318i n42b20 - check engine, szapranie przy gazowaniu

Awatar użytkownika
Fresz
Posty: 4
Rejestracja: 2 paź 18, 19:43
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: -

#1

Post autor: Fresz »

Witam.

Mam problem ze swoją betą e46 318i 2.0 benzyna. :cry:
Do rzeczy, przy dodawaniu gazu na postoju oraz podczas jazdy- autem szarpie. Zaczyna się w dolnym zakresie obrotów kończy powyżej 3k. Jak jadę spokojnie jest ok, ale przy dynamicznej jeździe (wyprzedzanie) czasem zaczyna pulsować kontrolka silnika (teraz świeci już cały czas). Auto na biegu jałowym chodzi równo, dodam, że rano przy niższy temp. na początku nie równo pracuje, jak się rozgrzeje to ok.
Ostatnio odpalałem zimny silnik to auto chodziło bardzo nie równo i strasznie szarpało, jakby jechał na 3 cylindrach- przejechałem tak kawałek, zgasiłem i odpaliłem furę i było ok, tylko od teraz mam właśnie check engine.
Zabrałem bmw do kumpla, aby chociaż zlikwidować szarpanie autem, wymieniliśmy świece na nowsze oraz zamieniliśmy cewki miejscami - nic to nie dało, autem szarpało dalej (choć jedna świeca słabo była dokręcona).
Dorwaliśmy się do obudowy filtra powietrza oraz kabinowego przedmuchaliśmy wszystko sprężonym powietrzem (filtry wymieniałem pół roku temu, były nawet czyste).
Dodam, że dolny plastik połączony z obudową filtra powietrza ocierał o rolkę napinacza i plastik trochę się wytarł bo nie był dobrze zaczepiony przez jakiegoś nygusa. Tu foto:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Przy składaniu już wszystkiego sprawdziliśmy przepływomierz, nie podłączyliśmy go wcale, przy odpaleniu auta chodził nie równo, po chwili obroty się wyrównały, dodałem gazu i szarpanie ustało, zrobiłem jazdę próbną i wszystko śmiga, auto jakby nawet żwawsze. Po ponowy podłączaniu znowu szarpie...czy to oznacza, że mam kupować przepływomierz i to rozwiąże problem? Check dalej się świeć...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Myślę, że najwyższa pora podłączyć pod komputer z programem do bmw, odpowiedni przepływomierz trochę już kosztuje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#3

Post autor: Badboy-PL »

Dokładnie jak kolega mowi wyżej podłączyć pod kompa. Od tego zaczyna sie diagnozę jak jest jakis błąd na kompie
Awatar użytkownika
Fresz
Posty: 4
Rejestracja: 2 paź 18, 19:43
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: -

#4

Post autor: Fresz »

Pod kompa umówiłem się na jutro. Narazie mam odłączony przepływomierz i wczoraj kontrolka silnika mi zgasła, auto jak jest zimnie trochę nie równo pracuje ale jeździ dobrze. Zobaczymy co tam z błędami - zlecę jeszcze wymianę rolki napinacza oraz filtr paliwa i zanalizujemy ten przepływomierz czy on jest winowajcą czy jakieś przewody.
Awatar użytkownika
kunike46
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 3 lip 18, 13:48
BMW: e46 n42b18a
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Miastko

#5

Post autor: kunike46 »

U mnie w n42b18 jak ten plastik, czyli rura dolotu sie przetarla także o koło , to auto też nierówno chodziło i gasło podczas jazdy ponieważ byla nieszczelności w dolocie (lewe powietrze) , po wymianie wszystko ustąpiło :-)
Awatar użytkownika
Fresz
Posty: 4
Rejestracja: 2 paź 18, 19:43
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: -

#6

Post autor: Fresz »

Auto oddane, wszystko przekazane. Typek mówi, że to nazywa się rezonator powietrza, oby to było to.
Czytałem, że nawet mała dziurka w tym gówienku i silnik może pracować nie równo. No nic, pozostało czekać na diagnozę. :unknown:

#Edit

Witam ponownie.

Wybaczcie minęło trochę czasu, więc napiszę iż problem zażegnany, tak mnie pochłonęła jazda.
Ogólnie problemem była zerwana blokada rozrządu plus zjechany zespół valvetronic do tego jeszcze wymieniłem rozrząd oraz wymianę oleju i napinacze paska wyniosło mnie to ponad 2 koła. Silniczek chodzi elegancko, teraz już mam z nim innym mniejszy problem dlatego tu zawitałem ale na to inny temat. :roll:

Pzdr.
Ostatnio zmieniony 25 lip 20, 15:10 przez Fresz, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”