318i N42B20a Problem z odpalaniem na ciepłym silniku i skaczący wskaźnik temperatury

AnAnAss
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 lut 15, 15:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: AnAnAss »

Witam. Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem mojej e46 318i n42b20a na rozgrzanym silniku. Na zimnym pali od strzała a gdy się rozgrzeje i postoi tak z 10-15 min to ma problem z odpaleniem(Gdy zgaszę i odpalę po chwili np. po minucie czy dwóch to pali od razu, bez problemu). Czasami muszę pokręcić raz, za chwilę drugi raz i odpali a czasami muszę tak ze 4-5 razy i dopiero odpala. Nie wiem czym jest to spowodowane. Na kompie wywala tylko błąd : Zabezpieczenie przed manipulacją EWS i nie wiem w ogóle co to jest za błąd i czy przez to może samochód mieć problemy z odpaleniem na ciepłym. Dodam, że też mam problem z temperaturą. Gdy silnik jest zimny to podniesie sie do piewszej kreski i zaś stopniowo wzrasta do pionu i zaś trochę opadnie i zaś znowu będzie w pionie. Nie wiem czy jest to spowodowane, że zmieniam nawiew z zimnego na ciepły i odwrotnie, nie mam pojęcia. Proszę o jakieś rady.
pac1978
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 3 mar 15, 13:21
BMW: BMW e46 318i N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Łapy

#2

Post autor: pac1978 »

Witam.Kolego sprawdź czujnik temperatury silnika.
AnAnAss
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 lut 15, 15:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#3

Post autor: AnAnAss »

pac1978 pisze:Witam.Kolego sprawdź czujnik temperatury silnika.
To jest coś takiego?
Obrazek

Gdzie on się znajduje, wiesz moze?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Ten wskaźnik to szybko faluje czy podczas jazdy po mieście podnosi się a na trasie opada? Jak w trasie opada to termostat nie trzyma.

Czujnik, który odpowiada za temperaturę na zegarach wygląda inaczej, nr 9 ze schematu
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3173#13621433076
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
AnAnAss
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 lut 15, 15:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#5

Post autor: AnAnAss »

Opada powoli przy dłuższej trasie, jak ciepły postoi chwile to trzyma pion i zaś opada powoli.
Jeszcze takie pytanie czy ten termostat ma wpływ na zapalanie właśnie, czy tylko ta temperatura od niego zależy. Bo chodzi mi o to żeby odpalał bez problemu za pierwszym razem.
Wczoraj np. stał całą noc na dworze, dzisiaj o 7 rano jak chciałem odpalić to dopiero za drugim razem odpalił, przejechałem z 4km do pracy, stał 8 godzin i odpalił za pierwszym.
Jeszcze dzisiaj miałem takie coś, o 15:30 wróciłem z pracy, zostawiłem auto na parkingu. O 18 wsiadam do auta i pierwszy raz miałem taki przypadek, odpaliło za pierwszym poskakało chwile na obrotach(nierówno chodziło) i zgasło, za drugim razem odpaliło bez problemu.
Pampilio
Posty: 5
Rejestracja: 5 sie 21, 10:21
BMW: 318i Touring N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: PD36507

#6

Post autor: Pampilio »

Hej,
Też mam 318i na N42B12A. U mnie też chętniej pali na zimno a na ciepło jest bardzo trudno - też muszę próbować 5-7 razy, dodając gazu przed i w trakcie uruchamiania. Widziałem że w trakcie odpalania wskaźnik temperatury trochę szaleje - najpier ok, potem leci na max, potem spada do normy, potem znowu max itp. Nie zauważyłem zachowania wskaźnika temperatury na trasie i w mieście - muszę się przyjrzeć.

Też podejrzewam, że wadliwy czujnik temperatury powstrzymuje rozruch. Niestety z tego co widziałem to jest pod kolektorem dolotowym i trzeba całość zdjąć żeby się do niego dostać. Sam czujnik to chyba jakieś 40-50zł.

Maniek21112 - czy ten czujnik podaje też odczyt na komputer, który może blokować rozruch/iskrę przy zbyt dużej temperaturze?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Trzeba sprawdzić na komputerze czy są takie skoki ale obstawiam, że nie a jest problem z komunikacją z dme i stąd ta wskazówka na max.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#8

Post autor: Lashie »

U mnie było to samo, na trasie wskazówka potrafiła pojsc na max temp. A w ukrytym menu w zegarach, pokazywało -128 stopni, raz spadał do 0, raz na max, czasem stał w pionie, wymiana czujnika uzdrowiła auto i pokaleczyla dłonie przy okazji bo skurwialy dostęp do tego jest bez ściągania kolektora
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”