[318i N42B20] Głośna praca silnika i drgania po wymianie rozrządu

grucha jr
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: grucha jr »

Mechanicy - jedno naprawią, drugie popsują... :(
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#12

Post autor: Lashie »

Niestety w 20 letnim aucie czego się nie dotkniesz pęka, kruszy się i dezintegruje, szkoda ze taka mentalność Polska, obstawiasz do mechanika, zawsze coś się zjebie w takim aucie, dostajesz Spowrotem a na fakturze dodatkowe węże itp. Klient wkurwiony bo chciał wymienic tylko gumę w zawieszeniu a musi wymieniać kilka innych części nie związanych z tematem, to i po kilku klientach mechanik „uczy” się walić w ch*** ja nic nie wiem, nie widziałem, nie dotykałem, klient wkurw, mechanik wkurw i kółeczko się zatacza.
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#13

Post autor: Fala »

Bardzo możliwe, bo u mnie właśnie była wymienianą uszczelka pod misą olejową. W E46 nie trzeba zwalać deski rozdzielczej, żeby dostać się do nagrzewnicy, wiem bo już to przerabiałem w poprzedniej, chyba że mówisz o jakimś innym plastiku,ale warto sprawdzić to pół godziny roboty jak dla mnie, dla kogoś kto robi pierwszy raz godzina.Ostatnio tak myślałem, żeby sprawdzić rurki, które idą od silnika do nagrzewnicy, może tutaj leży przyczyną bo na pewno dźwięki te są od drgań silnika(zmieniają się wraz z obrotami).
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
grucha jr
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: grucha jr »

Piszecie o nagrzewnicy czy parowniku od klimy? Jak się tam dostać bez ściągania deski, od strony silnika? U mnie w drgania wpadają metalowe rurki od klimy, ich usztywnienie trochę pomaga, ale chyba coś tam jeszcze halasuje. Muszę sprawdzić ta nagrzewnice.
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#15

Post autor: Fala »

Demontujesz radio, panel klimatronik i jak dobrze pamiętam tunel środkowy, nagrzewnica znajduje się za plastikową osłona, która jest na kilku metalowych haczykach.Na tym forum jest opis z tego co pamiętam, sam tam nawet pisałem.
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
grucha jr
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#16

Post autor: grucha jr »

Ok, czyli jednak od kabiny. Od strony silnika demontowałem kiedyś dmuchawę, żeby wyczyścić parownik, ale właśnie do nagrzewnicy nie ma dostępu.
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#17

Post autor: Fala »

Tak od kabiny,, dostęp bardzo łatwy i przystępny.

Edit. Chyba znalazłem przyczynę, zdemontowałem radio i panel klimatronik,dodając gazu zacząłem naciskać i ciągnąć do siebie plastikową osłonę nagrzewnicy. Dźwięk znika podczas odciągania osłony , także to raczej to. Dziwne bo faktycznie nic tam nie było ruszane, chyba, że to nagrzewnica w środku obija się od osłonę, bo jedynie ona może przenosić drgania silnika pod deskę, cała resztę już sprawdziłem. Podejrzewam,że to nagrzewnica stuka o tą obudowę, albo silnik generuje takie drgania. Jutro się za to zabiorę.
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
grucha jr
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#18

Post autor: grucha jr »

O fajnie, że udało Ci się to sprawdzić. Czyli u mnie może być to samo. Trzeba będzie tam zerknąć.
TomAshevsky
Posty: 1
Rejestracja: 17 wrz 21, 3:34
BMW: 318ti
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: KN02262

#19

Post autor: TomAshevsky »

Witam! I jak Panowie udało się ustalić przyczynę tych wibracji? Mam 1:1 ten sam problem, wałki balansujące ustawione, do tego jeszcze odczuwam zmniejszenie mocy na wyższych obrotach. Auto idzie do jakichś 4800 i dalej idzie jak za karę, przed wymianą rozrządu i uszczelniaczy było cichutko, bez wibracji i bez problemu można było osiągać 220km/h a teraz głośno, wibruje i od 180 nie ma sensu dalej męczyć. Ewidentnie coś jest nie tak. Czekam na odp mimo, iż minął prawie rok.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź błędy, albo jest źle ustawiony albo valvetronic nie jest skalibrowany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”