318i N42B20 problem z ciśnieniem oleju/dziwny dźwięk silnika
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 3 gru 11, 15:50
- BMW: bmw e46 compact 318Ti 143hp
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
"Osłuchałem" dziś dokładnie mój samochód i wydaje mi się że ten dziwny gwizd wydobywa się bardziej od strony alternatora niż silnika. Chyba zacznę sprawdzanie od alternatora
-
- Bywalec forum
- Posty: 114
- Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
- BMW: 318i N42B20 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Niecałe 3 tygodnie temu odebrałem auto od mechanika. Pompa oleju została wymieniona na nową kompletną. W między czasie kupiłem używaną pompę ale okazało się, że jest gorszym stanie niż moja, a niestety poza tym nie trafiłem na nic nowszego np. od E90.
Co do samej pompy - od czasy wymiany nie zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju ani razu. Mechanik nawet zdławiał auto w czasie jazdy do bardzo niskich obrotów ale ciśnienie oleju nie spadało do minimalnego poziomu. Zniknął też ten dziwny dźwięk, który słychać było od spodu auta.
Poza tym od czasu do czasu np. po nocy słychać krótkie terkotanie po uruchomieniu silnika także to nie zniknęło.
Mam też wrażenie, że czasem auta dziwnie drży na wolnych obrotach a po zgaszeniu silnika silnik nie zatrzymuje się łagodnie. Po kolejny uruchomienu silnika nie ma drgania a auta gaśnie już łagodnie. Chyba trzeba będzie sprawdzić błędy.
Co do samej pompy - od czasy wymiany nie zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju ani razu. Mechanik nawet zdławiał auto w czasie jazdy do bardzo niskich obrotów ale ciśnienie oleju nie spadało do minimalnego poziomu. Zniknął też ten dziwny dźwięk, który słychać było od spodu auta.
Poza tym od czasu do czasu np. po nocy słychać krótkie terkotanie po uruchomieniu silnika także to nie zniknęło.
Mam też wrażenie, że czasem auta dziwnie drży na wolnych obrotach a po zgaszeniu silnika silnik nie zatrzymuje się łagodnie. Po kolejny uruchomienu silnika nie ma drgania a auta gaśnie już łagodnie. Chyba trzeba będzie sprawdzić błędy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
kolego podejżewam że koło dwumasowe masz do wymiany gdyż też mam taki objaw delikatnego drgania na wolnych obrotach a na 100% wiem że mam juz do wymiany sprzegło i koło dwumasowe
-
- Bywalec forum
- Posty: 114
- Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
- BMW: 318i N42B20 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Gdyby to była dwumasa albo sprzęgło to prawdopodobnie drgania występowałyby cały czas (na wolnych obrotach) a tak po skasowaniu błędu na wałku rozrządu zaworów wylotowych objawy ustępowały. Zamieniane kolejnością były też czujniki wałków rozrządu a błąd pojawiał się zawsze po stronie wydechowej. Czyli przyszedł czas na wymianę zespołu regulacyjnego wałka rozrządu zaworów wydechowych...danielo6666 pisze:kolego podejżewam że koło dwumasowe masz do wymiany gdyż też mam taki objaw delikatnego drgania na wolnych obrotach a na 100% wiem że mam juz do wymiany sprzegło i koło dwumasowe
Poza tym w innym temacie "Re: [ N42B20 ] Sprzęgło słabo bierze
autor: danielo6666 » sobota, 3 listopada 2012, 17:54"
pisałeś, że wymieniałeś sprzęgło i dwumasę na Luka... i znowu chcesz wymieniać?
-
- Bywalec forum
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
- BMW: e46 318i 143KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: mielec
jeszcze nie wymieniałem powyżej wyrażnie napisałem że mam do wymiany sprzegło i koło dwumasowe
fakt nie doczytałem że drgania tobie ustępują po wyłączeniu i ponownym właczeniu silnika
też kiedyś miałe troszke podobny problem tylko że mi sie silnik przełączał w tryb awaryjny
po wymianie zespołu regulacyjnego wałka ssącego wszystko wróciło do normy
fakt nie doczytałem że drgania tobie ustępują po wyłączeniu i ponownym właczeniu silnika
też kiedyś miałe troszke podobny problem tylko że mi sie silnik przełączał w tryb awaryjny
po wymianie zespołu regulacyjnego wałka ssącego wszystko wróciło do normy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 3036 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94
-
- 1 Odpowiedzi
- 1199 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 1 Odpowiedzi
- 590 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 5099 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 17 Odpowiedzi
- 12810 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: OWN
-
- 1 Odpowiedzi
- 1424 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 2 Odpowiedzi
- 889 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Nemeczek1987
-
- 2 Odpowiedzi
- 2014 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 21 Odpowiedzi
- 9357 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 2 Odpowiedzi
- 1049 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder