318i N42B20a Problem z odpalaniem na ciepłym silniku i skaczący wskaźnik temperatury
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 7 lut 15, 15:39
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
318i N42B20a Problem z odpalaniem na ciepłym silniku i skaczący wskaźnik temperatury
Witam. Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem mojej e46 318i n42b20a na rozgrzanym silniku. Na zimnym pali od strzała a gdy się rozgrzeje i postoi tak z 10-15 min to ma problem z odpaleniem(Gdy zgaszę i odpalę po chwili np. po minucie czy dwóch to pali od razu, bez problemu). Czasami muszę pokręcić raz, za chwilę drugi raz i odpali a czasami muszę tak ze 4-5 razy i dopiero odpala. Nie wiem czym jest to spowodowane. Na kompie wywala tylko błąd : Zabezpieczenie przed manipulacją EWS i nie wiem w ogóle co to jest za błąd i czy przez to może samochód mieć problemy z odpaleniem na ciepłym. Dodam, że też mam problem z temperaturą. Gdy silnik jest zimny to podniesie sie do piewszej kreski i zaś stopniowo wzrasta do pionu i zaś trochę opadnie i zaś znowu będzie w pionie. Nie wiem czy jest to spowodowane, że zmieniam nawiew z zimnego na ciepły i odwrotnie, nie mam pojęcia. Proszę o jakieś rady.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10162
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ten wskaźnik to szybko faluje czy podczas jazdy po mieście podnosi się a na trasie opada? Jak w trasie opada to termostat nie trzyma.
Czujnik, który odpowiada za temperaturę na zegarach wygląda inaczej, nr 9 ze schematu
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3173#13621433076
Czujnik, który odpowiada za temperaturę na zegarach wygląda inaczej, nr 9 ze schematu
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3173#13621433076
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 7 lut 15, 15:39
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
Opada powoli przy dłuższej trasie, jak ciepły postoi chwile to trzyma pion i zaś opada powoli.
Jeszcze takie pytanie czy ten termostat ma wpływ na zapalanie właśnie, czy tylko ta temperatura od niego zależy. Bo chodzi mi o to żeby odpalał bez problemu za pierwszym razem.
Wczoraj np. stał całą noc na dworze, dzisiaj o 7 rano jak chciałem odpalić to dopiero za drugim razem odpalił, przejechałem z 4km do pracy, stał 8 godzin i odpalił za pierwszym.
Jeszcze dzisiaj miałem takie coś, o 15:30 wróciłem z pracy, zostawiłem auto na parkingu. O 18 wsiadam do auta i pierwszy raz miałem taki przypadek, odpaliło za pierwszym poskakało chwile na obrotach(nierówno chodziło) i zgasło, za drugim razem odpaliło bez problemu.
Jeszcze takie pytanie czy ten termostat ma wpływ na zapalanie właśnie, czy tylko ta temperatura od niego zależy. Bo chodzi mi o to żeby odpalał bez problemu za pierwszym razem.
Wczoraj np. stał całą noc na dworze, dzisiaj o 7 rano jak chciałem odpalić to dopiero za drugim razem odpalił, przejechałem z 4km do pracy, stał 8 godzin i odpalił za pierwszym.
Jeszcze dzisiaj miałem takie coś, o 15:30 wróciłem z pracy, zostawiłem auto na parkingu. O 18 wsiadam do auta i pierwszy raz miałem taki przypadek, odpaliło za pierwszym poskakało chwile na obrotach(nierówno chodziło) i zgasło, za drugim razem odpaliło bez problemu.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 sie 21, 10:21
- BMW: 318i Touring N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
- VIN: PD36507
Hej,
Też mam 318i na N42B12A. U mnie też chętniej pali na zimno a na ciepło jest bardzo trudno - też muszę próbować 5-7 razy, dodając gazu przed i w trakcie uruchamiania. Widziałem że w trakcie odpalania wskaźnik temperatury trochę szaleje - najpier ok, potem leci na max, potem spada do normy, potem znowu max itp. Nie zauważyłem zachowania wskaźnika temperatury na trasie i w mieście - muszę się przyjrzeć.
Też podejrzewam, że wadliwy czujnik temperatury powstrzymuje rozruch. Niestety z tego co widziałem to jest pod kolektorem dolotowym i trzeba całość zdjąć żeby się do niego dostać. Sam czujnik to chyba jakieś 40-50zł.
Maniek21112 - czy ten czujnik podaje też odczyt na komputer, który może blokować rozruch/iskrę przy zbyt dużej temperaturze?
Też mam 318i na N42B12A. U mnie też chętniej pali na zimno a na ciepło jest bardzo trudno - też muszę próbować 5-7 razy, dodając gazu przed i w trakcie uruchamiania. Widziałem że w trakcie odpalania wskaźnik temperatury trochę szaleje - najpier ok, potem leci na max, potem spada do normy, potem znowu max itp. Nie zauważyłem zachowania wskaźnika temperatury na trasie i w mieście - muszę się przyjrzeć.
Też podejrzewam, że wadliwy czujnik temperatury powstrzymuje rozruch. Niestety z tego co widziałem to jest pod kolektorem dolotowym i trzeba całość zdjąć żeby się do niego dostać. Sam czujnik to chyba jakieś 40-50zł.
Maniek21112 - czy ten czujnik podaje też odczyt na komputer, który może blokować rozruch/iskrę przy zbyt dużej temperaturze?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10162
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Trzeba sprawdzić na komputerze czy są takie skoki ale obstawiam, że nie a jest problem z komunikacją z dme i stąd ta wskazówka na max.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie było to samo, na trasie wskazówka potrafiła pojsc na max temp. A w ukrytym menu w zegarach, pokazywało -128 stopni, raz spadał do 0, raz na max, czasem stał w pionie, wymiana czujnika uzdrowiła auto i pokaleczyla dłonie przy okazji bo skurwialy dostęp do tego jest bez ściągania kolektora
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 16 Odpowiedzi
- 4395 Odsłony
-
Ostatni post autor: bythomas1
-
- 3 Odpowiedzi
- 789 Odsłony
-
Ostatni post autor: Pampilio
-
- 4 Odpowiedzi
- 1828 Odsłony
-
Ostatni post autor: Spectron
-
- 29 Odpowiedzi
- 5025 Odsłony
-
Ostatni post autor: dudi273
-
- 3 Odpowiedzi
- 3425 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1327 Odsłony
-
Ostatni post autor: GUMMISS
-
- 4 Odpowiedzi
- 4543 Odsłony
-
Ostatni post autor: bob232
-
- 2 Odpowiedzi
- 1142 Odsłony
-
Ostatni post autor: xxxprzemo
-
- 2 Odpowiedzi
- 979 Odsłony
-
Ostatni post autor: bartosh990
-
- 1 Odpowiedzi
- 936 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112