[318i] Ubytek płynu chłodniczego
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Witam,
mam następujący problem - od niedawna robię bardzo krótkie odcinki z pracy do domu (4km w jedną stronę) tak, że silnik nawet nie zdąży się nagrzać - to spowodowało pojawianie się niewielkiej ilości białej mazi. Początkowo jedynie na "drucie" bagnetu, dzisiaj zauważyłem, że małą ilość jest też na korku wlewu oleju.
Początkowo nie martwiło mnie to, bo spodziewałem się, że jest to spowodowane krótkimi trasami, jednak dzis zaobserwowałem niewielki ubytek płynu chłodniczego.
Moje pytania są takie:
1.Jaka jest różnica między min/max na pływaku płynu chłodniczego?
2.Czy zwracać uwagę na te oznaczenia, czy raczej kierować się tym, co jest napisane w książce "sam naprawiam moje bmw", że czubek pływaka powinien być na równi z otworem wlewowym (dla silnika M43TU)?
3.Jeśli to jest problem z uszczelką pod głowicą - można to jakoś zdiagnozować domowymi sposobami? Chcę zaznaczyć, że ubytek płynu jest na serio niewielki (pływak schował się o 1-1,5cm przez ostatnie 2-3 miesiące) i że nadmiernego dymienia z rury nie zaobserwowałem. Żadna lampka ostrzegawcza się do tej pory nie zapaliła...
mam następujący problem - od niedawna robię bardzo krótkie odcinki z pracy do domu (4km w jedną stronę) tak, że silnik nawet nie zdąży się nagrzać - to spowodowało pojawianie się niewielkiej ilości białej mazi. Początkowo jedynie na "drucie" bagnetu, dzisiaj zauważyłem, że małą ilość jest też na korku wlewu oleju.
Początkowo nie martwiło mnie to, bo spodziewałem się, że jest to spowodowane krótkimi trasami, jednak dzis zaobserwowałem niewielki ubytek płynu chłodniczego.
Moje pytania są takie:
1.Jaka jest różnica między min/max na pływaku płynu chłodniczego?
2.Czy zwracać uwagę na te oznaczenia, czy raczej kierować się tym, co jest napisane w książce "sam naprawiam moje bmw", że czubek pływaka powinien być na równi z otworem wlewowym (dla silnika M43TU)?
3.Jeśli to jest problem z uszczelką pod głowicą - można to jakoś zdiagnozować domowymi sposobami? Chcę zaznaczyć, że ubytek płynu jest na serio niewielki (pływak schował się o 1-1,5cm przez ostatnie 2-3 miesiące) i że nadmiernego dymienia z rury nie zaobserwowałem. Żadna lampka ostrzegawcza się do tej pory nie zapaliła...
-
- Bywalec forum
- Posty: 674
- Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
- BMW: E46 316i , E36 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: M-K
Napij się chłopie piwa.
A tak na serio aby białej mazi nie było musisz robić odcinki minimum 20km,
A taki ubytek płynu nic nie znaczy... w sumie można napisać ze to normalne
wszystko ok.!!
A płynu lej tak aby troszkę wystawał ten "czubek" albo był na równo i będzie git!
A tak na serio aby białej mazi nie było musisz robić odcinki minimum 20km,
A taki ubytek płynu nic nie znaczy... w sumie można napisać ze to normalne
wszystko ok.!!
A płynu lej tak aby troszkę wystawał ten "czubek" albo był na równo i będzie git!
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Tak też zrobięhackunek pisze:Napij się chłopie piwa.
Dzięki za odpowiedź, uspokoiłeś mnie (chyba za bardzo panikuje i za bardzo kombinuje przy tym aucie, choć ponoć lepiej zapobiegać, niż leczyć ).
Ewentualnie zakupie jakąś uniwersalną dolewkę Prestone i uzupełnię do wymaganego poziomu (dolałbym wody, gdyby to było lato, ale teraz lepiej nie ryzykować).
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
dolej cokolwiek co jest płynem, aby nie zamarzło. Bardziej ważny jest poziom oleju
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
A zmieniałeś płyn czy nie?
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Płyn nie był zmieniany, jedynie uzupełniony około 100ml wody demineralizowanej latem.
Olej zmieniony był około miesiąca temu - jego poziom utrzymuje się na max, odkąd go wlałem (zrobione jakieś 800km od wymiany).
Olej zmieniony był około miesiąca temu - jego poziom utrzymuje się na max, odkąd go wlałem (zrobione jakieś 800km od wymiany).
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 2890 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 3338 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marjusz
-
- 5 Odpowiedzi
- 1252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafaleb
-
- 0 Odpowiedzi
- 1428 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: timas123
-
- 3 Odpowiedzi
- 3583 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 2 Odpowiedzi
- 1238 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hyper192
-
- 13 Odpowiedzi
- 1988 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 2648 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2990 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 2 Odpowiedzi
- 3067 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77