318i N42B20 problem z ciśnieniem oleju/dziwny dźwięk silnika

Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: Krzycho »

Witam,
kilka dni temu zaczęła zapalać się czerwona kontrolka oleju w moim aucie. Dzieje się to po nagrzaniu silnika po przejechaniu kilku kilometrów (wskazówka od temperatury jest wtedy w pionie) ale tylko na wolnych obrotach. Na zimnym silniku problem nie występuje. Poniżej link do nagranego przeze mnie filmiku obrazującego ten problem:
http://youtu.be/hcOXwADL5-E
Poziom oleju aktualnie jest prawidłowy. Niedawno zapaliła mi się żółta kontrolka od oleju po zgaszeniu auta ale uzupełniłem stan bo było minimum na bagnecie.
Dodam, że 3 tygodnie temu mechanik wymieniał mi łańcuch rozrządu, napinacz, ślizgi, pasek klinowy z napinaczem i rolką.
W ogóle to postawiłem auto do sprawdzenia z powodu nasilającego się "terkotania" po uruchomieniu zimnego silnika a okazało się, że łańcuch jest rozciągnięty a napinacz był jeszcze ten wadliwy. Po tych zabiegach jest lepiej. Głównym podejrzanym niepokojącego dźwięku był zawór w module olejowym ale po nocnym postoju olej nie wyciekł z podstawy filtra więc według mechanika teoretycznie powinien być dobry.

Wcześniej w grudniu wymieniona była odma z kompletem przewodów, świece, olej (5w30 valvoline), filtry: oleju, powietrza i paliwa.
Poza tym jakieś półtora roku temu miałem podobny problem z zapalającą się kontrolką oleju. Wtedy okazało się, że zapchane były kanały przy module olejowym. Po wyczyszczeniu i wymianie filtra oleju (który też był zasyfiony) problem nie pojawiał się do chwili obecnej. Z tym, że teraz to jest w większym zakresie.

Kolejna rzecz, która mnie niepokoi to dziwny dźwięk słyszalny od spodu auta (częściowo też w kabinie ale pod maską już nie). Pojawił się po ostatniej wizycie u mechanika i nasila się od 2000obr. ale słychać to także podczas schodzenia z obrotów. Tutaj nie ma już znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Poniżej kolejne nagranie:
http://www.youtube.com/watch?v=2kijGpJwZ3M
Jestem umówiony do mechanika na sprawdzenie ciśnienia oleju ale dopiero na 3.09. Może macie jakieś sugestie?
Obrazek
Obrazek
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Ja bym juz tak go nie gazowal ,ale zaraz walil do mechanika.Silnik traci cisnienie oleju a to juz alarm,terkotanie trudno wyczaic z filmiku,ale nasila sie sie wraz z obrotami tak jak by spod michy a to zly znak :(
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#3

Post autor: danielo6666 »

krzycho ja walczyłem z problemem terkotania ,klekotania silnika rok czasu też dużo niepotrzebnie wymieniłem
pojechałem do adama z raszyna AUTO CLASSIC i mi mi naprawili
powodem były zużyty zespoły regulacyjne wałków ssacych i wydechowych koszt 2000 zł komplet i teraz autko cichutko pracuje cały czas ( zimny i rozgrzany ) żadnego klekotania nie ma
a co do kontrolki oleju to prawdopodobnie masz juz padnieta pompe oleju ( ja też tak miałem i wymieniłem na uzywana)
ten silnik jest bardzo wrazliwy na jakosc oleju i jeżeli na podatek nie masz prawidłowego cisnienia podawanego na cały rozrzad to kurcze czekaja cie powazne koszty o których ci wyzej napisałem
a weż sobie jeszcze sprawdz te elektrozawory czy czasem nie sa zapchane bo one też mogą dawac złe cisnienie oleju zrób to w pierwszej kolejnosci jeżeli maja sitka to moga być zapchane
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#4

Post autor: Krzycho »

U mnie klekotania spod maski też nie ma tylko ten nieszczęsny dźwięk jakby z okolic pompy olejowej. Poza tym zespoły regulacyjne były sprawdzane podczas wymiany łańcucha i napinacza łańcucha. Elektrozawory miałem uszczelniane także też były wyjmowane i sprawdzane. Najgorsze jest to, że podobno ciężko dostać używaną pompę oleju.
Obrazek
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#5

Post autor: danielo6666 »

jak nie znajdziesz używki to kup nową :)
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#6

Post autor: Krzycho »

danielo6666 pisze:jak nie znajdziesz używki to kup nową :)
Dzięki za cenną radę :unknown:
Obrazek
Obrazek
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#7

Post autor: Fala »

Co do tego ciśnienia oleju i falujących obrotów to powiem ci Krzycho,że miałem to samo na wolnych obrotach dosłownie migała mi kontrolka oleju(czerwona)i falowały obroty :shock: i spadały do 500 obr/min.Od razu na myśl mi przyszła pompa oleju(wiadomo ciśnienie).Sprawdziłem Inpą i wywaliło błąd sondy lambda już nie pamiętam coś,że została zatrzymana czy jakoś tak.Wymieniałbym u mechaników wszystko po kolei,ale otworzyłem maskę i zauważyłem,że coś syczy w okolicach odmy,przy naciskaniu odmy silnik zaczynał dobrze pracować i przestawało syczeć,od razu pojechałem do Aso kupiłem sam zawór bez przewodów i od razu problem zniknął.Ale u Ciebie wiem,że niedawno wymieniałeś,więc to podejrzewam coś innego...Jednakże warto sprawdzić może źle zamontowana?U mnie wydmuchało uszczelkę zaworu i miałem takie objawy.Na starej odmie była data 2007 rok,ale kupiłem nową w Aso to miała datę 2010,więc nie bardzo można tym się sugerować...Nie wiadomo ile na magazynie leżała :o
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
Krzycho
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 7 cze 10, 19:19
BMW: 318i N42B20 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#8

Post autor: Krzycho »

Aktualnie od tygodnia jestem na etapie poszukiwania pompy oleju, tylko najlepiej tej nowszej wersji która była montowana takżę w E90. Po wyjęciu mojej pompy mechanik stwierdził, że wygląda jakby coś przeżuła i wypluła...
Obrazek
Obrazek
pawlik
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 3 gru 11, 15:50
BMW: bmw e46 compact 318Ti 143hp
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#9

Post autor: pawlik »

Witam. Podepnę się pod temat kolegi. Mój problem jest podobny tyle że nie świeci się kontrolka oleju. W moim samochodzie słychać hałas podobny do dźwięku turbiny, który nasila się przy wyższych obrotach. Dźwięk dochodzi jakby z silnika, od strony przodu auta. Trudno jest ten hałas opisać ale może ktoś się orientuje co to może być.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

pawlik pisze:Witam. Podepnę się pod temat kolegi. Mój problem jest podobny tyle że nie świeci się kontrolka oleju. W moim samochodzie słychać hałas podobny do dźwięku turbiny, który nasila się przy wyższych obrotach. Dźwięk dochodzi jakby z silnika, od strony przodu auta. Trudno jest ten hałas opisać ale może ktoś się orientuje co to może być.
Rolki,napinacze,paski :)

Sprawdź!
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”