[318i] problem z odpaleniem - czujnik połozenia wału?

david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#1

Post autor: david007pl »

Witam, jak w temacie. Mam problem z moją E46. Rano zimna odpala bez najmniejszego problemu. Na chwilę pójdę do sklepu czy gdziekolwiek i chcę odpalić ją to długo muszę kręcić albo na kilka razy:/ kręci idealnie, ale nie zaskakuje... Po dłuższym kręceniu jest odpali. Wymieniłem świece - myślałem, że to ich wina - niestety nic. Podjechałem na chwilę do mechanika zapytać się. Powiedział, że pradopodobnie czujnik położenia wału... POMOCY!! :help: :help: :help:
BMW
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Podepnij pod komp inaczej nie dowiemy się...
david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#3

Post autor: david007pl »

Niestety nie mam takiej możliwości. Nie ma nikogo w Poznaniu kto pomógłby mi, więc zostaje mechanik...:/
BMW
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

W całym Poznaniu nie ma diagnostyki komputerowej ??
Coś mi wał wciskasz...
david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#5

Post autor: david007pl »

Jest diagnostyka komputerowa. Za podłączenie kasują 50zł...
BMW
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

Jakby Ci czujnik położenia wału nawalił to byś w ogóle nie odpalił ale czujnik położenia wałka rozrządu jak najbardziej.
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=17&t=7230&start=10
Romanikxxl
david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#7

Post autor: david007pl »

Wiem, wiem Romanikxll, ale do Murowanej ode mnie jest 35km i to przez cały Poznań i zajmie mi to pół dnia:D A nie mam aż tyle wolnego:P
Kogoś takiego jak Ty mieć u siebie w mieście - zbawienie!:)
Mam nadzieję, że wyjaśni się to szybko bo zaczyna mnie wkurzać...
BMW
maniu008
Bywalec forum
Posty: 44
Rejestracja: 8 lip 11, 7:31
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Ślesin

#8

Post autor: maniu008 »

romanikxxl pisze:Jakby Ci czujnik położenia wału nawalił to byś w ogóle nie odpalił ale czujnik położenia wałka rozrządu jak najbardziej.
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=17&t=7230&start=10
Miałem ostatnio przypadek dokładnie wczoraj udało mi się go rozwiązać. Auto mi gasło podczas jazdy najpierw sporadycznie, później coraz częściej aż w końcu nie dało się jechać co kilometr gasł.
Pojechałem na kompa wywaliło błąd czujnika położenia wału. Mechanik czujnik wymienił i problemu nie ma. Okazało się że na czujniku leciał olej ale nie na oringu ale przez jego środek tzn na piny cała kostka była zalana olejem, pewnie się jakieś zwarcie robiło czy coś i czujnik wariował.
MitoRIDER_20101
Bywalec forum
Posty: 172
Rejestracja: 23 paź 11, 12:58
BMW: e46 316i poj. 1,9 105 KM czysta benzynka ;]
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Zamość Rzeszów
Lokalizacja: Zamość Rzeszów

#9

Post autor: MitoRIDER_20101 »

Ja kiedyś męczyłem się z tym problemem przez 2 miesiące:/ Auto odpalało jak chciało, czasem trzeba było 30 min żeby go odpalic. Przy przekręcaniu zapłonu wskazówka od obrotomierza wariowała, słychać jak pracuje coś w stylu jakiegoś przekaźnika, takie "pykanie" w okolicach schowka po stronie pasażera. Winowajcą okazał się czujnik położenia wałka rozrządu - to on jest częstą przyczyną problemów z odpalaniem. Dowiadywałem się o nowy - gość zaśpiewał mi za boscha 400 zł... Szczęka mi opadła. Na szczęście udało mi się wyhaczyć na alledrogo używkę boscha za 40 zł :) Wymieniłem samemu, 5 min roboty i od tamtej pory autko hula bez problemu:) Jakbyś kolego wymieniał ten czujnik, to broń boże kupować zamiennik, bo tak jak mi koledzy z forum tłumaczyli, pochodzi miesiąc, dwa, albo wcale nie pochodzi:) Tylko orginalny, a przy odrobinie szczęścia znajdziesz tanią używkę jak ja! :)
kali1981
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 1 maja 10, 11:10
BMW: 320i 2.2B 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#10

Post autor: kali1981 »

Witam właśnie zauważyłem ten temat a przed chwilą założyłem że masz podobny problem a w sumie identyczny. :oops: Po prostu za słabo szukałem mój błąd przepraszam. :oops:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=13&t=7857
david007pl pisze:Witam, jak w temacie. Mam problem z moją E46. Rano zimna odpala bez najmniejszego problemu. Na chwilę pójdę do sklepu czy gdziekolwiek i chcę odpalić ją to długo muszę kręcić albo na kilka razy:/ kręci idealnie, ale nie zaskakuje... Po dłuższym kręceniu jest odpali.
Też z rana zawsze odpali a jak gdzieś pojadę i wyłączę na chwilę to nie mogę go odpalić zazwyczaj pomaga otwarcie i zamknięcie centralnym i wtedy odpala ale jak postoi 30-40min odpalenie trwa czasami 10-15min.
Co do czujnika położenia wałka rozrządu to są 2 jeden z kablem drugi bez ja miałem u siebie wymieniony ten bez kabla tylko w warsztacie wsadzili mi zamiennik bo podobno oryginalny wyświetlał jakiś błąd na kompie a ten zamiennik już nic nie wyświetlał ale problem z odpalanie ma jak był tak został po pewnym czasie inny mechanik znowu wsadził mi ten stary bo powiedział że jest dobry i lepszy jak ten zamiennik.

W takiej sytuacji podejrzewam że chodzi o ten drugi czujnik z kablem tylko auto do kompa było podpinanie wielokrotnie i nigdy nie pokazało błędu tego czujnika.
Czy możliwe że czujnik jest padnięty a komp nie pokaże?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”