nie zgodzę się, że parametr air mass i load mają się pokrywać w pomiarach dla sprawnej przepływki. Pokaż mi choć jeden filmik z pomiarami, gdzie te parametry się pokrywają przy gazowaniu albo chociaż mają zbliżoną wartość. Linkuję swój pomiar na nowej przepływce. Czyli co? zepsuta od nowości? raczej nie.

[youtube]qwP1XTAJWtI[/youtube]
Na filmiku od około pierwszej minuty zaczyna się jazda i stopniowe przyspieszanie. W żadnym momencie parametr air mass nie równa się z load. Zawsze ten drugi jest wielokrotnością pierwszego, ale NIE WIEM jaka jest zależność i nikt nie wie tak naprawdę jakie powinny być prawidłowe parametry.
Natomiast odnośnie napięcia zobacz minutę 43:30, przepustnica idzie do 100%, napięcie przepływomierza osiąga max 4,23 V więc to chyba dobry pomiar? Czyli przepływomierz jednak sprawny? :)
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#36

Post autor: kamil17932 »

tyle ze air maSS jest w kgh a load w mg. czyli jak air pokazuje 39 to load pokazuje 134 powiedzmy . przynajmniej tak ja mam . i przepływek wymieniałem w tym silniku 5 .
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#37

Post autor: kruszka »

Jeśli to przepływka, to nie ma problemu. Tylko nie rozumiem związku z temperaturą silnika i problemami na zimnym, a pomiarami przepływki?
Dlaczego są aż tak duże różnice w pracy silnika na zimnym i ciepłym?

P.S. W poniedziałek pojade i tak do tego magika od BMW - może nie zedrze ze mnie równowartości tego auta za diagnozę :P A nie chcę się znowu wpakować w koszta wymieniając sprawne części, gdy problem nadal będzie istniał :)

Tak czy inaczej - dziękuję Wam wszystkim za pomoc i dzielenie się wiedzą :) :beer:
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#38

Post autor: kamil17932 »

przepływomierz mierzy ilość powietrza źle wskazania wskazują zła dawka paliwa która daje komputer . u ciebie dawka paliwa jest bardzo bogata . i zalewa go
. miałem kiedyś taki przepływomierz ze działał a nagle coś mu się umyslalo że ze skrzyżowania nie mogłem zjechać . musiałem odpinac. odepnij go i zobacz jak jeździi . może trochę falowac ale powinien normalne jechać
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#39

Post autor: kruszka »

Pomiar z dzisiaj na zimnym silniku:
https://youtu.be/29wTnEUPITM
Przygazówki dość mocne, choć chwilami (tak jak podczas jazdy) zacinał się około1500-2200 obrotów i przez chwile nie chciał dalej iść, a potem nagle wskakiwał poprawnie na wysokie obroty. 0:59 - depnięcie prawie w podłogę, a przepływka podaje ~3V
I jeszcze dwa błędy (zaraz podniosę auto, odczepię lambdę, przedmucham styki i zepnę ponownie).
Obrazek
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#40

Post autor: kamil17932 »

Odepnij przepływke i pojezdzij . najlepiej skasuj bledy adaptacje i odepnij przeplywke . i bedziesz widzial.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”