[318i N42B20] Głośna praca silnika i drgania po wymianie rozrządu

grucha jr
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: grucha jr »

Cześć!
Mam problem z N42B20. W silniku był wymieniany kompletny rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz), uszczelniacze trzonków zaworowych (bez ściągania głowicy) i uszczelka miski olejowej.
Po tej robocie silnik zaczął głośniej pracować na wyższych obrotach. Dodatkowo przy ok. 2000 obr. coś wpada w drgania/rezonans, słychać to zarówno w kabinie jak i pod maską. Czasem też na wolnych obrotach zaczyna nim jakby telepać.
Wiem, że to trochę wróżenie z fusów, ale może ma ktoś jakieś pomysły o co może chodzić?
Czy możliwe, że nie zostały prawidłowo ustawione wałki balansujące? Czy mogą one powodować takie objawy?
A może poduszki pod silnikiem?
Mechanik twierdzi, że wszystko zrobił prawidłowo, ale przed wymianą chodził ciszej i nie występowały wspomniane drgania/rezonans.

Pozdro.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Walki balansujące nie wiem czy coś dają ale u mnie były przestawione o 45 stopni i po prawidłowym ustawieniu nie było różnicy.

Podłącz inpe wrzuć jakieś screeny
grucha jr
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: grucha jr »

Inpe podłączałem i nie ma żadnych błędów. Coś jeszcze można w Inpie zweryfikować?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#4

Post autor: adi3d »

Ustawienie vanosow 4 zakładka. A w pierwszej temperatury i przepływomierz
Relax
Posty: 5
Rejestracja: 26 wrz 20, 20:47
BMW: E46 TOURING
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post autor: Relax »

Stawiam na źle ustawiony rozrząd /vanos .
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#6

Post autor: Fala »

Mam to samo po naprawie z tym, że pod maską nic nie słychać a w kabinie taki rezonans, brzęczenie i buczenie jakby z deski rozdzielczej przy pewnych obrotach. Daj znać jak się z tym uporasz bo to jakaś masakra....Poduszkę pod silnikiem miałem wymienianą... Pozdejmowalem wszystkie osłony łącznie z tą pod silnikiem i dalej lipa.... Ten co robił mówi, że to z deski rozdzielczej a tam nic nie robili, to dziwne bo przed naprawą tego nie było
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
grucha jr
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: grucha jr »

Fala pisze: 27 wrz 20, 19:35 Mam to samo po naprawie z tym, że pod maską nic nie słychać a w kabinie taki rezonans, brzęczenie i buczenie jakby z deski rozdzielczej przy pewnych obrotach. Daj znać jak się z tym uporasz bo to jakaś masakra....Poduszkę pod silnikiem miałem wymienianą... Pozdejmowalem wszystkie osłony łącznie z tą pod silnikiem i dalej lipa.... Ten co robił mówi, że to z deski rozdzielczej a tam nic nie robili, to dziwne bo przed naprawą tego nie było
No to jest nas dwóch :( U mnie też słychać w kabinie jakby spod deski rozdzielczej. Ten rezonans jest najbardziej słyszalny w zakresie 2000-2500 obr. Trochę pomaga przytrzymanie metalowych rurek od klimy, które wchodzą do kabiny po lewej stronie silnika (patrząc na silnik od przodu). Nie wiem czy coś tam nie zostało przykręcone? Będę jeszcze sprawdzał, ale dziwne bo wcześniej nic takiego się nie działo, a tu nagle po naprawie jest gorzej niż było :(
Ale przynajmniej oleju nie spala i nie kopci na niebiesko ;)
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#8

Post autor: adi3d »

Pewnie buczenie dochodzi z plastikowego elementu nagrzewnicy. Powodzenia w ściąganiu całej deski kokpitu :lol:
grucha jr
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 15, 22:54
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: grucha jr »

Możliwe, ale czemu wcześniej tego nie było a nagle pojawiło się po naprawie??
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#10

Post autor: adi3d »

Bo pewnie była ściągana miska oleju. A żeby ją zdjąć trzeba sobie podnieść i podwiesić silnik. Wtedy mogło się coś porobić
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”