[318i N42B20] problem z olejem

radomysl17
Posty: 5
Rejestracja: 27 kwie 16, 8:25
BMW: BMW E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Radomyśl nad Sanem

#1

Post autor: radomysl17 »

Witam.
Od jakiegoś czasu silnik pobiera mi olej około 0,5 litra na 1000 km. Oddałem auto do mechanika, sprawdził kompresje - ok i brak wycieków. Doradzał, żeby na razie tego nie robić. Silnik pracuje równo i samochód nie dymi, nawet gdy odpala się go po nocy. Proszę o poradę. Czy ktoś miał taką sytuację i zrobił remont silnika i było warto, czy po prostu dolewać olej i nie rozbierać silnika. Dodam, że mam instalację LPG i przez ostatni rok zrobiłem nim 40 tys. km.

Przy okazji jak ktoś by mi polecił sprawdzonego mechanika do bmw w województwie podkarpackim lub lubelskim.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

Jakbyś poczytał trochę na forach to byś wyczytał że te silniki maj problem z uszczelniaczami zaworowymi. Często się zużywają i silnik pobiera olej. W wielu przypadkach wymiana przynosiła pozytywny efekt. Wymienić można to na dwa sposoby, ściągając głowice bądź bez ściągania głowicy, ważne aby robił to ktoś kto ma wiedzę w takich naprawach. Potrzebna będzie też do tego blokada rozrządu, nie każdy mechanik taka posiada.

Możesz jeszcze sprawdzi odme czy jest drożna.
Obrazek
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#3

Post autor: waldek1978 »

Wymień uszczelniacze trzonków zaworów. Koszt samych ori uszczelniaczy to ok. 200 zł. Uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy, jak tak miałem robione. U mnie ubytek oleju wynosił ok. 0,5 l na 400 km! Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął, oleju nic nie ubywa. :)
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

radomysl17 pisze: Czy ktoś miał taką sytuację
Mistrz :D pewnie nawet nie chcialo sie poszukac

Co do uszczelniaczy ja bym ori nie kupowal. Koszt elring czy reinz pewnie ze 40 pln, a jest pewnosc ze nie maja tej samej wady fabrycznej co ori bmw.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Ja mialem ten sam problem w swoim n42b20 tez mi pil olej wymienilem uszczelniacze i do dzis oleju nie ubywa :) A co do mechanikow od bmw w lubelskiem to na 8 mechanikow tylko 2 wiedzialo oco chodzi z wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy i zarzadali naprawde sporo $$ za taka usluge w lublinie raczej nie znajdziesz rzetelnego mechanika z normalnymi cenami jak bys kogos jednak znalazl daj namiar ;) a i dodam ze 7 z 8 tych magikow chcialo mnie nacisgnac na kapitalny temont za 4k+ wiec w lublinie trzeba uwazac na tych matolow a nie mechanikow.
radomysl17
Posty: 5
Rejestracja: 27 kwie 16, 8:25
BMW: BMW E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Radomyśl nad Sanem

#6

Post autor: radomysl17 »

Jak na razie szukałem w podkarpackim, to 4 mechaników powiedziało, że się nie podejmie wymiany samych uszczelniaczy. 2 powiedziało, że remontowali ten silnik, uszczelka pod głowicą + uszczelniacze + pierścienie - efekt był taki, że z 0,5l/1000 km zrobiło się 0,4l/1000km.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

No mi olej znikał 1/1000km mniej więcej zrobiłem uszczelniacze zrobiłem już z 6000km i olej na bagnecie jest cały czas na tym samym poziomie ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”