[318i] Skaczące obroty i głośna praca

ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#1

Post autor: ptu »

Cześć

Od około 2 tygodni mam problem z pracą silnika. Obroty na luzie skaczą, samochód zaczął głośniej chodzić. Dzisiaj posłuchałem trochę i gdy jest na luzie i obroty skaczą słychać w okolicach tłumika "strzelanie" jak bym jeździł rajdówką ;) Silnik też jak by lekko drgał wtedy.
Kilka dni temu wymieniłem jeden z węży bo był podziurawiony, przez co pewnie wlatywało lewe powietrze. Po tym obroty zaczęły trochę mniej pulsować.

Jestem umówiony z mechanikiem na wtorek na wymianę oleju, filtra i tulej to przy okazji ma to sprawdzić. Może jest coś co mógłbym sam sprawdzić i w razie potrzeby mógłbym zamówić części. W następny piątek jadę w trasę i muszę mieć samochód gotowy. :)
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Jak masz możliwość podłącz kompa i do sprawdzenia odma i węże,krokowiec ,przepływka .
ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#3

Post autor: ptu »

Mam jedynie możliwość Carly na androida z navi, bo mam macbooka a nie chce mi się instalować tam Windowsa specjalnie pod diagnostykę. Jutro sprawdzę jakie błędy rzuca impa.
Mam też od bardzo dawna pomarańczową kontrolkę engine. Lecz z tego co kiedyś robił mi mechanik (typowo zajmuje się tylko bmw) to była wina wtyczki, podłączył i błąd zniknął. Po jakimś czasie (kilka miesięcy) znów powrócił.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Wina wtyczki ale jakiej wtyczki ? bo w silniku jest ich cała masa ,dobrze by sprawdzić czy to stara usterka czy coś nowego .Widzę że chcesz kupić krokowca a to dlaczego ? Jak wygląda Twój czy jest mocno zasyfiony zapieczony w środku .Warto może go rozruszać wyczyścić i będzie działał poprawnie nalej do środka wd 40 potem waciki do uszu i jazda .Po czyszczeniu ta przepustnica w srodku powinna swobodnie latać gdy będziesz potrzasał krokowcem .


A nie sorry to niejaki kolega pns chce kupić krokowca popierniczyly mi się nicki :oops: ale swoją drogą możesz tak jak pisałem zajrzeć do niego i wyczyścić .
ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#5

Post autor: ptu »

Ok :) Jutro zobaczę błędy i ten krokowy.
ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#6

Post autor: ptu »

OK oto błędy z Carly:
https://drive.google.com/open?id=0B-Hzs_gx6veaYUg4Q25CR0IyUnc
Jedyny jaki może mieć wpływ to chyba:
Lambda control usually stop
Code: 00008D
Throttle signal
Code: 000077
Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu ponownie odczytałem błędy i pojawiły się tylko te:
https://drive.google.com/open?id=0B-Hzs_gx6veaSlllZjVPRWgxRlE

Czy błędne działanie sondy może mieć takie właśnie objawy?

--------------------
Ostatnio zmieniony 19 wrz 16, 21:27 przez ptu, łącznie zmieniany 2 razy.
ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#7

Post autor: ptu »

OK oto błędy z Carly:
https://drive.google.com/open?id=0B-Hzs_gx6veaYUg4Q25CR0IyUnc
Jedyny jaki może mieć wpływ to chyba:
Lambda control usually stop
Code: 00008D
Throttle signal
Code: 000077
Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu ponownie odczytałem błędy i pojawiły się tylko te:
https://drive.google.com/open?id=0B-Hzs_gx6veaSlllZjVPRWgxRlE

Czy błędne działanie sondy może mieć takie właśnie objawy?
isolato

#8

Post autor: isolato »

ptu pisze: Czy błędne działanie sondy może mieć takie właśnie objawy?
Oczywiście, że tak
ptu
Bywalec forum
Posty: 164
Rejestracja: 3 paź 15, 23:23
BMW: Sedan 1.9
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#9

Post autor: ptu »

Ok,a da się jakoś ją sprawdzić czy działa? Bo nie wiem czy mogę to sam zrobić czy może po prostu zamówić nową bo koszta nie są duże z tego co widzę na Allegro.
isolato

#10

Post autor: isolato »

pewnie, że się da. Najlepiej pod kompem, choćby w INPA. Jedziesz jutro do mechanika, więc zostaw to jemu. Na pewno sobie poradzi.
Sonda na biegu jałowym po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej ma pracować w zakresie 0.2 V - 0.8 V
Mowa o sondzie regulacyjnej (przed katem), bo ona ma może być powodem takich objawów. W tym silniku są dwie, za katem Cie nie interesuje. Koszt nowej sondy Boscha to coś koło 250-300 zł
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”