318i N42B20 pytanie nt. termostatu i nagrzewania silnika
-
- Bywalec forum
- Posty: 114
- Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
- BMW: 318i N42B20 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Witam,
wczoraj mechanik wymienił mi termostat no ori BMW. Układ został odpowietrzony, z nawiewów leciało ciepłe powietrze. Po wyjechaniu z warsztatu przejechałem kilka km na wyższych obrotach silnika z maksymalną siłą nawiewu i max temperaturą. Przez wczorajsze popołudnie (około -10st.C) auto szybko łapało temperaturę i szybko się nagrzewało po krótkich przestojach. Dzisiaj z rana (6:40) było -19st.C na zewnątrz, uruchomiłem test 7.0 na zegarach pokazujący temperaturę silnika i ruszyłem do pracy. Auto grzało się dość szybko ale temperatura silnika wzrosła tylko do 68st.C (po ok.7-8km) a kiedy zatrzymywałem się na światłach spadała do 66st.C. Do pionu na wskaźniku brakowało kilka milimetrów a przejechałem jakieś 12km. Zastanawiam się czy to normalne przy tej temperaturze zewnętrznej. Orientuje się może ktoś przy jakiej temperaturze silnika otwiera się termostat w tych silnikach? Myślałem, że wymiana termostatu poprawi nagrzewanie auta a tutaj prawie nie ma różnicy jak na razie (oprócz wydanej kasy :/ ). Chyba że wpływ na to ma temperatura zewnętrzna albo układ nie odpowietrzył się jeszcze do końca. Co o tym myślicie?
wczoraj mechanik wymienił mi termostat no ori BMW. Układ został odpowietrzony, z nawiewów leciało ciepłe powietrze. Po wyjechaniu z warsztatu przejechałem kilka km na wyższych obrotach silnika z maksymalną siłą nawiewu i max temperaturą. Przez wczorajsze popołudnie (około -10st.C) auto szybko łapało temperaturę i szybko się nagrzewało po krótkich przestojach. Dzisiaj z rana (6:40) było -19st.C na zewnątrz, uruchomiłem test 7.0 na zegarach pokazujący temperaturę silnika i ruszyłem do pracy. Auto grzało się dość szybko ale temperatura silnika wzrosła tylko do 68st.C (po ok.7-8km) a kiedy zatrzymywałem się na światłach spadała do 66st.C. Do pionu na wskaźniku brakowało kilka milimetrów a przejechałem jakieś 12km. Zastanawiam się czy to normalne przy tej temperaturze zewnętrznej. Orientuje się może ktoś przy jakiej temperaturze silnika otwiera się termostat w tych silnikach? Myślałem, że wymiana termostatu poprawi nagrzewanie auta a tutaj prawie nie ma różnicy jak na razie (oprócz wydanej kasy :/ ). Chyba że wpływ na to ma temperatura zewnętrzna albo układ nie odpowietrzył się jeszcze do końca. Co o tym myślicie?
A czy czasem wentylator nie chodzi u ciebie caly czas?,skoro silnik nie moze osiagnac tem.roboczej,termostat wymieniony a wiec?
-
- Bywalec forum
- Posty: 114
- Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
- BMW: 318i N42B20 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Mówisz o wentylatorze na chłodnicy? Muszę to sprawdzić.OSA BMW pisze:A czy czasem wentylator nie chodzi u ciebie caly czas?,skoro silnik nie moze osiagnac tem.roboczej,termostat wymieniony a wiec?
Silnik osiąga temperaturę roboczą ale po przejechaniu dłuższego dystansu albo kiedy jest wyższa temperatura na zewnątrz. Kiedy już wskazówka jest w pionie czuć wyraźnie gorące powietrze z nawiewów.
Wczoraj w dzień było już trochę cieplej (-7st.) i po przejechaniu ok.8km po mieście wskazówka od temperatury silnika nie doszła do pionu. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może powodować dość długie nagrzewanie silnika?
PS. czy ktoś wie do czego są te 2 piny w termostacie? Jakiś czujnik?
EDIT:
Do tej pory jeździłem z klimatronikiem na auto i temp.18st. Dzisiaj (poniedziałek) włączyłem nawiew tylko na przednią szybę, temperaturę ustawiłem na 16st. a siłę nawiewu na trochę mniej niż połowę skali i silnik nagrzał się dużo szybciej po jakichś 6km (temp.na zewnątrz -9st.). Po osiągnięciu pionu na wskaźniku ustawiłem klimatronik na auto i 21st.(siła nawiewu zwiększyła się prawie do maksimum). Wtedy temperatura silnika spadła kilka milimetrów i po kilku chwilach wróciła znowu do pionu. Po pracy jak będzie więcej czasu ustawię test 7.0 i dalej będę obserwował ale nie wiem czy to normalne.
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 mar 11, 0:11
- BMW: 2.0 n 42 CI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: FG
Twoj problem polega na przekazniku załaczajacym wiatrak elektryczny ,sa tam 2 biegi nagrzej maksymalnie silnik ,za załaczenie wiatraka odpowiada czujnik w dolnym wezu(co jest wynikiem otwarcia sie termostatu -duzy obieg) ,obserwuj mniejwiecej z jaka szybkoscia sie obraca ,przy właczeniu klimy wyraznie odczujesz zwiekszenie przedkosci łopat(2 bieg),po wyłaczeniu klimy wiatrak zwolni a po kilku minutach pracy na 1 biegu powinien sie odłaczy co jest wynikiem prawidłowej i wydajnej pracy wiatraka(zmienjszenie temp wody)
....w obudowie termostatu masz termostat ktorego korpusem jest czujnik temperatury wody ,stad te 2 piny -odpowiada za temp płynu do kompa
....w obudowie termostatu masz termostat ktorego korpusem jest czujnik temperatury wody ,stad te 2 piny -odpowiada za temp płynu do kompa
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 823 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid2157
-
- 19 Odpowiedzi
- 6634 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 3904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 1 Odpowiedzi
- 1007 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 24 Odpowiedzi
- 4358 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 3783 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 0 Odpowiedzi
- 728 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid2157
-
- 4 Odpowiedzi
- 1104 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1528 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lucek_1
-
- 27 Odpowiedzi
- 6282 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: CYPRIAN