318i / M43TUb19 / Wariuje na wolnych obrotach

dropz
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 7 lis 15, 19:41
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#1

Post autor: dropz »

Panowie potrzebuje waszej pomocy, od jakiegoś czasu auto zaczęło mi wariować na wolnych obrotach, pracuje bardzo nierówno, rzekłbym nawet, że jak traktor. Na wyższych obrotach pracuje bez zastrzeżeń. Sczytałem błędy i pojawił się błąd o numerze 141.
Spalanie 70% trasa 30% miasto na poziomie 7.5 litra (więc wątpie żeby to była sonda?!)
Silnik to M43TUb19
Awatar użytkownika
kosa1061
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 28 maja 13, 8:12
BMW: E46 318i -- 330i M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Zarszyn

#2

Post autor: kosa1061 »

Trochę na forum było o falowaniu na wolnych. Z takich do sprawdzenia; odma, silniczek krokowy, nieszczelność dolotu
exTez
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 5 lut 16, 17:53
BMW: 316i M43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#3

Post autor: exTez »

Powiem Ci że to jest ciężki orzech do zgryzienia. U siebie już w tym silniku wymieniłem przepływkę, zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa ( był błąd ), wyczyściłem krokowca ze 2 razy, odma sprawna, wąż od odmy w porządku, dolot szczelny, węże podciśnieniowe w porządku, wymienione świece, wczoraj wymieniony regulator napięcia w alternatorze ( napięcie falowało wraz z obrotami, ale wychodzi na to że to był objaw a nie przyczyna niestety ), filtr powietrza czysty bo nowy, przepustnica wyczyszczona i sprawna, poza tym brak jakichkolwiek błędów na kompie, sonda regulacyjna pracuje tak jak powinna.

Wszystko dzieje się i na benzynie, i na gazie. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Falowania standardowo na jałowym, zwykle po rozgrzaniu silnika. Do tego, gdy obroty falują i włączam klimę to są stabilne przez kilka minut, potem dalej dzieje się to samo.

Ludzie jeszcze często w tym wypadku mówią o czujniku położenia wału. W tym roku planuję swap na m54b30, gdyż auto mam od grudnia, a planuję nim jeszcze dłuuugo pojeździć. Więc już daję sobie z tym spokój, bo szkoda moich nerwów i pieniędzy na szukanie przyczyny.
dropz
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 7 lis 15, 19:41
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: dropz »

To mnie nie pocieszyłeś, poszukam nieszczelności i sprawdzę to odmę. Mam nadzieje, że to ta odma i będzie okej, a jeśli nie to, że trafie na usterke przy okazji i napiszę co i jak.
dropz
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 7 lis 15, 19:41
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#5

Post autor: dropz »

Zapkmniałem napisać, więc zrobię to teraz. Winny był wąż od odmy, pęknięty na całej długości + padnięta odma.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”