318i M43TU Ciśnienie oleju - Zapalająca się kontrolka oleju.

bmwadr203
Posty: 9
Rejestracja: 31 paź 13, 22:47
BMW: E46 318i 118 KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice

#1

Post autor: bmwadr203 »

Witam!

Auto zakupiłem jakieś 2 tygodnie temu. Po jakichś dwóch dniach od zakupu zauważyłem wyciek oleju. Po umyciu silnika okazało się, że cieknie z oringów na zaworku podstawy filtra oleju. Kupiłem nowy zaworek z oringami, uszczelkę pod podstawę filtra, filtr oleju i olej Valvoline 10w40. Przedwczoraj mechanik wymienił mi to wszystko i oprócz tego odmę (wąż i zawór). Na następny dzień, rano po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) a silnik pracował jak diesel. Kontrolka nie gaśnie w ogóle, dopóki się delikatnie nie przygazuje do ok 3 tys. obrotów - po tym silnik zaczyna normalnie pracować i kontrolka gaśnie i nie zapala się już (nie zapali się do ponownego uruchomienia zimnego silnika). Problem pojawia się za każdym razem gdy samochód postoi chociaż z pół godziny - po odpaleniu głośno chodzi i swieci kontrolka cisnienia (po przygazowaniu wszystko wraca do normy).

Co może być przyczyną ?

Zdaję sobie sprawę z tego, że każde takie uruchomienie zimnego silnika gdy nie ma cisnienia oleju i w dodatku dodanie mu obrotów bardzo go niszczy. :cry2:

Proszę o pomoc
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Może ten zaworek zle włożył.. Ale chyba nie da sie odwrotnie bo ma minimalnie inne średnicę..ale prędzej uszkodzony zaworek. Stary jak jest dobry to może być, tylko żeby zmienić oringi na nim.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#3

Post autor: Fala »

Przyczyną może być......MECHANIK!!!Wal do niego i niech naprawia co spieprzył!!!
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
bmwadr203
Posty: 9
Rejestracja: 31 paź 13, 22:47
BMW: E46 318i 118 KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice

#4

Post autor: bmwadr203 »

Mechanik twierdzi, że tam nie było co spieprzyć. Mówi, że kazałem mu wymienic ten zaworek z uszczelką, to wymienił, a jak odbierałem auto to było wszystko w porządku. Według niego kupiłem jakis lipny zaworek, albo jakis syf z silnika go zablokował.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Raczej trudno to źle zrobić. Jak dobrze pamiętam zaworek jest z jednej strony grubszy i nie włoży sie go odwrotnie. Faktycznie, może to uszkodzony zaworek..wyrzucił stary?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
bmwadr203
Posty: 9
Rejestracja: 31 paź 13, 22:47
BMW: E46 318i 118 KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice

#6

Post autor: bmwadr203 »

Ma stary zaworek. Jutro ma przełożyć oringi z nowego na stary i założyć go. Mam nadzieję, że to pomoże.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

Wymieniony zaworek? Pomogło?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
bmwadr203
Posty: 9
Rejestracja: 31 paź 13, 22:47
BMW: E46 318i 118 KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice

#8

Post autor: bmwadr203 »

Zaworek wymieniony. Pomogło :)
bmwadr203
Posty: 9
Rejestracja: 31 paź 13, 22:47
BMW: E46 318i 118 KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice

#9

Post autor: bmwadr203 »

Proszę o pomoc! Po tym jak mechanik wymienił ten zaworek zaczęły stukać panewki. Panewki po wymianie. Dół silnika przestał stukać. To teraz zaczęło coś cykać pod pokrywą zaworów. Dziwne jest to, że nie słychać tego kompletnie na zimnym silniku, tylko dopiero jak się rozgrzeje. Im bardziej się nagrzeje tym bardziej cyka coś i to w całym zakresie obrotów. Cykanie zwiększa częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów. Co to może znowu być ?

http://www.youtube.com/watch?v=tttwbQEsU0U
Fala
Bywalec forum
Posty: 270
Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
BMW: 318i 143 KM
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#10

Post autor: Fala »

Jak z pod pokrywy zaworow,to pewnie popychacze...
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”