[318i] Problem po skasowaniu adaptacji

kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#1

Post autor: kruszka »

Witam,
ostatnio pokusiłem się o skasowanie adaptacji silnika w moim aucie i tu pojawił się problem - wiem, że należy przejechać kilkanaście km żeby silnik się "nauczył" mojego stylu jazdy. Jednak teraz po zrobieniu około 70km widzę, że auto fajnie się zbiera na pierwszych 3 biegach, jednak gdy próbuje "wyciągnąć" auto z niższych obrotów na 4 czy 5 jest gorzej, niż było przed kasowaniem adaptacji.
Co należałoby zrobić? Jeszcze jedno kasowanie i wyjazd na autostradę czy może są inne sposoby?
A jeśli kasować, to jak należy jechać, aby auto pracowało dobrze w całym zakresie obrotów?

P.S. Dodam, że zaraz po skasowaniu po przejechaniu około 15 km (jak już silnik przestał zamulać, przygasać po dodawaniu gazu i strzelać kangury) gdy wjechałem na autostradę to niestety auto nie chciało przyśpieszyć powyżej 160km/h przy gazie wdeptanym w podłogę
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Po skasowaniu adaptacji masz pojezdzic ze 20 minut z wykozystaniem pelnego zakresu obrotów
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#3

Post autor: kruszka »

Kłopot w tym, że zaraz po skasowaniu adaptacji auto ledwo chce jechać - przy gazie wciśniętym w podłogę kręci się do 3000RPM a potem strzela kangury - ciężko je zmusić do wskoczenia na 6000 :C
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

To chyba nie jest zdrowy objaw...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
isolato

#5

Post autor: isolato »

Adaptacje kasujesz i trzymasz go ok. 20 min na jałowym. Dopiero po tym jedziesz w trasę :good:
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#6

Post autor: kruszka »

isolato pisze:Adaptacje kasujesz i trzymasz go ok. 20 min na jałowym. Dopiero po tym jedziesz w trasę :good:
Uuuuu, aż tyle?! To faktycznie tego nie zrobiłem, bo ruszyłem już po około 3-4 minutach :C
A dodatkowe pytanie - czy może wtedy być włączona klimatyzacja czy lepiej nie? Bo jeśli tak, to aby nie tracić czasu można przeprowadzić jeszcze ozonowanie auta za jednym zamachem :P
isolato

#7

Post autor: isolato »

Klimę wyłącz
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#8

Post autor: kruszka »

Dzięki za odpowiedzi i za pomoc - w najbliższym czasie powtórzę zabieg kasowania adaptacji i dam znać jakie są zmiany :)
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#9

Post autor: hackunek »

nie będzie zmian, coś jest nie tak...
podłącz impe i zobacz jakie parametry pokazuje przepływka
po 5 km powinno jechać normalnie
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#10

Post autor: kruszka »

To w takim razie czemu przed skasowaniem adaptacji auto "szło" lepiej (dodam, że jesgo stan techniczny sie od tego czasu zupełnie nie zmienił)?
W przyszłym tygodniu będę wymieniał zawór DISA, który jak podejrzewam jest już zepsuty, ale czy to by miało taki wpływ (i znowu - zwłaszcza, że przed kasowaniem był w takim samym stanie)?
Dodam jeszcze, że dzisiaj zauważyłem że na 4-5 biegu od około 2800RPM auto zbiera się gorzej, niż kiedyś :C

P.S. Pod wieczór jak wrócę do domu to podłączę kompa i wrzuce screeny z pracy silnika (bez znaczenia czy na zimnym czy na ciepłym?)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”