318i M43TU Nieznośny świergot z nawiewu.

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
MastaFantasta
Posty: 4
Rejestracja: 2 mar 11, 20:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: janki wielkie

#1

Post autor: MastaFantasta »

Witam serdecznie. W moim nowym nabytku ma miejsce mocno frustrująca sytuacja. Kiedy przyspieszam po przekroczeniu 4000obr zaczyna coś niemiłosiernie "świergotać" z nawiewu. Próbowałem różnych kombinacji, obieg zamknięty, wyłączony nawiew itp i nie chce się to stracić. Silnik pracuje prawidłowo, trzyma parametry - pod maską nic takiego nie słychać. Kolega ma identyczny model auta tyle że z silnikiem R6 2.0 i ma dokładnie to samo. Czy ktoś z was miał podobne "zjawisko"? Dźwięk pochodzi z nawiewu i czasami tak jakby zza schowka pasażera - tak mi się wydaje. Wyposażenie auta działa prawidłowo. Komputer nie znalazł jakichkolwiek błędów. Co jeszcze mogę sprawdzić? Pozdrawiam.
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

A moze poprostu maz liscie w nadmuchu albo konczy sie lozysko na wentylatorze
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#3

Post autor: COBRA »

też mam ten problem co jakiś czas ,czekam na dobrą pogodę wtedy sprawdzę łożyska w nadmuchu
tak jak mówił OSA
MastaFantasta
Posty: 4
Rejestracja: 2 mar 11, 20:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: janki wielkie

#4

Post autor: MastaFantasta »

Kurcze Panowie kto by pomyślał - uszkodzona panewka korbowodowa powodowała po wytłumieniu tak dźwięk w kabinie. Może komuś przyda się ta wiedza. Pozdrawiam.
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#5

Post autor: COBRA »

panewka korbowodowa w silniku po jakim wytłumieniu? :unknown:
MastaFantasta
Posty: 4
Rejestracja: 2 mar 11, 20:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: janki wielkie

#6

Post autor: MastaFantasta »

Wytłumiona (wytłumiony dźwięk) przegrodą pomiędzy kabiną a komorą silnika.
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#7

Post autor: k3m0t1989 »

ja swiergot tez mam ale jak reguluje obrotami wiatraka to sie zmienia wiec u mnie to bankowo wiatrak :) jakbym sie dobral to czymze go psikac? wd 40? jakis smar czy co :D
MastaFantasta
Posty: 4
Rejestracja: 2 mar 11, 20:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: janki wielkie

#8

Post autor: MastaFantasta »

Żeby było śmiesznie - po wyciszeniu auta po przez wymianie panewek zaczęło być słuchać świergot wentylatora :lol: - Jutro demontaż. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#9

Post autor: k3m0t1989 »

no troche krwi napsuje ci oslona juz samego wentylatora :) jeszcze wyjecie jej to spoko, ale ponowne zalozenie to myslalem ze dostane piany :P ale dalo rade :) ja swoj popsikalem wd40 tam gdzie oski na ktorych sie obraca.
COBRA
Bywalec forum
Posty: 198
Rejestracja: 31 paź 10, 19:22
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: inowrocław

#10

Post autor: COBRA »

k3m0t1989 pisze:no troche krwi napsuje ci oslona juz samego wentylatora :) jeszcze wyjecie jej to spoko, ale ponowne zalozenie to myslalem ze dostane piany :P ale dalo rade :) ja swoj popsikalem wd40 tam gdzie oski na ktorych sie obraca.
wd 40 to nie jest smar ,skuteczny dorażnie do pierwszego rozruchu następnie trzeba zastosowac coś lepszej firmy
będzie lepszy efekt
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Nadwozie”