[318i] Ubytek płynu chłodniczego

kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#1

Post autor: kruszka »

Witam,
mam następujący problem - od niedawna robię bardzo krótkie odcinki z pracy do domu (4km w jedną stronę) tak, że silnik nawet nie zdąży się nagrzać - to spowodowało pojawianie się niewielkiej ilości białej mazi. Początkowo jedynie na "drucie" bagnetu, dzisiaj zauważyłem, że małą ilość jest też na korku wlewu oleju.
Początkowo nie martwiło mnie to, bo spodziewałem się, że jest to spowodowane krótkimi trasami, jednak dzis zaobserwowałem niewielki ubytek płynu chłodniczego.
Moje pytania są takie:
1.Jaka jest różnica między min/max na pływaku płynu chłodniczego?
2.Czy zwracać uwagę na te oznaczenia, czy raczej kierować się tym, co jest napisane w książce "sam naprawiam moje bmw", że czubek pływaka powinien być na równi z otworem wlewowym (dla silnika M43TU)?
3.Jeśli to jest problem z uszczelką pod głowicą - można to jakoś zdiagnozować domowymi sposobami? Chcę zaznaczyć, że ubytek płynu jest na serio niewielki (pływak schował się o 1-1,5cm przez ostatnie 2-3 miesiące) i że nadmiernego dymienia z rury nie zaobserwowałem. Żadna lampka ostrzegawcza się do tej pory nie zapaliła...
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#2

Post autor: hackunek »

Napij się chłopie piwa.
A tak na serio aby białej mazi nie było musisz robić odcinki minimum 20km,
A taki ubytek płynu nic nie znaczy... w sumie można napisać ze to normalne :)
wszystko ok.!!
A płynu lej tak aby troszkę wystawał ten "czubek" albo był na równo i będzie git!
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#3

Post autor: kruszka »

hackunek pisze:Napij się chłopie piwa.
Tak też zrobię :) :beer:
Dzięki za odpowiedź, uspokoiłeś mnie (chyba za bardzo panikuje i za bardzo kombinuje przy tym aucie, choć ponoć lepiej zapobiegać, niż leczyć :P ).
Ewentualnie zakupie jakąś uniwersalną dolewkę Prestone i uzupełnię do wymaganego poziomu (dolałbym wody, gdyby to było lato, ale teraz lepiej nie ryzykować).
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#4

Post autor: jaszczomppoziomka »

dolej cokolwiek co jest płynem, aby nie zamarzło. Bardziej ważny jest poziom oleju
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#5

Post autor: piotrek1474 »

A zmieniałeś płyn czy nie?
Obrazek
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#6

Post autor: kruszka »

Płyn nie był zmieniany, jedynie uzupełniony około 100ml wody demineralizowanej latem.
Olej zmieniony był około miesiąca temu - jego poziom utrzymuje się na max, odkąd go wlałem (zrobione jakieś 800km od wymiany).
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”