[318i m43tu19] nie pali na 4 cylinder

DarQ_
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 25 sie 10, 20:05
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mława

#1

Post autor: DarQ_ »

Siemanko
posiadam jak w temacie e46 z motorkiem m43tu19 który przestał palić na czwarty cylinder. Zaczęło się od tego że bunia ładnie chodziła na benzynce jednak na gazie brzydko przyspieszała, falowały obroty i ogólnie trzepała jak radziecki diesel. Pojechałem do mechanika "1" który stwierdził że nie pali na 4 cyl. przekładał przewody na inne itp. a aby po odłączeniu 4tego nic sie nie zmieniało. Wymieniłem więc świece na nowe jednak cóż okazało się że mechanik "1" nie wymieni świecy z 4tego cylindra bo jest "zapieczona" a on nie chce urwać i powiedział że może to zrobić na moje ryzyko:) Mówie sobie super dzięki i pojechałem do mechanika "2" który zdołał wyjąć świecę i zobaczył że głowica była gwintowana w zwiazku z czym 4ta świeca posiada tuleję na sobie. Dorobił mi ową tulejkę u jakiegoś tokarza i zabrałem auto bo gadali że teraz przed swiętami ful roboty mają i moge czekać jeśli chce.

Naturalnie zabrałem nadal niesprawne auto i kupiłem używaną ale ori cewkę zapłonową do mojego modelu, wymieniłem wszystko działało jak talala, moc wróciła i silniczek chodził poprawnie ale tylko przez najbliższe 200km. Teraz znów trzepie jak traktor z tym że na gazie i PB. Właśnie zdjełem fajke ze świecy i jest czarna w środku jak węgiel, z racji nieistniejących w mojej okolicy magików (żaden z zakładów mi znanych nie posiada nawet interfaceu do BMW) szukam pomocy na forum bo nie wiem czy jest sens szukania kolejnej cewki czy iść w inną stronę. Ktoś z Was spotkał się z tym problemem?
pozdr
nie sztuka zabić muchę przednią szybą... ale Boczną
Obrazek
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#2

Post autor: TomekC »

zmień kable , możliwe że cewkę też będziesz musiał zmienić , bo uszkodzony kabel czasem ciągnie za sobą cewkę , niestety ale LPG jest bardziej wymagające dla układu WN i dlatego trzeba bardziej o niego dbać
DarQ_
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 25 sie 10, 20:05
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mława

#3

Post autor: DarQ_ »

kabli mam juz 8, z czego były przekładane miejscami itp itd i nadal 4 cyl. :(
nie sztuka zabić muchę przednią szybą... ale Boczną
Obrazek
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#4

Post autor: TomekC »

wygląda na to ze kabel uwalił cewkę
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#5

Post autor: kemer85 »

DarQ_ pisze:szukam pomocy na forum bo nie wiem czy jest sens szukania kolejnej cewki czy iść w inną stronę. Ktoś z Was spotkał się z tym problemem?
pozdr
Witam!
Ja się spotkałem z problemem iż to impulsator, który daje iskrę na cewkę i świece był spalony i nie pomogły wymiany cewek ani świec. Dopiero zajrzenie do komputera silnika pomogło i wskazało na spalony impulsator dający iskrę na świecę. Co prawda było to starawe E34 z ośmioma cylindrami ale objawy trzepania silnikiem były takie same bo tam były cztery impulsatory i każdy dawał iskrę na dwa cylindry i w efekcie dwa nie dostawały iskry.
Może w tą stronę.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
DarQ_
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 25 sie 10, 20:05
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mława

#6

Post autor: DarQ_ »

dziekuję za podpowiedzi, w koncu znalazłem 20km odemnie jakiegoś mechanika z interface'm do BMW postaram się w tym tygodniu podrzucić mu mojego Kapiszona może on coś poradzi:) najgorsze jest to że auta używam codziennie na dojazdy do pracy i wyklucza to długą wizytę w serwisie, a silnikowi jazda na 3 cyl na pewno nie służy. pozdr
nie sztuka zabić muchę przednią szybą... ale Boczną
Obrazek
DarQ_
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 25 sie 10, 20:05
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mława

#7

Post autor: DarQ_ »

okazało się że uwalona została świeca na 4tym cylindrze, dziwne bo nówki femki BOSCH, mechanior wymienił na jakąś używke którą miał u siebie i BMW chodzi już ok ale tylko na benzynie, po przełączeniu na gaz znów nie chodzi na wszystkie cylindry. Mechanior mówił żebym zakupił przepływkę jak na razie, ale szczerze powątpiewam by zwalona przepływka (lub jej brak) wpływały na złą prace silnika na 4tym cylindrze:) Ale cóż jak to mówią ze wsi jestem nie znam się :D
nie sztuka zabić muchę przednią szybą... ale Boczną
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

a instalacja gazowa jest 100% sprawna? Może przy okazji wtrysk gazu padł.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#9

Post autor: TomekC »

do sprawdzenia instalacja , może tylko wymaga regulacji
DarQ_
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 25 sie 10, 20:05
BMW: M43TUB19
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mława

#10

Post autor: DarQ_ »

no właśnie tak jak wspomniałem w pierwszym poście właśnie od tego się zaczęło że tak brzydko chodziła mi na gazie więc pierwszym etapem szukania usterki była wizyta w zaufanym i okrzykniętym renomą zakładzie gazowniczym, jednak ów zakład wykluczał usterkę instalacji gazowej...
nie sztuka zabić muchę przednią szybą... ale Boczną
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”