[318i] Problem po skasowaniu adaptacji
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Witam,
ostatnio pokusiłem się o skasowanie adaptacji silnika w moim aucie i tu pojawił się problem - wiem, że należy przejechać kilkanaście km żeby silnik się "nauczył" mojego stylu jazdy. Jednak teraz po zrobieniu około 70km widzę, że auto fajnie się zbiera na pierwszych 3 biegach, jednak gdy próbuje "wyciągnąć" auto z niższych obrotów na 4 czy 5 jest gorzej, niż było przed kasowaniem adaptacji.
Co należałoby zrobić? Jeszcze jedno kasowanie i wyjazd na autostradę czy może są inne sposoby?
A jeśli kasować, to jak należy jechać, aby auto pracowało dobrze w całym zakresie obrotów?
P.S. Dodam, że zaraz po skasowaniu po przejechaniu około 15 km (jak już silnik przestał zamulać, przygasać po dodawaniu gazu i strzelać kangury) gdy wjechałem na autostradę to niestety auto nie chciało przyśpieszyć powyżej 160km/h przy gazie wdeptanym w podłogę
ostatnio pokusiłem się o skasowanie adaptacji silnika w moim aucie i tu pojawił się problem - wiem, że należy przejechać kilkanaście km żeby silnik się "nauczył" mojego stylu jazdy. Jednak teraz po zrobieniu około 70km widzę, że auto fajnie się zbiera na pierwszych 3 biegach, jednak gdy próbuje "wyciągnąć" auto z niższych obrotów na 4 czy 5 jest gorzej, niż było przed kasowaniem adaptacji.
Co należałoby zrobić? Jeszcze jedno kasowanie i wyjazd na autostradę czy może są inne sposoby?
A jeśli kasować, to jak należy jechać, aby auto pracowało dobrze w całym zakresie obrotów?
P.S. Dodam, że zaraz po skasowaniu po przejechaniu około 15 km (jak już silnik przestał zamulać, przygasać po dodawaniu gazu i strzelać kangury) gdy wjechałem na autostradę to niestety auto nie chciało przyśpieszyć powyżej 160km/h przy gazie wdeptanym w podłogę
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Po skasowaniu adaptacji masz pojezdzic ze 20 minut z wykozystaniem pelnego zakresu obrotów
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Kłopot w tym, że zaraz po skasowaniu adaptacji auto ledwo chce jechać - przy gazie wciśniętym w podłogę kręci się do 3000RPM a potem strzela kangury - ciężko je zmusić do wskoczenia na 6000 :C
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
To chyba nie jest zdrowy objaw...
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
Adaptacje kasujesz i trzymasz go ok. 20 min na jałowym. Dopiero po tym jedziesz w trasę
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Uuuuu, aż tyle?! To faktycznie tego nie zrobiłem, bo ruszyłem już po około 3-4 minutach :Cisolato pisze:Adaptacje kasujesz i trzymasz go ok. 20 min na jałowym. Dopiero po tym jedziesz w trasę
A dodatkowe pytanie - czy może wtedy być włączona klimatyzacja czy lepiej nie? Bo jeśli tak, to aby nie tracić czasu można przeprowadzić jeszcze ozonowanie auta za jednym zamachem
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
To w takim razie czemu przed skasowaniem adaptacji auto "szło" lepiej (dodam, że jesgo stan techniczny sie od tego czasu zupełnie nie zmienił)?
W przyszłym tygodniu będę wymieniał zawór DISA, który jak podejrzewam jest już zepsuty, ale czy to by miało taki wpływ (i znowu - zwłaszcza, że przed kasowaniem był w takim samym stanie)?
Dodam jeszcze, że dzisiaj zauważyłem że na 4-5 biegu od około 2800RPM auto zbiera się gorzej, niż kiedyś :C
P.S. Pod wieczór jak wrócę do domu to podłączę kompa i wrzuce screeny z pracy silnika (bez znaczenia czy na zimnym czy na ciepłym?)
W przyszłym tygodniu będę wymieniał zawór DISA, który jak podejrzewam jest już zepsuty, ale czy to by miało taki wpływ (i znowu - zwłaszcza, że przed kasowaniem był w takim samym stanie)?
Dodam jeszcze, że dzisiaj zauważyłem że na 4-5 biegu od około 2800RPM auto zbiera się gorzej, niż kiedyś :C
P.S. Pod wieczór jak wrócę do domu to podłączę kompa i wrzuce screeny z pracy silnika (bez znaczenia czy na zimnym czy na ciepłym?)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 18 Odpowiedzi
- 20809 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 2 Odpowiedzi
- 4125 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 7 Odpowiedzi
- 1710 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 5 Odpowiedzi
- 2285 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 4 Odpowiedzi
- 3287 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yeti
-
- 3 Odpowiedzi
- 615 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1178 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 10 Odpowiedzi
- 2980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 26 Odpowiedzi
- 3377 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 8 Odpowiedzi
- 5957 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder