[318i n46b20 2004r.] EML i błąd przepustnicy
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 gru 13, 7:23
- BMW: n46b20
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
[318i n46b20 2004r.] EML i błąd przepustnicy
Witam wszystkich!
Kolejny raz ten sam problem i ogromna prośba o pomoc i małe wyjaśnienie.
Jakiś czas temu bujałem się z powracającym ciągle EML i błędami czujnika położenia przepustnicy/pedału gazu. Jak już miałem kupić nową przepustnicę, przytrafiła się przygoda z (prawdopodobnie) zamarzniętą odmą- po odpaleniu w mrozie i paru przejechanych metrach kłęby białego dymu, olej przez uszczelkę pod klawiaturą i filtr oleju. Mechanik powymieniał uszczelki, przy okazji wygrzebał pełno szlamu, który nazbierał się pod klawiatura, poskładał i...cud silnik odzyskał wigor, spalanie trochę spadło, błąd EML nie wyskoczył przez 3 miesiące...do teraz. Znowu to samo...na dniach będę zamawiał przepustnicę, ale najpierw zasięgnąć u Was rady. Przetrzepałem wujka Google i dalej nic nie wiem. Skoro w naszych n42/n46 jest valvetronic, a przepustnica jest cały czas otwarta i pracuje tylko w syt. awaryjniej (awaria valvetronica, ingerencja ESP), to czy błąd przepustnicy nie oznacza od razu awarii valvetronica? Nigdy błąd valve nie wyskoczył, a EMl nie włącza się przy ostrym ruszaniu ( przy boksowaniu kół przepustnica poddusza silnik - tak wyczytałem), tylko po odpaleniu, albo w czasie normalnej jazdy.
I drugie pytanie, czy można samodzielnie sprawdzić czujnik położenia przepustnicy, ewentualnie wymienić sam czujnik?
Może ktoś miał podobny problem i obyło się większych kosztów? Samochód mam wystawiony na sprzedaż, po 1,5 roku przyszedł czas na 6 cylindrów, i chciałbym ograniczyć koszty, a wbijać kogoś na minę to bardzo zły uczynek:-)
Dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam
Kolejny raz ten sam problem i ogromna prośba o pomoc i małe wyjaśnienie.
Jakiś czas temu bujałem się z powracającym ciągle EML i błędami czujnika położenia przepustnicy/pedału gazu. Jak już miałem kupić nową przepustnicę, przytrafiła się przygoda z (prawdopodobnie) zamarzniętą odmą- po odpaleniu w mrozie i paru przejechanych metrach kłęby białego dymu, olej przez uszczelkę pod klawiaturą i filtr oleju. Mechanik powymieniał uszczelki, przy okazji wygrzebał pełno szlamu, który nazbierał się pod klawiatura, poskładał i...cud silnik odzyskał wigor, spalanie trochę spadło, błąd EML nie wyskoczył przez 3 miesiące...do teraz. Znowu to samo...na dniach będę zamawiał przepustnicę, ale najpierw zasięgnąć u Was rady. Przetrzepałem wujka Google i dalej nic nie wiem. Skoro w naszych n42/n46 jest valvetronic, a przepustnica jest cały czas otwarta i pracuje tylko w syt. awaryjniej (awaria valvetronica, ingerencja ESP), to czy błąd przepustnicy nie oznacza od razu awarii valvetronica? Nigdy błąd valve nie wyskoczył, a EMl nie włącza się przy ostrym ruszaniu ( przy boksowaniu kół przepustnica poddusza silnik - tak wyczytałem), tylko po odpaleniu, albo w czasie normalnej jazdy.
I drugie pytanie, czy można samodzielnie sprawdzić czujnik położenia przepustnicy, ewentualnie wymienić sam czujnik?
Może ktoś miał podobny problem i obyło się większych kosztów? Samochód mam wystawiony na sprzedaż, po 1,5 roku przyszedł czas na 6 cylindrów, i chciałbym ograniczyć koszty, a wbijać kogoś na minę to bardzo zły uczynek:-)
Dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
- BMW: 318i N42B20A
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Zgorzelec
Może trochę późno ale przepustnicę i pedał gazu możesz sprawdzić w DIS'ie lub Rheingold'dzi. Nie pamiętam jak jest w pedale gazu ale w przepustnicy są 2 potencjometry, które pracują przeciwsobnie. DIS pokazuje jak pracują, podobnie pedał gazu (nie mam pewności czy też ma 2 potencjometry). Od biedy można miernikiem zerknąć na zmianę rezystancji wraz z wychyleniem przepustnicy i pedału. Co do wymiany samych czujników raczej marne szanse...
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Tak, normalnie podczas pracy silnika i prawidłowej pracy valwetronica ona musi byc otwarta na maxa, jeśli nie jest to albo valvetronic jest wyłączony i silnik działa na przepustnicy (powinny być błędy w ecu) lub sama przepustnica ma jakiś problem i nie wie ze to nie ona steruje powietrzem tylko valwetronic.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 1669 Odsłony
-
Ostatni post autor: danielo6666
-
- 3 Odpowiedzi
- 2072 Odsłony
-
Ostatni post autor: danielo6666
-
- 9 Odpowiedzi
- 3823 Odsłony
-
Ostatni post autor: MitoRIDER_20101
-
- 3 Odpowiedzi
- 4331 Odsłony
-
Ostatni post autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 1477 Odsłony
-
Ostatni post autor: louiepl