318i M43tu19 wymiana uszczelki pod głowicą

Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#1

Post autor: Mati1690 »

Witam w aucie pierw rozszczelnil mi się górny waz, po wymianie pękł zbiorniczek wyrównawczy, test na UPG wyszedł pozytywnie :-\
Uszczelkę będę wymieniał z znajomym który robił to w różnych autach nie raz, ale pytanie na co wrócić przede wszystkim uwagę co może pójść nie tak?
Czy żeby ściągnąć głowice muszę ściągać cała obudowę rozrządu czy tylko góra wystarczy żeby móc poluzowac łańcuch?
Co do zakupu zbiorniczka wyrownawczego czy warto kupić za ok 100zl na allegro z korkiem? Chodzi oczywiście o koszta,a używany oryginał za mną nie przemawia
Bo Możesz Więcej !
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Nawet jakby sie udało zdjąć z wałka rozrządu łańcuch przy zdjęciu tylko górnej pokrywy to może być później problem ze złożeniem aby to nie ciekło. Pod pokrywa rozrządu jest uszczelka metalowa, do tego jest gumowa między pokrywami.

Z niektórymi zamiennikami jest problem, że zapowietrzają się, ja kiedyś taki kupiłem ze nie działał w nim czujnik poziomu płynu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#3

Post autor: Mati1690 »

Ale jeśli dolnej obudowy nie będę ruszał a w górnej wiadomo że trzeba wymienić uszczelki to nie powinno wyciekac,
A co do zbiorniczka to jaki kupiłeś w końcu?
Czujnik poziomu z starego zawsze można przełożyć w dodatku ze często zbiorniczki sprzedawane są bez czujnika jak patrzyłem
Bo Możesz Więcej !
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Ja kupielem oryginal uzywany u sprzedwacy w miescie. W tym zamienniku byl wlozony wczesniejszy czujnik i nie dzialal. Pokazywal caly czas brak plynu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#5

Post autor: Mati1690 »

Używany oryginał też wydaje mi się ze strach bo może długo nie pojeździć patrząc że często zbiorniczki pękają. Jak długo już jeździsz na tym?
Bo Możesz Więcej !
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Zamiennik oddalem. A drugi kupilem uzywany wraz z calym swapem silnika i jdzdzi od konca sierpnia. Zbierniczki lubią pekac jak jest za duze cisnienie - jakas awaria silnika lub zapowietrzajacy sie uklad.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#7

Post autor: Mati1690 »

Głowica ściągnięta ale na uszczelce nie widać śladów uszkodzenia :-\ uszczelka oryginalna bmw więc widać nikt nie grzebal przedemna. Ale uszczelka mnie zastanawia brak śladu a test na co2 wyszedł pozytywnie :-\
Bo Możesz Więcej !
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Oddaj glowice do sprawdzenia. Moze ma mikro pekniecie.
Test szczelnosci, planowanie ew gniazda zaworowe wraz z zaworami i wtedy bedzie 100% pewnosci
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#9

Post autor: Mati1690 »

A czy sama uszczelka może mieć micro pęknięcia których nie będzie widać gołym okiem?
Co jeśli głowica ma mikro pęknięcie można to naprawić czy trzeba szukać drugiej głowicy?
Bo Możesz Więcej !
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#10

Post autor: piotrek1474 »

Jeżeli głowica jest pęknięta to trzeba ja wymienić, choć jest też możliwość ją pospawać ale jak to się pózniej sprawuje to nie wiem, nie jest to tania usługa. Zawieź głowice na test bo inaczej nic się nie dowiesz.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”