318i N42B20 problem z ciśnieniem oleju/dziwny dźwięk silnika

pawlik
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 3 gru 11, 15:50
BMW: bmw e46 compact 318Ti 143hp
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#11

Post autor: pawlik »

"Osłuchałem" dziś dokładnie mój samochód i wydaje mi się że ten dziwny gwizd wydobywa się bardziej od strony alternatora niż silnika. Chyba zacznę sprawdzanie od alternatora :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#12

Post autor: MARC »

Jeżeli alternator to może to być łożysko...
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#13

Post autor: Krzycho »

Niecałe 3 tygodnie temu odebrałem auto od mechanika. Pompa oleju została wymieniona na nową kompletną. W między czasie kupiłem używaną pompę ale okazało się, że jest gorszym stanie niż moja, a niestety poza tym nie trafiłem na nic nowszego np. od E90.
Co do samej pompy - od czasy wymiany nie zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju ani razu. Mechanik nawet zdławiał auto w czasie jazdy do bardzo niskich obrotów ale ciśnienie oleju nie spadało do minimalnego poziomu. Zniknął też ten dziwny dźwięk, który słychać było od spodu auta.
Poza tym od czasu do czasu np. po nocy słychać krótkie terkotanie po uruchomieniu silnika także to nie zniknęło.
Mam też wrażenie, że czasem auta dziwnie drży na wolnych obrotach a po zgaszeniu silnika silnik nie zatrzymuje się łagodnie. Po kolejny uruchomienu silnika nie ma drgania a auta gaśnie już łagodnie. Chyba trzeba będzie sprawdzić błędy.
Obrazek
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#14

Post autor: danielo6666 »

kolego podejżewam że koło dwumasowe masz do wymiany gdyż też mam taki objaw delikatnego drgania na wolnych obrotach a na 100% wiem że mam juz do wymiany sprzegło i koło dwumasowe
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#15

Post autor: Krzycho »

danielo6666 pisze:kolego podejżewam że koło dwumasowe masz do wymiany gdyż też mam taki objaw delikatnego drgania na wolnych obrotach a na 100% wiem że mam juz do wymiany sprzegło i koło dwumasowe
Gdyby to była dwumasa albo sprzęgło to prawdopodobnie drgania występowałyby cały czas (na wolnych obrotach) a tak po skasowaniu błędu na wałku rozrządu zaworów wylotowych objawy ustępowały. Zamieniane kolejnością były też czujniki wałków rozrządu a błąd pojawiał się zawsze po stronie wydechowej. Czyli przyszedł czas na wymianę zespołu regulacyjnego wałka rozrządu zaworów wydechowych...

Poza tym w innym temacie "Re: [ N42B20 ] Sprzęgło słabo bierze
autor: danielo6666 » sobota, 3 listopada 2012, 17:54"

pisałeś, że wymieniałeś sprzęgło i dwumasę na Luka... i znowu chcesz wymieniać?
Obrazek
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#16

Post autor: danielo6666 »

jeszcze nie wymieniałem powyżej wyrażnie napisałem że mam do wymiany sprzegło i koło dwumasowe
fakt nie doczytałem że drgania tobie ustępują po wyłączeniu i ponownym właczeniu silnika
też kiedyś miałe troszke podobny problem tylko że mi sie silnik przełączał w tryb awaryjny
po wymianie zespołu regulacyjnego wałka ssącego wszystko wróciło do normy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”