318i problem z odpaleniem

Boor137
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 16, 19:22
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Gora

#1

Post autor: Boor137 »

Witam sytuacja wygląda tak ze z ojcem odkrecilismy plastik, pokrywa która ma dolot do filtra powietrza żeby zerknąć bo coś mi kapalo z chłodnicy i gdy już tam wszystko porobilismy zapomnieliśmy o przykreceniu tego plastiku i jadąc ze 100m auto szarpnelo po 30 metrach znowu i za kolejne 30 zgasło i teraz nie idzie odpalić zerknelismy pod maskę okazało się ze tej pokrywy nie zamontowalismy więc pobiegłem do garażu po nią i gdy ja podpielismy to dalej nic, auto odpali ale odrazu obroty spadają i gaśnie :help: wspomne ze w automacie skrzynia
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Rozbierz dolot. Miże coś zassało i zatkało tam przy filtrze i go dusi
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Boor137
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 16, 19:22
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Gora

#3

Post autor: Boor137 »

A jest mozliwosc ze dostał zimnego powietrza za dużo ewentualnie się coś zapowietrzylo?
Boor137
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 16, 19:22
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Gora

#4

Post autor: Boor137 »

Czytając na Internecie wywnioskowalem ze może padł mi czujnik powietrza zasysanego pytanie czy jezeli jest uszkodzony powinien mi odpalić??
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#5

Post autor: Sikormen94 »

Tak powinien odpalić, ale dla pewności możesz odpiąć wtyczkę od przepływomierza i sprawdzić czy odpali.

Ja kiedyś chyba 2 miesiące jeździłem z urwaną rurą między przepustnicą, a filtrem i nic się nie stało.(wiem, wiem totalna głupota).
Bez tej obudowy, o której mówisz też jeździłem dłuższy czas i nic się nie działo, więc że to jest powodem awarii nie wydaje mi się. Chyba że wciągnęło jakąś skarpetkę, albo szmatę do filtra.
Sprawdzałeś ten filtr powietrza, czy coś go nie zapchało ?
Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej zwykłym pistoletem do kół, powinno być ok 3,5 bara
Oczywiście ciśnienie sprawdzaj podczas kręcenia rozrusznikiem.
Boor137
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 16, 19:22
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Gora

#6

Post autor: Boor137 »

Jeszcze nie sprawdziłem bo auto stoi kawałek od garażu jutro przytargam je i obczaję na miejscu ten filtr bo możne coś się dostało chociaż szczerze mówiąc jest to raczej nie możliwe, jest też taka opcja że przy tej głupiej w sumie sytuacji wyszło coś o czym nie mam pojęcia i co to mogłoby być w takim razie, chyba wizyta u mechanika nieunikniona a niezbyt przyjemne mam wspomnienia jeżeli o nich chodzi. :o
Boor137
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 16, 19:22
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Gora

#7

Post autor: Boor137 »

Dziś jest progress dolot powietrza jak i filt wporzadeczku byl ale aku był slaby podładowałem go i odpalił za 3 razem ale obroty nie równe i po 15 sekundach obroty zaczęły spadać i zgasł i jak się odpalał to na dosłownie sekundkę i zaczynały się wariacje obrotów i spadają stopniowo pytałem się mechanika to powiedział mi że to może być filtr paliwa (że mogła dostać się woda i przymarznąć) ewentualnie pompa dziś już czasu nie mam jutro sprawdzę i dam znać co i jak. %)
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#8

Post autor: Sikormen94 »

Ile masz paliwa w zbiorniku ? Jeżeli poniżej 1/4, albo coś koło tego to mogło ci się całe paliwo przelać do jednej komory zbiornika. A ta druga komora w której jest pompka może być pusta, często się to zdarza. U mnie to było i takie same objawy dokładnie.

Pozio0m paliwa w prawym i lewym zbiorniku możesz sprawdzić za pomocą ukrytych opcji komputera. Jeżeli w lewym zbiorniku będzie paliwo, a w prawym sucho no to napewno to.

Albo poprostu wlej 2 litry paliwa i zobacz czy odpali.
Boor137
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 16, 19:22
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Gora

#9

Post autor: Boor137 »

Sikormen94 pisze:Ile masz paliwa w zbiorniku ? Jeżeli poniżej 1/4, albo coś koło tego to mogło ci się całe paliwo przelać do jednej komory zbiornika. A ta druga komora w której jest pompka może być pusta, często się to zdarza. U mnie to było i takie same objawy dokładnie.

Pozio0m paliwa w prawym i lewym zbiorniku możesz sprawdzić za pomocą ukrytych opcji komputera. Jeżeli w lewym zbiorniku będzie paliwo, a w prawym sucho no to napewno to.

Albo poprostu wlej 2 litry paliwa i zobacz czy odpali.
A w sumie nie pomyślałem dzisiaj wieczorem kupię 5l beny i spróbuję odpalić. :)
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#10

Post autor: kamil17932 »

Jezeli ci odpala i gasnie i obroty swiruja , najprawdopodoniej padł przeplywomieerz . pal na calkowicie odpietym i wtedy bedziesz wiedzial
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”