[318i N42] Dane z INPA pomoc :)

Pain
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 14, 23:17
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Pain »

Witam :wink:

Bardzo proszę o wyjaśnienie danych jakie udało mi się przeczytać INPĄ .
Napisałem "udało się" bo od długiego czasu walczę z tym cholerstwem i cały czas coś nie tak :x :x
Szukałem już po necie i po innych forach (nie polecam bmw-sp :bad: rt) i nie potrafię dopasować wyników do tych które posiadam.

Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek



Dodam jeszcze, że nie ma żadnych błędów w silniku.
Auto po zapaleniu (bardzo ładnym) wchodzi na obroty i systematycznie spada do około 700 obr/min, niestety jest wyczuwalna i słyszalna lekka nierówność pracy i lekkie falowanie obrotów.

Jest to moja pierwsza przygoda z BMW, INPĄ i bardzo proszę o wszelką POMOC :help:
Jeżeli coś źle nazwałem lub zdublowałem już wątek proszę o wybaczenie :oops: :oops:
Dzięki i pozdrawiam
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#2

Post autor: danielo6666 »

napewno sonda lambda na banku 2 nie pracuje
Pain
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 14, 23:17
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: Pain »

Może tak być, że jest uszkodzona ale nie mogę tego stwierdzić na 100% bo INPA wywala mi coś takiego na live teście:

Obrazek
Obrazek

Tak jak napisałem walczę z INPĄ już trochę........
tabasco84
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 27 lis 13, 1:35
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Ireland
Województwo: lubuskie
Miasto: Dublin

#4

Post autor: tabasco84 »

mam to sama w tym samym slinku , inpa pokazuje identycznie krok w krok jak u kolegi nawet te same komunikaty wystepuja
zycie jest jak poker sam dobierasz karty
tabasco84
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 27 lis 13, 1:35
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Ireland
Województwo: lubuskie
Miasto: Dublin

#5

Post autor: tabasco84 »

i co udalo sie koledze stwierdzic co jest nie tak?
zycie jest jak poker sam dobierasz karty
Pain
Posty: 6
Rejestracja: 13 lut 14, 23:17
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#6

Post autor: Pain »

Niestety jeszcze nie :( czekam na jakieś wskazówki od forumowiczów .
jas1u
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
BMW: e46 Tuoring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#7

Post autor: jas1u »

daniello6666 sonda w banku 2 nie pracuje bo jej tam prawdopodobnie nie ma, prawdopodobnie kolega ma 2 sondy a nie 4.

zastanawia mnie wartość soll rpm 720, bo z tego co mi się wydaje to jest wartość żądana obrotów (u mnie na wolnych 800)
crankshaft adaptation inlet bank (regulacja zaworów ssących?) masz poza zakresem ale myślę że to ze względu na tak niskie obroty

w analog 3 mam taki błąd jak Ty

BMW jwśli chodzi o diagnostykę ssie!! w grupie VAG jest duuuużo lepiej. No chyba że w GT1 albo DIS jest inaczej ale INPA ssie

W tych silnikach większość problemów z obrotami wynika z nieszczelności albo awarii VVT, póki co nie mam dla Ciebie żadnych sensownych tropów ale spróbuj na zapalonym silniku uchylić korek wlewu oleju - powinna być jakaś zmiana - jak nie ma to prawdopodobnie coś jest nieszczelne, odłącz wtyczkę od czujnika vvt zapal auto i obserwuj...
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#8

Post autor: fredek »

nie wydaje mi się aby kolega miał 2 sondy ale dla pewności pewnie sprawdzi w real oem.
co do lekkiego falowania obrotów to też tak mam i jest to + - 20 , próbowałem z tym walczyć ale to jak walka z wiatrakami więc dałem sobie spokój
jas1u
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 15, 20:16
BMW: e46 Tuoring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#9

Post autor: jas1u »

mi w real oem też pokazało że mam 4 a mam 2
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: rysiektr »

Mi tez w realoem pokazuje, że mam 4 sondy a w rzeczywistości mam 2 sondy. W realoem są błędy i ja już się o tym zdążyłem przekonać kilkukrotnie.
Jeśli chodzi o sprawdzenie sond w tym samochodzie to w przypadku samochodów z 2 sondami będą takie właśnie błędy. Wtedy INPA za wiele nie odczyta, DISem możemy dopiero to odczytać, albo innym dobrym programem/komputerem diagnostycznym, np: KTSem Boscha.
Te silniki chyba tak mają, że falują na zimnym, mi odrobinę faluje, kumpla N42B18 faluje minimalnie. Możliwe, że to przez odmę, możliwe, że przez valvetronic albo regulatory zmiennych faz... Ja się z tym pogodziłem i dopóki nie ma żadnych innych niepokojących objawów to nie ruszam, bo mogę pół silnika wymienić i wydać worek pieniędzy a falowanie nadal może występować.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”