318i N42B20 Czy ten silnik pracuje prawidłowo ?
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
1.Jest to moje pierwsze BMW ,proszę o opinię czy ta praca silnika podanego w linku jest prawidłowa ?? Ewentualnie czym powinienem się zainteresować chce to BMW doprowadzić do ładu i składu puki co miała ubytki oleju zrobiona została wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i uszczelniona pompa vacum i olej po wymianie na motul 8100 x-clean+ 5W30 i oleju nic a nic nie ubywa wycieków również nie ma.
2.Prawdopodobnie na zimnym silnku (ja tego nie widziałem) bardzo a to bardzo delikatnie dymi na prawie przeźroczysty biały dymek.I auto jak jest zimne (stało np 2 dni) po odpaleniu jest jak by stuknięcie i obroty około 1200-1400 i bardzo powoli spadają jak dodam jej gazu na jałowym biegu obroty spadają około 700-900 i bardzo delikatnie falują jak silnik się lekko rozgrzeje to jest już wszystko ok i nic się nie dzieje (raz tylko miałem dziwną sytuację jak po zaparowaniu (rozgrzany silnik) auto jak by samo gazu dawało (tzn stał na pozycji P skrzynia automat) i nagle obroty same wkręcały się na 2000 dałem gazu pedałem i wszystko się unormowało ... Postaram się to co napisałem zobrazować filmikami które muszę dopiero nagrać
ad.1 https://youtu.be/j2MVF9hERhU
Jest to silnik N42B20 2.0 143 KM bez gazu
ad.2 Jak nagram filmiki to wszystko pokażę puki co proszę o opinię na "sucho"
PS odsyłam was również do innego mojego tematu związanego z poprawkami lakierniczymi ----> http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=118&t=20654
2.Prawdopodobnie na zimnym silnku (ja tego nie widziałem) bardzo a to bardzo delikatnie dymi na prawie przeźroczysty biały dymek.I auto jak jest zimne (stało np 2 dni) po odpaleniu jest jak by stuknięcie i obroty około 1200-1400 i bardzo powoli spadają jak dodam jej gazu na jałowym biegu obroty spadają około 700-900 i bardzo delikatnie falują jak silnik się lekko rozgrzeje to jest już wszystko ok i nic się nie dzieje (raz tylko miałem dziwną sytuację jak po zaparowaniu (rozgrzany silnik) auto jak by samo gazu dawało (tzn stał na pozycji P skrzynia automat) i nagle obroty same wkręcały się na 2000 dałem gazu pedałem i wszystko się unormowało ... Postaram się to co napisałem zobrazować filmikami które muszę dopiero nagrać
ad.1 https://youtu.be/j2MVF9hERhU
Jest to silnik N42B20 2.0 143 KM bez gazu
ad.2 Jak nagram filmiki to wszystko pokażę puki co proszę o opinię na "sucho"
PS odsyłam was również do innego mojego tematu związanego z poprawkami lakierniczymi ----> http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=118&t=20654
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
w tym silniku wtryskiwacze benzynowe sa dosyć głośne. Jak mam lpg to lpgowe pracuja ciszej
-
- Bywalec forum
- Posty: 522
- Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
- BMW: 318i N42B20A
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Tak samo mam tak ten silnik pracuje, rozrzadu nie slysze zeby halasowal wiec wszystko , wiem ze nie halasuje bo widzialem u znajomego jak tam nawalalo ostro a po wlaczeniu klimy to szkoda gadac co tam sie dzialo u niego...
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 3 maja 16, 19:21
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto:
dokładnie rozrządu nie słychać jeżeli napinacz by nawalał to byłyby straszne stuki
co do obrotów to zawsze jak odpalisz nawet następnego dnia rano przy odpaleniu wskoczy na wyższe obroty bo dostaje rozruchu pozniej chwile troszke pofaluje i uspokoi się tak jest np u mnie
a z tym wskoczeniem na obroty samemu to troszeczkę mnie zaskoczyłeś z taką przypadłością
co do obrotów to zawsze jak odpalisz nawet następnego dnia rano przy odpaleniu wskoczy na wyższe obroty bo dostaje rozruchu pozniej chwile troszke pofaluje i uspokoi się tak jest np u mnie
a z tym wskoczeniem na obroty samemu to troszeczkę mnie zaskoczyłeś z taką przypadłością
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
hmm... Czyli generalnie według was nie mam się czy martwić jeśli chodzi o silnik ? INPA nie pokazuje żadnych błędów więc chyba wszystko ok tylko zastanawia mnie ta jedna sytuacja gdzie na rozgrzanym silniku jak już się zatrzymałem sam mi się wkręcił na 2tysiące obrotów ...
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
martwić się możesz o poziom oleju i żeby był 5W30 jak zaleca producent. Te silniki lubią sobie pobrać olej a gęściejszy zatyka kanaliki.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2743 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 10970 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 9 Odpowiedzi
- 2059 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 6382 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mikon
-
- 3 Odpowiedzi
- 1778 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1487 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pajunk93
-
- 4 Odpowiedzi
- 2528 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 2156 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 20 Odpowiedzi
- 9123 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112