[318i N42B20] Używane sprzęgło + dwumasa

Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: Seba97e46 »

Witam, posiadam dwa komplety sprzęgła i koła dwumasowego i teraz moje pytanie, jedno jest przegrzane ponieważ posiada widoczne przebarwienia na tarczy sprzęgła i wewnatrz tych otworów w kole dwumasowym, powierzchnia nie jest jakaś wysypana plamami i widać, że po małym przebiegu bo jeszcze słoneczko od łozyska oporowego nie zdążyło się do końca wytrzeć. Druga zaś dwumasa ma nieco większy przebieg, posiada dużo więcej takich plamek, ale nie posiada przebarwień tylko, że tarcza sprzęgła jest już taka średnia w porównaniu do tego pierwszego kompletu. Co waszym zdaniem będzie lepsze? Te lekko przegrzane ale nowsze czy po większym przebiegu? Oba koła dwumasowe są w podobnym stanie, nie posiadają luzów, sprężyny odbijają w te same miejsca. Na tej z większym przebiegiem są bardziej wyczuwalne te rowki na powierzchni dwumasy, ale to może kwestia ich głębokości od nowości, być może każda miała inaczej. Z góry dzięki za radę ;)
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#2

Post autor: Tomos »

A nie lepiej sprzęgło kupić nowe lub któreś oddać do regeneracji, a dwumase założyć tą w lepszym stanie? O ile po samym wyglądzie jesteś w stanie określić jak wygląda środek dwumasy. Pewne oszczędności się mszczą, bo zaraz dojedziesz sprzęgło i znowu będziesz musiał ściągać skrzynie i naprawiać. Dwumas w benzynie raczej się nie sypie bo nie ma takiego momentu jak diesel, ani wibracji.
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#3

Post autor: Seba97e46 »

Tomos pisze:A nie lepiej sprzęgło kupić nowe lub któreś oddać do regeneracji, a dwumase założyć tą w lepszym stanie? O ile po samym wyglądzie jesteś w stanie określić jak wygląda środek dwumasy. Pewne oszczędności się mszczą, bo zaraz dojedziesz sprzęgło i znowu będziesz musiał ściągać skrzynie i naprawiać. Dwumas w benzynie raczej się nie sypie bo nie ma takiego momentu jak diesel, ani wibracji.
No własnie teraz mnie nie stać na nowe sprzęgło bo to koszt około 500zł Luk'a, samo to, że będę jeszcze musiał wydać na naprawę klimy. Aktualna dwumasa i sprzęgło jest już na wykończeniu i ledwo zipie, przebieg 235 tys. Oddałbym samą tarczę na nabicie ale nie mam gdzie i też zależy mi na czasie bo nie chcę dalej męczyć skrzyni biegów i całego napędu.
A co do tych dwumas, myślę nad tym nowszym bo jest odrobinkę w lepszym stanie od tego drugiego, ale martwi mnie to, że jest takie przebarwione i czy to nie będzie wpływać np. na ślizganie się sprzęgła
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Przebarwione tzn. spalone. Ja bym tego nie montowal.
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#5

Post autor: Seba97e46 »

MARC pisze:Przebarwione tzn. spalone. Ja bym tego nie montowal.
Nawet jeśli tarcza ma wyraźnie nacięcia i grubość 8mm oraz dwumas jest sprawny?
Zresztą tarczę będę dawał raczej do nabicia, jutro będę się dowiadywał.
Przebarwienia mają kolor taki niebieskawo-różowy

Edit.
Tarcza jak i docisk były dzisiaj na regeneracji, wszystko złożone i śmiga. Stara dwumasa miała już dosyć dobre luzy, tarcza sprzęgła mała jeszcze widoczne nacięcia ale była wyślizgana :) dzięki za pomoc
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”