[318i m43tu]Ubywa płyn chłodniczy?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
wpmarcin123
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 27 kwie 11, 16:09
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#1

Post autor: wpmarcin123 »

Witam jak co jakiś czas jest jakiś problem a mianowicie ubywa mi płynu z chłodnicy i co jakieś 2-3 dni dolewam z 100ml może 150ml. chciałem zaobserwować gdzie więc umyłem silnik patrzyłem na pompę wody i suchutko więc silnik wykluczyłem. w każdym razie ten ubywający płyn zostaje mi na pokrywie silnika stąd widzę że nie idzie do silnika czy oleju. i nie mogę tego zlokalizować musiałbym się przejechać z 30km i postawić i przez może 8h patrzeć gdzie ucieka na to niestety nie mam czasu więc może ktoś mi podpowie gdzie sprawdzić gdzie może być mokro. chłodnica patrzyłem sucha, spod krućca nie cieknie jakieś przewody za złączeniu są suche, czy to może działać tak że jak pojadę i potem go zaparkuje i zostawie na noc to pod jakimś wpływem rozpręzenia gdzieś ucieknie i potem jak doleje i zacznę jechać to wtedy nie ubywa a potem znów ostygnie i gdzieś puści z węża czy gdzie indziej?
Ostatnio zmieniony 15 cze 12, 18:22 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Być może uszczelka pod głowicą przepuszcza na zewnątrz...
Jeżeli wiesz że cieknie Ci na osłonę silnika to proponuję odkręcić ją, przejechać autem pewien dystans aby się dogrzało i czekać na wyciek. Ew. Podłożyć karton pod auto.
Jeżeli nie masz dostępu do kanału to tylko takie rozwiązanie Ci pozostaje.
Można również obserwować podczas pracy silnika na obr z rzędu ok powiedzmy 4tys.
Być może któryś wąż przepuszcza...
Ciężko cokolwiek stwierdzić nie widząc pacjenta ;)
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#3

Post autor: Fala »

Napisałeś,że cieknie ci na pokrywę silnika,ale chyba miałeś na myśli osłonę silnika co jest pod nim???Jeżeli tak to ja tam miałem trochę czasu kałuże i też dolewałem tak jak ty w podobnych ilościach,w moim przypadku padł króciec z tyłu silnika..Dostęp tylko z kanału...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2054&hg=11&fg=15

Numer 1,sprawdź go.One lubią pękać ze starości,mi mechanik powiedział,że jakby miał BMW to by od razu wszystkie króćce wymienił na jakieś metalowe,tyle mają z nimi roboty hehehe :lol: Najlepiej to daj jakieś zdjęcie gdzie ci cieknie bo tak to możemy gdybać..
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
wpmarcin123
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 27 kwie 11, 16:09
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#4

Post autor: wpmarcin123 »

Tak chodziło mi o osłonę silnika. dzisiaj właśnie zauważyłem po godzinie jak się przejechałem i potem cały czas patrzyłem czy coś będzie cieć nagle zaczeło robić się mokro szukałem skąd i gdzie i wcześniej tego nie było widać albo szybko wysychało i nie mogłem natrafić na to mianowicie jest to króciec z przodu silnika miał mokro i z bloku silnika sobie ściekało. wymienię to w tygodniu i zobaczymy czy to to na sto procent ale wydaje mi się że traf w dziesiątkę ;-)
pozdrawiam i dzieki za rady. ;-)
wpmarcin123
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 27 kwie 11, 16:09
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#5

Post autor: wpmarcin123 »

sprostowanie sprawy. ;-) jednak króciec że miał mokro to może akurat tak wyszło w każdym razie jest to pompa wymieniona koszt 170zł a króciec pytałem w inters cars kosztuje 320zł bo on jest taki drogi z powodu że ma w sobe termostat. także jeden problem z głowy mam ;-)
pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”